mianne

Gastric bypass

10 indlæg i dette emne

Hej Piger...

Jeg sidder her en kold og våd aften, tja nat er det vel egentlig blevet, nå skidt.

Så kom jeg til at tænke på om der var andre som er i samme situation som mig! Jeg er lige nu igang med vægttab for at få en gastric bypass og kunne godt tænke mig at snakke/skrive med andre som har fået en sådan operation...

Er der nogen herinde der har fået den??

MArianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en Gastric Bypass i marts 2008 :) Jeg tabte mig 60 kilo og var 5 kilo fra normalvægt, men blev så planlagt gravid :) Tog 20 kilo på under graviditeten og nåede at smide 15 kilo igen, inden jeg igen blev planlagt gravid :)

Jeg har haft det nemmeste forløb og har ikke haft problemer med operationen og i begge graviditeter har jeg haft det super godt, så det var det rigtige valg for mig og er så lykkelig for den stadig :) Lillemanden vejede 4200 og var 58 cm, så han manglede bestemt ikke noget :)

Bare spørg hvis du har nogen spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også bare så gerne ha en, men jeg er hvis ikke stor nok <_< det skal jeg da også være glad for, men når jeg snart hele livet har været på 95-100 kg (nu 97) og er 168 høj. så kunne det være skønt. har før tabt mig 25 kg, men så bare taget det hele på igen...*suk* nå bare lige lidt klage fra mig. super dejligt for dig og :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en Gastric Bypass i marts 2008 :) Jeg tabte mig 60 kilo og var 5 kilo fra normalvægt, men blev så planlagt gravid :) Tog 20 kilo på under graviditeten og nåede at smide 15 kilo igen, inden jeg igen blev planlagt gravid :)

Jeg har haft det nemmeste forløb og har ikke haft problemer med operationen og i begge graviditeter har jeg haft det super godt, så det var det rigtige valg for mig og er så lykkelig for den stadig :) Lillemanden vejede 4200 og var 58 cm, så han manglede bestemt ikke noget :)

Bare spørg hvis du har nogen spørgsmål :)

Jeg er bare nervøs for tiden efter operationen.., Hvad kan man og hvad må man!!

Og graviditet bliver desværre ikke aktuelt her, skal adoptere pga problemer med at blive naturlig gravid

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare nervøs for tiden efter operationen.., Hvad kan man og hvad må man!!

Og graviditet bliver desværre ikke aktuelt her, skal adoptere pga problemer med at blive naturlig gravid

Marianne

Forstår godt du er nervøs!!! Der er mange ting man skal lave om, MEN der er også mange ting man stadig kan.. Jeg tåler ikke så godt fedt og sukker (hvilket jeg kun ser som et plus), men jeg kan stadig spise en smule, så jeg føler mig ikke udenfor eller noget, hvis vi er til fest eller noget..

Har du ikke været til møde på det sted hvor du skal opereres? Der synes jeg de plejer, at være gode til at informere..

Jeg lever i dag et ret normalt liv og har aldrig fortrudt!!!

Mange bliver faktisk "ups" gravide efter operationen, selvom de før har haft svært ved at blive gravide.. Det har jeg læst om rigtig mange gange..

På facebook er der 2 grupper; Gastric Bypass i Danmark og GB-venner, hvis det har interesse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster blev opereret for lidt over et år siden. Hun er gået fra 128 kg til 84 kg og ja hun er så en af dem der er blevet gravid sådan hovsa. ;-) :kuller

Så lige nu står hun stille med vægten men regner med at tabe de sidste 10 kg når hun har født. :-) Plus det ekstra der måtte komme!

Hun er så glad for det og har aldrig fortrudt, selvom hun i perioder døjer lidt med maven. Hun kan spise alt, men kan pludselig blive dårlig hvis hun får spist lidt for meget. Og så prutter hun meget. ;-) Men hun siger det er helt normalt. ;-) Og heldigvis har hun en hund hun kan give skylden, hihi. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en operation i november sidste år, og har på det sidste år tabt mig 52 kg sammenlagt :)

Jeg troede heller ikke jeg kunne blive gravid af "mig selv", inden jeg blev opereret men har alligevel lavet to ups'ere siden - som desværre begge gange er endt i abort :( Men jeg kan da blive gravid!

Hvis du har lyst til at skrive lidt, eller har spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig :)

Hvor er du fra i landet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey.

Nej jeg har ikk været til møde endnu, for ved endnu ikke hvor jeg skal under kniven. Mangler jo stadig at tabe lidt inden operationen.

Til at lle jer der har hørt om folk der bliver nemmere gravide efter operationen! Det kunne da være super skønt, men i vores tilfælde er det min mand der ikk kan tjaaa øh gennemfører det han nu skal for at jeg bliver gravid..

Så vi har valgt adoptionsvejen.

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget om at man ikke må adoptere hvis man er meget overvægtig?

For så hjælper det også på jeres sag at du taber dig. :-)

Held og lykke med det! Håber du får en hurtig tid. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på GBY holdet kom under kniven 31/1-11 og har lige fejret ½års dag.. Jeg er idag normalvægtig med et bmi på 23.. Jeg har haft det nemmeste forløb der findes, og tåler stadig noget fedt og sukker som før, min forbræning er bare så høj nu så jeg tager ikke på af det.. :loveshower Jeg valgte af få operationen efter jeg var færdig med at få børn.. Men nu er vi blevet i tvivl om vi nu også er det, så om 3 år prøver vi vist igen.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER