evita

Langsigtet projekt baby

95 indlæg i dette emne

Ååååh jeg bliver helt nervøs nu, det er præcis de steder jeg døjer med behåring...

Nåå jeg tror da lige jeg skal et smut til lægen når jeg kommer hjem til Danmark igen.

lige pt sidder jeg i Chicago og føler mig lidt alene... :unsure

Well, jeg er meget glad på dine vejne at din mens fungerer igen - fingers crossed...

Er der nogle bestemte typer der gerne får PCO/S: undervægtige, overvægtige etc etc?

Du skal ikke være nervøs - hvis det endelig er PCO, du har, så er det super nemt via hormoner osv at give dig en normal cyklus, og så er du hurtigt kørende, ligesom det er sket for mig. Det er bestemt ikke en dødsdom at have PCO - og Minnie er et blændende fint eksempel på at man med PCO sagtens kan blive gravid uden problemer og uden hjælp, ligesom der er mange andre herinde som også er blevet gravide med PCO og hormoner mv. Og jeg synes faktisk det er fedt, at jeg er "overvåget" af gynækolog og har totalt styr på min cyklus, så jeg ikke misser nogle chancer for at lave en bebs med manden :loveshower

Når man læser om PCO, så skriver de, at ca. 80% er overvægtige (jeg er så en af de ikke-overvægtige, som alligevel har det), og det er fordi det er lidt en ond cirkel, hvor PCO'en er skyld i at man tager på, mens den ekstra overvægt også påvirker og forværrer PCO'en.

Iiih det var ikke for at bekymre dig, at jeg skrev alt det her - du skal bare slappe af og lade være med at bekymre dig, inden du ved noget. Men skulle der være noget galt, så er der rigtigt mange ting, man kan gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjertelig velkommen, og held og lykke med at få en spire ;) :balloons

Edit: -opdager lige at dette efterhånden er en ældre tråd!!! :lolhit Men alligevel alt mulig held og lykke! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-pille stop eller ej?

Åååååh jeg er forvirret.

Jeg har aftalt med Christian, at vi påbegynder PB så snart jeg kommer hjem fra USA, hvilket vil sige at jeg burde have ÆL cirka 14 dage efter min hjemkomst.

Imens jeg så er hér i USA tager jeg mine p-piller, men i virkeligheden behøver jeg dem ikke... Selvfølgelig behøver jeg dem, i form af, at jeg ikke får min mens regelmæssigt, hvis jeg ikke tager dem, men psykisk føler jeg, at jeg tager en pille der holder mig tilbage fra noget, jeg virkelig ønsker... Og min sidste p-pille er alligevel på dagen for min hjemkomst til DK.

Giver det mening når jeg siger sådan?

Vil der ske noget ved, at jeg bare stopper dem nu, og mangler den sidste uge i pakningen, eller skal jeg tage dem resten af tiden ud?

Vil det tage mig kortere tid at blive gravid, hvis jeg stopper nu, eller vil det tage mig længere tid at blive gravid hvis jeg fortsætter med resten af pakningen...???

Jeg ved godt, at dette måske lyder som en stor omgang pærevælling, men jeg har skrevet hvordan jeg tænker det, ellers kan jeg ikke forklare det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har først lige fået læst din tråd, og bliver spændende at følge dig.

Tænkte også der da du skrev om det skulle være bebs eller business, både og?

Hvorfor skal man vælge den ene fra, når man kan få begge.

Meget held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har først lige fået læst din tråd, og bliver spændende at følge dig.

Tænkte også der da du skrev om det skulle være bebs eller business, både og?

Hvorfor skal man vælge den ene fra, når man kan få begge.

Meget held og lykke med projektet.

Hej Mannie,

Tusinde tak for din hilsen.

Du har helt ret, hvorfor vælge fra eller til? Hvorfor ikke begge dele?

Det hele virkede bare så uoverskueligt, da vi begyndte at tale om det, specielt også fordi, min mand er bange for, at få børn, pga hans egen fortid med sin egen far...

Men beslutningen er taget, og børn bliver der i hvert fald øvet på nu, så snart jeg kommer hjem fra USA... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på at man ikke blot lærer af sine egne fejl, men også af sine forældres. Der er hvertfald en del jeg vil gøre anderledes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på at man ikke blot lærer af sine egne fejl, men også af sine forældres. Der er hvertfald en del jeg vil gøre anderledes

Ja, jeg tror så absolut på, at du har ret....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror (dvs jeg er ikke sikker) men jeg tror at det som du vil få ud af at stoppe nu, en uge for tidligt, er at rykke din cyklus en uge, ikke andet. Dvs at du - såfremt din cyklus opfører sig pænt - vil have ÆL 7 dage efter hjemkomst, fremfor 14 dage. Og så tror jeg måske at du kan risikere at forvirre din krop mere ved at stoppe nu - men det er ikke noget jeg ved.

Jeg tror faktisk ikke at det vil ændre dine chancer for at blive gravid betydeligt, hverken i den ene eller anden retning.

Det lyder faktisk lidt fornuftigt det du skriver... Måske jeg bare skal bide det i mig, og få taget resten af de dumme p-piller... Når jeg i forvejen har problemer med min cyklus, er det jo nok lidt dumt, at "lege" med den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navne:

Ja vi har i længere tid gået og talt om navne, også selvom jeg IKKE er gravid endnu...

Jeg er nok meget traditionel, i form af, at jeg gerne vil have min families mandlige mellemnavn med, hvis det bliver en dreng. Navnet Jakob er gået igen som mellemnavn i over 110 år i vores familie, på min fars side...

Bliver det en pige, så ved jeg desværre ikke, hvad navnet skulle være, idet jeg altid har ønsket mig en pige der hedder Liva, men da jeg lige fik fortalt det til min svigerinde, dengang hun var gravid, skulle hendes lille pige pludselig hedde Liva :prik

Nå men vi er da kommet frem til nogle mandlige forslag, hvis det bliver en dreng:

1: Efter C´s morfar: Walther - udtales på dansk som "Valter"

Så navnet ville være: Walther Jakob Efternavn...

Pige navne:

C´s farmor hedder Else og lever stadigvæk, derfor er det er NO-GO

C´s mormor hed Jenny Christine, og Jenny udtales også hér på dansk, så det er bare også et NO-GO, hvor imod jeg rigtig godt kan lide navnet Christine..

Min mormor hedder Inge Birgit Jensen og lever stadigvæk, derfor også et NO-GO

Min farmor hed Ruth og det synes C ikke om. Jeg ved godt det er et lidt hårdt navn men lyder "Christine Ruth Ekman Schirakow" ikke meget sødt? Eller er jeg helt galt på den?

Da min svigermor en dag hørte, at jeg godt kan lide navnet Ruth, fik hun hurtigt udbassuneret, at det dog var verdens grimmeste navn - indtil jeg fortalte hende, at det var min farmors navn, og jeg faktisk savner Fammy (-som hun blev kaldt)

Hvad synes i om de to navneforslag:

Christine Ruth Ekman Schirakow

Walther Jakob Ekman Schirakow

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

mega søde navne..

ruth kan for nogen nok godt lyde lidt hårdt eller old-school men som mellemnavn er det bare super, isør når det er i familien..

Syns de navne både passer sammen de 4 der er valgt til hver, både for og efternavne og navnene sammen som søskende..

Havde samme oplevelse med min svigerinde ( her var det dog hendes stupide kæreste der tog MIT navn) og det endda efter han havde sagt at han ikke syns om det i begyndelsen..

Mega unfair at bare fordi nogen kan avle som kaniner så må de tage alle de gode navne.. :oops

Men da vi kom til tiden efter fødslen så skulle hun pludselig også hedde det..

Dvs. hun kom til at hedde MIT som mellemnavn..

Forældrene kunne ikke blive enige så de valgte et navn hver, han tog MIT NAVN, dog endte morens valg som fornavn og faren tog MIT som mellemnavn og moren blir idag nærmest fornærmet hvis man bruger det navn til ungen..

Ved da ikke hvad der er med folk idag..

Der er så en del der hedder det jeg havde valgt efterhånden, så nu er det bare droppet og så finder jeg et navn der er ligeså lækkert og specielt som mine unger helt sikkert bliver..!! Basta.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

mega søde navne..

ruth kan for nogen nok godt lyde lidt hårdt eller old-school men som mellemnavn er det bare super, isør når det er i familien..

Syns de navne både passer sammen de 4 der er valgt til hver, både for og efternavne og navnene sammen som søskende..

Havde samme oplevelse med min svigerinde ( her var det dog hendes stupide kæreste der tog MIT navn) og det endda efter han havde sagt at han ikke syns om det i begyndelsen..

Mega unfair at bare fordi nogen kan avle som kaniner så må de tage alle de gode navne.. :oops

Men da vi kom til tiden efter fødslen så skulle hun pludselig også hedde det..

Dvs. hun kom til at hedde MIT som mellemnavn..

Forældrene kunne ikke blive enige så de valgte et navn hver, han tog MIT NAVN, dog endte morens valg som fornavn og faren tog MIT som mellemnavn og moren blir idag nærmest fornærmet hvis man bruger det navn til ungen..

Ved da ikke hvad der er med folk idag..

Der er så en del der hedder det jeg havde valgt efterhånden, så nu er det bare droppet og så finder jeg et navn der er ligeså lækkert og specielt som mine unger helt sikkert bliver..!! Basta.. :lol

Hej Ikra

Tusinde tak for svar. Hvor er jeg bare glad for, at jeg ikke er alene i den situation om, at svigerfamilien stjæler ens navne... Jeg bliver så sur, når jeg hører om det, for navne er sgisme noget man skal føle er personligt og passer til baby... :prik

Anyways, så skal jeg lige overtale husbonden om, at Ruth godt kan passe ind som mellemnavn... But how, han lytter også til sin mor (-stadigvæk, nogengange :angry )

og jeg tror bare, at i og med hun har udtrykt at det er et grimt navn, så siger hans underbevidsthed at det er et NO-GO... DESVÆRRE, men jeg må få brugt min kvindelist og få ham overtalt :badgirl

Nu er det jo heldigvis ikke svigermor / svigerfamilien der skal hedde Ruth så mon ikke det går... :balloon :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er nogle søde navne - jeg synes, de passer rigtigt godt sammen.

Lidt ærgerligt at din svigerinde lidt snuppede det ene navn - men godt at du så har nogle stykker i baghånden (dem må du så bare lade være med at fortælle andre om - ud over os :)).

Aaah folk har altid så mange meninger om, hvad man bør gøre, og hvilke navne der er pæne eller ikke, men det er jo heldigvis JERES barn/børn og jeres beslutning. Vi har også allerede besluttet os for et par navne og er faktisk ret enige, det er skønt, når man får de ting på plads. Men der har du jo stadig lidt overtalelse tilbage, kan jeg høre :)

Jeg synes, det er så fint at bruge navne fra familiemedlemmer - det skal vi også til dels.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er nogle søde navne - jeg synes, de passer rigtigt godt sammen.

Lidt ærgerligt at din svigerinde lidt snuppede det ene navn - men godt at du så har nogle stykker i baghånden (dem må du så bare lade være med at fortælle andre om - ud over os :)).

Aaah folk har altid så mange meninger om, hvad man bør gøre, og hvilke navne der er pæne eller ikke, men det er jo heldigvis JERES barn/børn og jeres beslutning. Vi har også allerede besluttet os for et par navne og er faktisk ret enige, det er skønt, når man får de ting på plads. Men der har du jo stadig lidt overtalelse tilbage, kan jeg høre :)

Jeg synes, det er så fint at bruge navne fra familiemedlemmer - det skal vi også til dels.

Ja det er bare lidt mere personligt, synes jeg, hvis man inddrager familienavne..

Hvor er du heldig, at i er forholdsvis enige... Må jeg spørge hvilke navne i har tænkt på?

Christian er bare ikke helt vild med navnet Ruth heller, og jeg kan da på en måde godt forstå, at han synes det er et meget hårdt navn, men for filan da... Begge fornavnene er fra hans morfar og mormor - mormoderens mellemnavn dog, så hvorfor må jeg dog ikke bare få Ruth ind.. :bask (Jeg elsker altså bare nogle af de smileys)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er bare lidt mere personligt, synes jeg, hvis man inddrager familienavne..

Hvor er du heldig, at i er forholdsvis enige... Må jeg spørge hvilke navne i har tænkt på?

Christian er bare ikke helt vild med navnet Ruth heller, og jeg kan da på en måde godt forstå, at han synes det er et meget hårdt navn, men for filan da... Begge fornavnene er fra hans morfar og mormor - mormoderens mellemnavn dog, så hvorfor må jeg dog ikke bare få Ruth ind.. :bask (Jeg elsker altså bare nogle af de smileys)

Præcis - så har man lidt af sin fortid med.

Jamen af pigenavne har vi Lilly (og så måske Maria som mellemnavn, da både min mor og jeg har det som mellemnavn) eller evt. Alexandra, og på drengesiden har vi kun ét, som er Niels (efter min far, som døde for 10 år siden) og så måske Axel efter min morfar (men det er lidt mere tvivlsomt). Og altså, vi HAR kigget i familienavne på min mands side, men har bare ikke lyst til at kalde min søn Svend Børge :D Men faktisk hed min mands farmor Christine, og det er jo et sødt navn, som man kunne overveje (hvis jeg må? :)).

Jeg synes, det allervigtigste er, at barnet får et navn, som man kan forestille sig, det vil synes om, og så skal det være et navn, som ikke kun går an i barndommen, men også når barnet er blevet voksent. Jeg synes, der er rigtig mange, der giver deres børn sådan nogle meget "puttenuttede" navne, som er rigtigt gode til en baby eller et lille barn, men som altså ikke holder, når barnet en dag fx skal ud i erhvervslivet og have respekt (synes vi) :lol Der synes jeg, I har kigget på nogle fine navne.

Din Christian kan sagtens lære at elske navnet Ruth, det er jeg sikker på. Nogle gange skal det bare lige "vokse" lidt. Det var faktisk min mand, der for et par år siden nævnte, at vi kunne komme en kommende søn Niels efter min far, og jeg var sådan lidt vægrende, fordi jeg synes, Niels er et meget "voksent" navn. Men igen, det er vokset på mig, og nu synes jeg bare, det kunne være sødt med en lille Niels (Axel) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis - så har man lidt af sin fortid med.

Jamen af pigenavne har vi Lilly (og så måske Maria som mellemnavn, da både min mor og jeg har det som mellemnavn) eller evt. Alexandra, og på drengesiden har vi kun ét, som er Niels (efter min far, som døde for 10 år siden) og så måske Axel efter min morfar (men det er lidt mere tvivlsomt). Og altså, vi HAR kigget i familienavne på min mands side, men har bare ikke lyst til at kalde min søn Svend Børge :D Men faktisk hed min mands farmor Christine, og det er jo et sødt navn, som man kunne overveje (hvis jeg må? :)).

Jeg synes, det allervigtigste er, at barnet får et navn, som man kan forestille sig, det vil synes om, og så skal det være et navn, som ikke kun går an i barndommen, men også når barnet er blevet voksent. Jeg synes, der er rigtig mange, der giver deres børn sådan nogle meget "puttenuttede" navne, som er rigtigt gode til en baby eller et lille barn, men som altså ikke holder, når barnet en dag fx skal ud i erhvervslivet og have respekt (synes vi) :lol Der synes jeg, I har kigget på nogle fine navne.

Din Christian kan sagtens lære at elske navnet Ruth, det er jeg sikker på. Nogle gange skal det bare lige "vokse" lidt. Det var faktisk min mand, der for et par år siden nævnte, at vi kunne komme en kommende søn Niels efter min far, og jeg var sådan lidt vægrende, fordi jeg synes, Niels er et meget "voksent" navn. Men igen, det er vokset på mig, og nu synes jeg bare, det kunne være sødt med en lille Niels (Axel) :loveshower

Iiiiih det er da bare nogle fine navne, i har tænkt på.. Og DU skal ikke spørge om "lov" med henblik på navnet Christine...

Det navn vi først havde tænkt på, eller rettere "VI" - læs: MIG, var Liva, jeg har altid ønsket mig en datter der hedder Liva, men det valgte svigermekanismen lige at snupse på vejen...

Anyways, så er jeg faktisk lidt vil med navnet "Niels Axel", det er super sødt, og noget man i alle aldersgrupper kan hedde... LIKE!

Jeg kan bare ikke lade være med, at se en dejlig lille krudtugle for mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiih det er da bare nogle fine navne, i har tænkt på.. Og DU skal ikke spørge om "lov" med henblik på navnet Christine...

Det navn vi først havde tænkt på, eller rettere "VI" - læs: MIG, var Liva, jeg har altid ønsket mig en datter der hedder Liva, men det valgte svigermekanismen lige at snupse på vejen...

Anyways, så er jeg faktisk lidt vil med navnet "Niels Axel", det er super sødt, og noget man i alle aldersgrupper kan hedde... LIKE!

Jeg kan bare ikke lade være med, at se en dejlig lille krudtugle for mig....

Årh tak for det - og dine navne er jo altså også rigtigt fine. Men ærgerligt med Liva. Jeg skal da lige tage op med manden om Christine også må komme ind i puljen så :)

Haha det er rigtigt - jeg tror også, sådan en lille Niels Axel er en lille ballademager :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh tak for det - og dine navne er jo altså også rigtigt fine. Men ærgerligt med Liva. Jeg skal da lige tage op med manden om Christine også må komme ind i puljen så :)

Haha det er rigtigt - jeg tror også, sådan en lille Niels Axel er en lille ballademager :loveshower

Iiiih nu har jeg utallige gange - via skype, sagt til hr. Mand at vores lille pige, hvis vi får en sådan, kommer til at hedde Christine Ruth Ekman Schirakow, og hans svar har været følgende:

1. gang: NEJ ikke tale om

2. gang: "mest nej"

3. gang: Det må vi tale om når du kommer hjem

4. gang: Nå nå

5. gang: Vil du virkelig gerne have en datter der hedder Ruth til mellemnavn

6. gang: Jeg kan høre det virkelig er noget du ønsker dig

7. gang: Det må vi jo så kigge på

Hvilket betyder at hun med garanti kommer til at hedde "Christine Ruth Ekman Schirakow" - Kvindelist er bare skønt - især når det siges med en gummihammer lige i panden på mænd

:whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi snakket meget om navne og er også rimelig enige faktisk så det er dejligt...vi mangler bare en bebs... :rolleyes

Nå men vi har besluttet pigenavne som Lærke og Nanna hvis vi får to piger.. og får vi en dreng så er Tobias favorit og dernæst Niklas...

Alle navne føler vi kan passe sammen alt efter hvilke børn vi får altså om vi ender ud med drenge eller piger... :)

Så i venter bare på de to magiske streger så vi kan komme igang med at lave vores familie :)

Synes Christine er et pænt navn af dem du har nævnt så håber i får en pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1345304876[/url]' post='294145']

Iiiih nu har jeg utallige gange - via skype, sagt til hr. Mand at vores lille pige, hvis vi får en sådan, kommer til at hedde Christine Ruth Ekman Schirakow, og hans svar har været følgende:

1. gang: NEJ ikke tale om

2. gang: "mest nej"

3. gang: Det må vi tale om når du kommer hjem

4. gang: Nå nå

5. gang: Vil du virkelig gerne have en datter der hedder Ruth til mellemnavn

6. gang: Jeg kan høre det virkelig er noget du ønsker dig

7. gang: Det må vi jo så kigge på

Hvilket betyder at hun med garanti kommer til at hedde "Christine Ruth Ekman Schirakow" - Kvindelist er bare skønt - især når det siges med en gummihammer lige i panden på mænd

:whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling :whistling

Haha, det lyder som om du har ham i din hule hånd - det er skønt! lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu glæde mig med at skrive dette: Dette bliver mit sidste indlæg i denne tråd, da jeg nu vil oprette en ny. Denne vil være at finde i "Min vej til graviditet" - for det er nemlig det vi er gået i gang med: PROJEKT BABY!!!! :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER