Pingu

Tilskud til psykolog?

5 indlæg i dette emne

Jeg har søgt på sundhed.dk og læst mig til at man kan få tilskud til psykolog, hvis man har en henvisning fra sin læge. Men nogle klinikker står der uden tilskud ved. Hvorfor det? Hvorfor er der nogle klinikker, der kan give tilskud og nogle der ikke kan? Hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at være helt sikker, så tror jeg måske, at det er fordi det ikke er alle psykologer, du kan "bruge tilskudet" på.

Jeg mener, at systemet er bygget sådan op, at man som psykolog skal have et "nummer" for at en læge kan henvise til en. Og så skal man iøvrigt være autoriseret (hvilket betyder at man har arbejdet i mindst 2 år, mens man har fået supervision af en psykolog, der har ret til atgive autorisation).

Man kan sagtens arbejde som psykolog uden at have det der nummer og uden at være autoriseret, og derfor er mit bud, at det er derfor, at du både kan finde psykologer med og uden tilskud.

Men ellers så ved lægen, sundhed.dk eller dansk psykologforening det helt sikkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget fornuftigt ;) Tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at være helt sikker, så tror jeg måske, at det er fordi det ikke er alle psykologer, du kan "bruge tilskudet" på.

Jeg mener, at systemet er bygget sådan op, at man som psykolog skal have et "nummer" for at en læge kan henvise til en. Og så skal man iøvrigt være autoriseret (hvilket betyder at man har arbejdet i mindst 2 år, mens man har fået supervision af en psykolog, der har ret til atgive autorisation).

Man kan sagtens arbejde som psykolog uden at have det der nummer og uden at være autoriseret, og derfor er mit bud, at det er derfor, at du både kan finde psykologer med og uden tilskud.

Men ellers så ved lægen, sundhed.dk eller dansk psykologforening det helt sikkert :)

nemmerlig ;) det fik jeg også af vide da jeg engang gik til psykolog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER