smiley30

Hvor meget vintertøj har jeres børnehave barn?

25 indlæg i dette emne

Hejsa.

Hvor meget vintertøj køber I til jeres børnehave barn..? Tænker umiddelbart at jeg ville købe en flyverdragt og et skisæt ialt både til brug hjemme og i børnehaven.. Men er det nok?

Lad mig høre hvad I gør..

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flyverdragt, vinterjakke, overtræksbukser, uldtrøje, regntøj, termostøvler, vinterstøvler, 5-6 elefanthuer, omkring 10 par vanter af blandede slags :) det har vi kunne klare os med de andre år, så det kan vi nok også i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyverdragt, vinterjakke, overtræksbukser, uldtrøje, regntøj, termostøvler, vinterstøvler, 5-6 elefanthuer, omkring 10 par vanter af blandede slags :) det har vi kunne klare os med de andre år, så det kan vi nok også i år :)

Det lyder meget som vores gardarobe til Mille :)

Hun når på en vinter at bruge bunker af fingervanter, da de bare bliver væk konstant.. Hun har desuden også nogle rigtige luffer der holder sne og vand ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søn har 2 flyverdragter og 1 skisæt, et par gummistøvler med for, 2 par vinterstøvler. rengtøj med for og ja så kondisko, men det bliver jo ik brugt meget, når det først sneer og regner. så er der selvfølgelig nogle vanter og huer også.

så har han også skisæt og flyverdragter her hjemme som ekstra

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 flyverdragt og en jakke, måske nogle overtræksbukser til Axel i år. 1 par støver og 1 par termostøvler. 2 huer og 2 par vanter.

Det pljer at kunne række.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac skal have: 1 flyverdragt, 1 sæt skitøj, termostøvler, vinterstøvler, huer, handsker og uldne hjemmestrikket strømper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac skal have: 1 flyverdragt, 1 sæt skitøj, termostøvler, vinterstøvler, huer, handsker og uldne hjemmestrikket strømper

Det lyder som vores gardarobe til Wilma

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 flyverdragt, 1 vinterjakke, termotøj, regntøj, en elefanthue, ekstrahue, 2 par varme luffer, ca. 3 par fingervanter, termostøvler og alm. støvler.

De første år har vi haft en ekstra flverdragt. Men til vinter er hun 4½ og der tror jeg ikke vi har en ekstra flyverdragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac skal have: 1 flyverdragt, 1 sæt skitøj, termostøvler, vinterstøvler, huer, handsker og uldne hjemmestrikket strømper

ditto bare ikke skisættet og termostøvlerne (jeg køber vinterstøvler der er vind og vand tætte med för. Og så bruger jeg lange underbukser til Mick og i år skal Freja med på den bølge også, og min mor strikker på livet løs ad strømper til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

elias har 2 flyverdragter, 2 vinterjakker, termo regnsæt, vinterstøvler, termostøvler og diverse huer og handsker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har to flyverdragter og en vinterjakke - vi har i år droppet thermo støvlerne og købt angulus støvler i fed mørk brun:) håber de holder hele sæsonen;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wilma har altid 2 flyverdragter - den ene billig eller arvet.

Et termosæt

termostøvler

Angelus vinterstøvler

en vinterjakke

en fleecetrøje

en dun vest

Intet af det ville jeg undværre

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har 1 flyverdragt, 1 vinterjakke, 1 elefanthue med navn syet på (så er det så nemt, for der er ikke andre der hedder Celine og Nynne i børnehaven) 1 par vinterstøvler og 1 par foret gummistøvler og selvfølgelig regntøj. Altså hver :D Og det er rigeligt til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie skal have 1 flyverdragt, vinterjakke, støvler, 3 elefanthuer, 3 par vanter/handsker. Er lidt i tvivl om hun skal have mere???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe har 2 flyverdragter, 3 vinterjakker :blush , 1 par skibukser, 2 par vanter, 4 elefanthuer, 1 par vinter støvler, 1 par foret gummistøvler.

Jeg tror egentlig at vi har nok :)

Men vinter støvler, skal jeg nok ha et par mere af, da jeg selvfølgelig er kommet til at købe nogle, som hun kun lige passer og dermed ikke kan vokse i :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe har 2 flyverdragter, 3 vinterjakker :blush , 1 par skibukser, 2 par vanter, 4 elefanthuer, 1 par vinter støvler, 1 par foret gummistøvler.

Jeg tror egentlig at vi har nok :)

Men vinter støvler, skal jeg nok ha et par mere af, da jeg selvfølgelig er kommet til at købe nogle, som hun kun lige passer og dermed ikke kan vokse i :prik

Hvis hun ikke har brugt dem, er der nogle butikker der tilbyder at man kan bytte til en større størrelse, selvom det er længe siden skoene/støvlerne er købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia, har 1 flyverdragt, 1 vinterjakke, 1 par ecco støvler, 1 par termostøvler, 1 elefanthue, vi mangler et par varme vandtætte luffer, (men tror hun kan passe dem fra sidste år til vi får skaffet et par nye)+ en masse tynde strikvanter, det er vidst det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil har 2 flyverdragter

En elefanthue til at legei udenfor og en til at sove i

En sovedragt

et par vinterstøvler

1 par vanter

1 vinterjakke

Noah

Er ikke færdig med at købe til ham endnuu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederic har:

1 vinter jakke (molo)

1 termosæt (caretec)

1 fleece sæt (netto)

1 luksus skibuks (H&M)

1 medium skibuks (H&M)

1 flyverdragt (hummel)

1 skrikhue (molo)

4 bomuld dobbellags (småfolk/molo)

2 kasket huer (pæn brug)

2 tykke vanter (thinsolate 'staves')

10 trylle vanter (cars)

Vinterstøvler (Kangeroo + Bundgaard)

termostøvler (Fakta)

Victor har:

2 vinterjakker (Miniature + Nameit)

1 termosæt (friends)

1 skibuks (TTH)

2 flyverdragt (Hummel + Mikk-line)

2 strikhue (huttelihut + molo)

5 bomuld (Molo + småfolk

2 par tykke vanter (Hummel + thinsolate)

2 mellemtykke (H&M)

5 tryllevanter (cars)

Vinterstøvler (Ecco)

Termostøvler (Bundgaard)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søn har 2 flyverdragter og 1 skisæt, et par gummistøvler med for, 2 par vinterstøvler. rengtøj med for og ja så kondisko, men det bliver jo ik brugt meget, når det først sneer og regner. så er der selvfølgelig nogle vanter og huer også.

så har han også skisæt og flyverdragter her hjemme som ekstra

det lyder meget som min tobias vinter liste tre huer og 6 par vanter og to par skihansker som holder sne og vand ude ellers har han også termotøj i sit skab med masser skifte tøj :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna har:

Skisæt

Flyverdragt

Termotøj

Tex-støvler

Termostøvler

3-4 huer

Masser af vanter (De bliver våde, og de bliver væk <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille har:

- Flyverdragt

- Ski sæt

- Hue (skal have en varmere med snart)

- 2-3 par handsker

- Thermostøvler

- Tex støvler

Hun har også thermotøj+regntøj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie har

Termotøj

Flyverfætter

termostøvler

alm skindvinterstøvler med uldfoer

uld elefanthue

vanter

vinterjakke bare til bilen og til nu på året

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristan har en flyverdragt, 2 vinterjakker, 2 par strømpebukser, 1 alm hue, 1 elefanthue, 2 tynde vanter, 1 Luffer, regntøj, termostøvler og ala sorel støvler, halsedise..

Kommer Han til at mangle må vi købe det der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i en børnehave og vil altså helt klart anbefale to flyverdragter :-) det er bare super når ungerne bliver våde, tisser i dragten eller ruller sig i mudder og sne :-)

Mine drenge har altid en billig/brugt og en ny i god kvalitet. Så har de foret regnsæt, som er nemmere at få på i børnehaven end thermotøj med regntøj udenover :-)

Men det vigtigste er jo nok bare at de har noget der er tørt/varmt og noget de SELV kan få på :whistling

Men vanter kan vist aldrig få nok af... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER