Stbaby

Planlægning, stabilitet, sikkerhed

11 indlæg i dette emne

Jeg er enebarn, opvokset på landet langt væk fra andre børn og blev mobbet i skolen. Ikke det bedste grundlag for at lære sociale spilleregler.

Mine forældre kom altid for sent til alting, glemte halvdelen af aftalerne og gjorde at jeg i dag har et stort behov for at komme for tidligt, at have styr på alting og elsker planer, sedler, skemaer osv.

Min mand nyder mit planlægningsbehov for det gør han ikke behøver at tænke så meget - han kan bare ringe til mig og spørge, eller kigge i en af de mange kalendere der hænger rundt om i huset som jeg punktligt opdaterer konstant.

Men nu er det begyndt at gå galt!! Jeg har prøvet at slappe af her i ferien, for ferien var planlagt for over et halvt år siden, pakkelisterne kunne genbruges osv.

Det starter med at jeg glemmer min badedragt da vi tager i sommerhus - og har planlagt dag i badeland! Må ud og bruge mange unødvendige penge på en grim badedragt så jeg har noget at have på.

En lille ting for nogle, men for mig en unødig stressfaktor.

Vi var hjemme nogle dage efter sommerhuset hvor alt tøjet blev vasket og pakket igen til turen til Sønderjylland. Denne gang huskede jeg badedragten og pakkelisterne blev nøje gennemgået flere gange!!

På vejen derned tænkte jeg over hvad jeg mon havde glemt denne gang, for jeg glemmer altid noget, selvom mine pakkelister efterhånden er ret perfekte (så glemmer vi en af taskerne, eller ting jeg har lagt frem har en anden taget op af tasken igen).

Kunne ikke komme på noget og blev mere og mere stresset over ikke at kunne finde ud af hvad det var jeg havde glemt - til stor morskab for manden der mente jeg bare skulle slappe af og nyde at jeg for en gang skyld ikke havde glemt noget.

Vi nåede campingpladsen hvor der var middagslukket men en seddel om at man bare skulle køre ind og tage en plads hvis man havde campingvogn og havde man lejet en hytte ville den være låst op og nøglen på bordet.

Vi fandt hytten - og den var optaget!!

Kiggede på mine papirer og fandt ud af vi var kommet en dag for tidligt!!! Ikke særlig smart med 5 trætte børn, mange timers kørsel bag os og højsæson = alt optaget!!!!

Campingmutter havde heldigvis et pulterkammer vi kunne få lov til at overnatte i, og på det tidspunkt var alt bedre end at skulle køre hjem igen og komme igen dagen efter.

Fandt ud af at det med at slappe af og ikke tjekke, tjekke og tjekke igen ikke er godt, så nu er jeg gået i gang med at sætte hjernen i planlægningsmode igen.

Næste mandag starter skolen og fritidsaktiviteter og jeg har derfor siddet og opdateret kalenderne - og NU er jeg stresset!!!!

Manden arbejder 8 - 16 og har en halv times kørsel hver vej. Derudover har han telefonvagt ca. hver 3. uge hvor han skal passe telefon hjemme til kl. 19 hver aften + i weekenden, dvs. han kan ikke køre børn til aktiviteter de uger.

Linus og Frida skal hentes og bringes i BH + DP.

Mandag 16.30 - 17.20: Frida musik

Tirsdag:

17 - 18.15: Xander fodbold

17.30 - 18.30: Pernille svøm (i den forkerte ende af Randers, dvs. 45 minutters transport hver vej i bil)

18 - 19.15: Kristoffer bordtennis (skal køres da det er i nabolandsbyen)

Onsdag:

16.30 - 17.30 Jeg går til gymnastik med Frida og Linus og er træner

19 - 20: Jeg er træner på et gymhold for damer

20.15 - 21.15: Jeg er træner på et powerhoop hold

Torsdag:

16 - 18 Pernille svøm (igen med 45 min transport hver vej)

17 - 18.15 Xander fodbold

18 - 19 Kristoffer bordtennis

20 - 21.30 jeg er instruktør i gymnastik ved FOF (lønnnet)

Mit arbejde er vikararbejde mellem 6.30 og 17 + en times kørsel hver vej. Jeg kender kun arbejdstiderne en uge af gangen så langtidsplanlægning er ikke muligt.

ARGH!!!!

Jeg ved godt vi selv har valgt at have mange børn og vi også selv har valgt at ungerne skal gå til fritidsaktiviteter (de SKAL gå til en sport når de begynder i skolen og bliver stillesiddende) men sidste år passede deres træningstider med at de lå forskellige dage og tidspunkter hvor de i år er oven i hinanden :(

Xander har altid været bange for fremmede mennesker og steder så sport uden jeg var med har været helt umuligt. Nu har han endelig fået en god ven som går til fodbold og vil derfor gerne prøve at gå til fodbold. Et MEGET stort skridt for ham.

At han så er den eneste der har relativt kort derhen ift. de to store gør at han bliver den der selv skal cykle derover, da vi ikke har mulighed for at køre alle tre på en gang :(

Han skal så have lange dage i SFO og så cykle til fodbold derfra (og huske alle tasker, fodboldtøj mv) og forhåbentlig kan jeg så hente ham derover.

Har det lidt skidt med at han selv skal cykle tværs gennem byen når han ind til nu kun er gået til skole gennem vores lille byskov. Han skal heldigvis kun krydse en enkelt vej da resten er stisystem, men der er alligevel ret langt.

Overvejer om han skal have en mobiltelefon så jeg kan få fat i ham.... han er jo ikke gammel nok til at kunne skrive sms endnu. Men mon han kan passe på den eller bliver den væk efter en uge? Og husker han at tænde den når han får fri fra skole?

Nogle gange ville jeg ønske jeg ikke havde børn og kun skulle tænke på mig selv. Sikke mange problemer og bekymringer jeg ville være foruden... men så ville jeg jo også være foruden alle de dejlige ting som en stor flok unger giver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow... Bare at læse din tråd gav mig næsten stess :D

For hold da op, du skal godt nok have styr på meget.

Lige pludselig lyder det slet ikke så slemt at jeg "bare" skal nå at aflevere 3 børn inden kl 7 hver morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha kender også til det med at få det hele til at fungere. Er ligepludselig glad for at være ledig så tingene bedre hænger sammen.

Håber du får stressen lidt ned på jorden igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj jeg fik også helt ondt i maven af at læse det, vi har også travlt herhjemme med aktiviteter man ons og tors. Jeg overlever ved at gøre meget ud af at være i nuet, eller prøve på det. Når ungerne er afleveret om morgenen og jeg sidder i bilen så clearer jeg hjernen og stiller ind på at være lige nu og her. Det hjælper mig rigtig meget også på samvittigheden over at vække ungerne kl halv seks og aflevere dem halv syv.

Lister og kalendere er den eneste måde at holde styr på mange børn og en travl hverdag.

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dig. Jeg får stress bare af at læse det :(

Håber det ordner sig for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud som om vi klarer det :)

Tirsdag skal Xander selv cykle til fodbold og har derfor fået en mobil et par år for tidligt. Han får den kun med i skole de to dage han skal til fodbold og det er en gammel skrammel-mobil som ikke kan andet end at ringes til og fra, og hvis han beviser han kan passe på den får han lov til at ønske sig en lidt sejere til jul.

Vi håber at mormor vil køre P til og fra svømning tirsdag og så passer det med at jeg kan køre K til bordtennis kl. 18 og hente Xander kl. 18.15 på vej hjem.

Hvis jeg først får fri kl. 17 må jeg håbe på medvind og meget lidt trafik for at nå det, eller også må K klare at komme 10 minutter for sent.

Torsdag skal P selv tage bussen til Randers for at svømme. Dette er en STOR ting for hende da hun kun har kørt med offentlig transport da hun gik i børnehave og skulle på tur og en enkelt gang med toget med en veninde til Århus for at gå i biffen sidste år.

Men hun er 13 år, og vi har ikke mulighed for at bruge 45 minutter 6 gange om ugen + at sidde de 4 timer hun svømmer og 3 timers omklædning der er hver uge. Så hvis hun vil svømme bliver hun nødt til det.

På tirsdag tager jeg første tur med hende i bussen så hun ikke bare bliver kastet ud i det.

Xander kører selv til fodbold og K har morfardag dvs. han er hos mormor og morfar og de kører ham til bordtennis.

Enten skal P selv tage bussen hjem (kommer lidt an på hvor pyldret hendes far er ;) Jeg mener godt hun selv kan, men han er lidt nervøs for at det jo er mørkt til vinter).

Jeg kører fra arbejde kl. 17 og kører direkte op og henter Xander til fodbold. Derefter direkte til Randers for at hente P, tilbage til nabolandsbyen og hente K fra bordtennis. Både P og K kommer til at vente 15 - 30 minutter da der er lang vej mellem de to (hvilket gør at jeg synes det er bedst hun tager bussen hjem).

Så er vi hjemme omkring 19.30 og jeg har lige en halv time til omklædning og kaste lidt mad i hovedet inden jeg skal op og træne.

Torsdag bliver så en dag hvor jeg ikke får set de to små, så dem må jeg sørge for at nyde lidt ekstra en af de andre dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver nødt til at give dig :respekt og :sc for at I finder ud af det på dén måde i gør :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Godt I har fundet en løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan godt forstå du får stress får jo helt ondt i maven og rysten på hænderne bare over at læse det

ville slet ikke kunne klarer sådan en uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fuldstænigt vandvittigt. - Men du må jo kunne lide det for ellers var jeres liv nok ikke planlagt på denne måde.

Jeg har jo 3 børn. Den store kan tage til alt selv og mit krav er man kun må gå til en ting en gang om ugen, hvis man ikke kan fragte sig selv.

Jeg arbejder kun 20 timer og syntes der er meget med indkøb, tøjvask, madlavning, madpakker, opvask, rengørring. Hvornår gør du det?

Håber du holder til det i lænden for det lyder ikke helt sundt :respekt

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh jeg får stress af at læse om jeres program :rolleyes

Jeg tror jeg ville sige, at når man er 13 så må man tage bussen til sport (eller cykle hvis afstanden er rimelig, hvilket den ikke er for jer) ellers kan man ikke gå til sport. Derudover ville jeg sige maks én ting hver, men nogle ting ex. fodbold er jo tit to gange om ugen. Håber det lykkes jer at få det hele til at gå op. Synes Xander er lille til at cykle selv, men med en mobil i lommen så han kan ringe og I kan ringe til ham skal det jo nok gå. Børn vokser jo tit med det ansvar man giver dem.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER