Betty87

ÅRHHH alle de spørgsmål der dukker op!

9 indlæg i dette emne

Hvor tit tester i?

Kæresten og jeg starter jo efter min menstrution, men jeg ved ikke helt hvor ofte jeg skal teste?! Vi tester ikke efter æl og vil heller ikke gøre (kun hvis vi ikke får gevinst indenfor 5-6 mdr)..

Så er det omkring hver 14. dag? eller kun 1 gang i md?

Er det bedst at teste om morgenen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det er graviditetstest, så skal du teste om morgenen... og du kan teste den dag eller dagen efter du forventer mens.... Hvis testen er negativ og mens fortsat udebliver ville jeg teste igen et par dage senere da HCG - det graviditetstesten måler - fordobles hver anden dag... Tester du negativt 3-4 gange inden for en uges tid ville jeg gemme testene væk og vente på at mens dukker op, da den godt kan drille af og til....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bedst at teste om morgenen på første forventede menstruationsdag...

Men kan godt forstå, der ikke altid er tålmodighed til at vente til den dag :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi forsøgte testede jeg kun når min forventede mens udeblev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positivt en eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på ikke "at teste dig selv ihjel". Jeg testede først 4-5 dage efter udeblevet forventet mens - men min cyklus var også meget ustabil, så lagde altid nogle ekstra dage til => jeg nåede stort set ikke at teste negativt, da mens nåede at komme først.

Det er hårdt at stå med en negativ test, ligemeget hvor meget man overbeviser sig selv om at man ikke tror på det, så gør man det jo alligevel og man bliver skuffet HVER gang! Jeg brugte derfor meget det mantra, at man bliver ikke mere gravid af at vide det - så hellere vente en dag eller tre med at teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan i princippet teste morgen og aften, grunden til man anbefaler morgen, er at der har du som oftest ikke været på toilet i mange timer.. Dermed er koncentrationen højere..

Jeg ville teste på mens dag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tester også først dagen efter forventet mens, i håb om at skuffelsen så bliver mindre. Og så har jeg en aftale med mig selv om at jeg max må teste hveranden dag efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god tråd, samme spørgsmål har jeg nemlig selv sat med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER