Andromeda

Stoppe med prævention inden baby-forsøg - hvornår?

21 indlæg i dette emne

Jeg håber der er nogen der har erfaringer og kan give mig et råd. :-)

Jeg har brugt p-piller siden jeg var, bum bum, 16, og for tre år siden skiftede jeg til en p-ring (nuvaring) da det passede mig bedre.

Nu hvor kæresten og jeg snakker om børn er jeg i tvivl om hvornår jeg skal droppe p-ringen.

Min læge snakker lidt udenom, synes jeg når jeg spørger hende. Hun siger på den ene side bør man sagtens kunne blive gravid med det samme lige efter at have droppet prævention, og på den anden side kan det for nogle godt tage måneder for kroppen at justere sig efter flere år på prævention.

Hvad har I andre gjort?

Hvis jeg dropper p-ringen vil vi selvfølgelig bruge kondom indtil vi så synes det er tid til aktivt at forsøge os. :-) Jeg tænker mest på om jeg skal give kroppen den tid til at finde sig til rette, eller om det er smartest bare at fortsætte som hidtil indtil vi vil have en baby. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja din læge har ret, så jeg vil sige det kommer an på hvor længe der er til I er klar om du skal gøre det ene eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, kan desværre ikke give dig et konkret svar.

Men da jeg droppede pillerne efter mange år, begyndte vi projekt baby ca 2 uger efter.. af den grund, at man kan blive gravid med det samme.(hvis man er heldig :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, kan desværre ikke give dig et konkret svar.

Men da jeg droppede pillerne efter mange år, begyndte vi projekt baby ca 2 uger efter.. af den grund, at man kan blive gravid med det samme.(hvis man er heldig :whistling )

Hvor længe har I så prøvet nu, hvis jeg må spørge? :-)

Kan i hvert fald ikke se hvis du allerede er gravid. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det ikke p-piller jeg var på da vi gik i gang med første barn, men hormon spiral. Og der gik evigheder, så endte faktisk i behandling. Men det skyldes jo nok genisgisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med p-pillerne fra da vi gerne ville være gravide. Jeg er begge gange blevet gravid i 3 cyklus efter p-pillestop.

Der er nogen der siger det er lettere at blive gravid lige efter man har lagt præventionen, jeg ved ikke om det er rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har I så prøvet nu, hvis jeg må spørge? :-)

Kan i hvert fald ikke se hvis du allerede er gravid. :-)

Jamen vi er faktisk næsten lige gået i gang, er stadig i min første cycklus efter pille stop. SÅ nu hvor ÆL snart melder sin ankomst :hump vi bare der ud af..hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var en god tråd for det er også noget

jeg har tænkt, jeg håber kroppen hurtigt er af med hormonerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, selvom jeg ikke blev meget klogere, hihi. :-)

Det lader til der ikke rigtig er et rigtigt svar på det spørgsmål. Jeg hælder mest til at smide præventionen snart og bruge kondom indtil vi for alvor er klar. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, selvom jeg ikke blev meget klogere, hihi. :-)

Det lader til der ikke rigtig er et rigtigt svar på det spørgsmål. Jeg hælder mest til at smide præventionen snart og bruge kondom indtil vi for alvor er klar. :-)

det var også sådan vi startede, smide p-pillerne og så bare bruge kondom. vi blev så ret hurtig enige om at vi droppede kondom og bare klø på..

Men synes hel klart at du skal smide præventionen og så bruge kondom indtil I synes at nu skal det være.. så kan du også lære din krop at kende uden prævention

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed pillerne d.21.juli og vi er nu i gang med projekt Baby nr. 2. Den føste gang blev jeg gravid i 2.cyklus og der havde jeg taget p-piller i 6 år, tror jeg, så det gik rigtig hurtigt. Jeg har en sygdom som hedder endometriose og da jeg var til kontrol i maj, fortalte min læge mig at inde i livmoderen sidder der en hinde og jo tyndere den er, jo nemmere har man ved at blive gravid. Min var fin fin tynd, så håber det også kommer til at gå hurtigt denne gang.

Men tror det er forskelligt fra person til person. Nogle tager det nogle gang 6-12 mdr og andre 1-2 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed mine p-piller i september 2009, for at få dem lidt ud af kroppen inden vi forsøgte.

Vi blev dog hurtigt enige om at smide kondomerne, i oktober... Så i starten af december, stod jeg med en positiv test! Og det var på trods af mens i november - som gjorde at jeg i mine tanker selvfølgelig ikke var gravid :whistling

Men her gik det forholdvis hurtigt.

Jeg har smidt pillerne i maj, denne gang. Vi starter op på projektet når min mens er slut om et par dage og håber det sker hurtigt :)

Det er meget forskelligt hvad folk mener, men jeg ville hellere være sikker, og smide pillerne nogle måneder før :P

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang smed jeg pillerne i august og blev gravid i april.

Nu her smed jeg dem i juni. Og håber da at Jeg ikke skal vente længe på 2 streger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet gravid i første cyklus begge gange. Første gang efter p-piller og anden gang efter nuvaring. Vi har først smidt præventionen når projektet blev skudt igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at jeg mange steder har læst at kroppen kan bruge helt op til et år på at vænne sig til at skulle klare sin cyklus selv... så hvis jeg var dig ville jeg da smide præventionen nu. Jeg har selv lige smidt min nuvaring og min krop har lidt svært ved at finde ud af det, så jeg ville da ønske at jeg havde smidt den lidt før, så min krop var fuldstændig klar når projekt baby blev skudt i gang <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for flere svar. :-)

Nu har jeg bestemt mig for at smide ringen og kæresten er enig!!

Og vi er helt enige om at skulle der ske en smutter og kondomet går i stykker og jeg bliver gravid nogle måneder før vi egentlig har planlagt det, så er det bare skæbnen der taler. :kuller

Åh hvor jeg glæder mig! :kuller

Jeg har 4 dage tilbage endnu før jeg skal tage min ring ud, og jeg synes nok det er klogest at køre perioden ud selvom jeg bare har lyst til at tage den ud nu, hihi! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for flere svar. :-)

Nu har jeg bestemt mig for at smide ringen og kæresten er enig!!

Og vi er helt enige om at skulle der ske en smutter og kondomet går i stykker og jeg bliver gravid nogle måneder før vi egentlig har planlagt det, så er det bare skæbnen der taler. :kuller

Åh hvor jeg glæder mig! :kuller

Jeg har 4 dage tilbage endnu før jeg skal tage min ring ud, og jeg synes nok det er klogest at køre perioden ud selvom jeg bare har lyst til at tage den ud nu, hihi! :-)

..tror også det er smartest at kører perioden ud, så der ikke kommer kuk i systemet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stillede samme spørgsmål da vi skulle begynde, og kom frem til vi ikke gad smide pillerne (gad ikke bruge kondom) før vi ville starte PB.

Jeg er overbevist om, at den eneste grund til at smide hormon-prævention længe før PB er for at lære sin krop at kende = nemmere kunne gennemskue hvornår ÆL er.

Men hvis I sexer hver 2-3 dag hele cyklus, så er det ligemeget om I ved hvornår ÆL er - og dermed ligeså nemt at blive gravid i første cyklus efter hormoner.

Selve hormonerne er ude af din krop med det samme (ellers ville du ikke få din mens). Men kroppen kan godt skulle bruge tid på at finde sin egen cyklus igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm kan godt se hvad du mener, TiaK, men tror nu alligevel jeg smider ringen nu. Vi har ikke noget imod at bruge kondom i et par måneder hvor vi lige ser det hele an. Og skulle der som sagt ske en smutter er vi helt klar på det, en baby vil kun være velkommen. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid 14 dage efter jeg fik tagen min kobber spiral ud, selvom lægen sagde at der kunne gå flere måneder. Jeg nåede aldrig at få min mens ;-) Første gang tog jeg p-piller og blev også gravid ved første ægløsning, så det er bestemt ikke nødvendigt at der går lang tid. Held oh lykke med projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, jeg håber det kommer til at gå ligeså hurtigt for mig som nogle af jer! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER