LunaSS

4mdr ammes i søvn

5 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg håber i andre mødre kan hjælpe mig lidt :)

Min datter er 4 mdr nu og vil om aftenen kun ammes i søvn (liggende i vores seng). Hun falder i søvn ved mit bryst og så er det ret svært at få brystet ud af munden igen ): Hver gang jeg tager det forsigtigt ud så vågner hun og vil have mere eller have brystet igen.

Om dagen vil hun kun vugges i søvn i barnevognen - hvilket vi forsøger at vende hende af med ved at vugge lidt og stille den. Før har vi gået lange ture, hvilket jeg elsker - men det hjælper jo ikke når vi gerne vil have at hun ikke skal vugges altid.

Men mit spørgsmål er om i har nogle råd til hvordan jeg får vendet hende af med at ligge med mit bryst? (Og forresten så bruger hun ikke sut, vi kæmper stadig.. men det er bestemt ikke et hit!)

Og har i nogle gode fif til at få hende til at sove uden at blive vugget? Eller er den metode ok vi bruger?

Mvh Jo - lunas mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Jo og velkommen til BK :)

Har ingen guldkorn til dig, Nadja gjorde præcis det samme og hvis man fandt mine gamle indlæg fra bx frem vville du kunne læse jeg havde præcis de samme tanker...

Da Hun var 7 mdr gjorde jeg stop med det og natamningen samtidig. lod hende græde.. men det synes jeg 4 mdr er for tidligt at gære

Hvis du har det ok med den metode i bruger er det ok.. nu ville jeg ønske jeg bare have nydt tiden med hun lå og faldt i søvn noget mere.. hvis det ikke genere dig så bare nyd det for hun skal nok komme fra det..

Det med selv at falde i søvn i bv lærte hun først da hun var 9 mdr...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victor skulle vugges i søvn både dag og aften og det var virkelig anstrengende for os til sidst.

Vi prøvede en masse for at få ham til at falde i søvn af sig selv, men det virkede bare ikke rigtig. Og så pludselig for et par uger siden, så ville han godt falde i søvn af sig selv. :) Jeg tror simpelthen ikke han har været klar til det før, og at han inden da har haft et stort tryghedsbehov.

Jeg ved ikke hvad du kan gøre for at få din datter til, ikke at ville ammes i søvn liggende. Mht. at hun vågner når du tager brystet ud af munden på hende, kunne du så evt. stoppe med at amme hende, når du kan se hun er tæt på at falde i søvn? Så vågner hun ikke ved der er noget som mangler.

Det I gør med barnevognen lyder som en god idé. :) Vi gør det stadig ind imellem, når han har behov for at falde til ro. Så bliver vognen lige vugget lidt, indtil der er ro over ham. Og bliver han urolig igen, så vugger vi med den igen.

Jeg savner bestemt også de lange gåture (når vejret er godt. ;) ) men jeg håber på, at når han er kommet lidt bedre ind i rutinen med at falde i søvn af sig selv, at jeg så kan begynde at gå med ham engang imellem igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nøjagtigt det samme hos os med Julie. Jeg kunne bruge timer i sengen om aften for at få Julie til at sove, som kun ville ammes i søvn og vågnede så snart jeg lagde hende.

Jeg fandt ud af at det var som om at hun ikke blev mæt nok, da hun faldt i søvn ved brystet og så vågnede lidt op når jeg lagde hende i seng. Og i det hun vågnede opdagede hun at hun var mere sulten. Så jeg begyndte at give hende flaske om aften, så jeg var sikker på at hun var mæt. Og det hjalp helt vildt. Hun drak flasken og så bøvsede hun og blev lagt i seng. Ofte var hun faldet i søvn i mine arme, men vågnede ikke af jeg flyttede hende.

Så det er mit råd :)

Og hun nægtede også at bruge sut indtil hun var 8-9 måneder. Hun brugte tommeltotten indtil da og så skulle hun jo pludselig bruge sine hænder til at lege med, så jeg smuttede en sut i munden istedet for. Det var tricket hos os.

og idag bruger hun slet ikke tommeltotten og er afhængig af sin sut :)

Forresten kan jeg også sige, at hun begyndte at sove igennem da hun fik flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, hvor er i søde! Tusind tak for jeres svar, dejligt at høre at det er helt normalt..

Vi forsøger med flaske, men den er hun bestemt ikke vild med :( Men det kommer vel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER