Tweedie

Min lille "dagbog"

11 indlæg i dette emne

Så vil jeg starte min første tråd, hvor jeg vil fortælle lidt om mig og min lille "familie", mine oplevelser både store og små, de gode og mindre gode..

Jeg hedder Sally-Ann (til daglig bare Sally), jeg er 24 år, er sammen med Dan (30 år), vi har været sammen næsten 5 år. Vi har 2 hunde, Gismo og Butch, der fungere pt som vores børn og jeg forguder dem, uden dem ville min indre ur være hel vild, især når man har været herinde i et stykke tid.. :D

Jeg er udlært ernæringsassistent og Dan prøver at få en læreplads som anlægstruktør (hvilket jeg inderligt håber han snart får).

Men for at jeg skulle kunne blive/være gravid skal jeg da i hvertfald have tabt de første 30 kg (utroligt nok, når jeg ernæringsassistent), men det er altså sværer end beregnet. :lol

Jeg kommer fra en søskendeflok på 7, 5 piger og 2 drenge, jeg har to mindre søstre (23 og 15) og to ældre søstre (30 og 32) og alle mine søstre har været gravide os den mindste og jeg har ikke fået "lov" hvilket godt kan ramme en, da det eneste jeg har ønsket i mit liv var en uddannelse, hus og familie, den anden mindste søster har fået taget flere frivillige aborter :gal Var godt gal i skralden da jeg fandt ud af, at hun bare havde trukket på skuldrene, som om det var noget hun gjorde til daglig. :prik

Jeg har egentlig været rimelig heldig i mit liv indtil videre, den første og eneste læreplads jeg søgte, fik jeg, inden jeg var udlært fik jeg et vikariat og en fastansættelse.. Jeg har ikke jagtet Dan, mere omvendt, så det har jeg heller ikke "kæmpet" med..

Nå, det blev da lidt længere end forventet.. :oops

Knus Sally.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen. Og stort :goodluck med vægttabet, så I kan komme i gang med projekt baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen. Og stort :goodluck med vægttabet, så I kan komme i gang med projekt baby :loveshower

Velkommen til :balloons

Mange tak for velkomsten.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til :balloons

:goodluck med vægttabet og pøj pøj med projekt baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til :balloons

:goodluck med vægttabet og pøj pøj med projekt baby :biglove

Mange tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd herinde og endnu en gang velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og held og lykke med vægttabet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd herinde og endnu en gang velkommen til :balloons

Ihh mange tak Anita.. :D

Velkommen til og held og lykke med vægttabet!

Mange tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det næsten en uge siden jeg har skrevet i min tråd, så vil da lige opdatere lidt.

Der er blevet snakket meget om vægttab herhjemme men også på arbejdet. For 2 uger siden havde jeg forhørt min økonoma om det kunne lade sig gøre at jeg kunne komme ind til en af vores diætister (arbjeder på Sydvestjysk sygehus), og hun synes det lød som en god ide, hun havde dog også en anden ide, da jeg ikke var den eneste der var stor, at de kunne lave en gruppe og så få en til at "undervise", lidt ligesom DDV og det har jeg sagt ja til, vil gerne have alt den støtte jeg kan få og min arbejdsplads er fantatisk hvad det angår.

Herhjemme har jeg gjort lidt, har købt noget groft lækkert knækbrød, frugt og grønt og så tænker jeg over mine potionsstørrelse, jeg eeelsker mad, så jeg er en af dem der bare bliver ved med at spise :mam (fordi det smager sgu' da godt), så bagefter jeg har spist, har jeg "øm" mave...

Dan har været inde og kigge på nogle cykler, for han mente at så kunne jeg cykle på arbejde i stedet for at tage bussen, og ja han har jo mega ret (hvilket jeg helst ikke siger til ham). Vi har kigget på cykler (og de er da slet ikke billige), men der er et sted i Esbjerg, hvor man kunne betale lidt hver måned og så 12 eller 24 måneder. Hvilket er en god ting da økonomien ikke vil hvad jeg vil. Men så er spørgsmålet bare hvornår jeg får taget mig sammen, til at købe en cykel. :whistling

For at snakke om noget helt andet...

Som tidligere nævnt har jeg en del søskende og vi enes bare aldrig. For at gøre en lang historie kort, så snakker jeg slet ikke med en af mine søstre (Hanne) :prik , hvilket har resulteret i at jeg slet ikke snakker med nogen af dem, da de er gode til at tale før man tænker. For 3 uger siden kaldte min mor ind til familiemøde (kun os tøser), for hun var da godt nok træt af havd der sker lige for tiden. Og så skal jeg da lige love for at jeg fik en verbal lussing af dem alle, i bund og grund følte jeg som om de havde lavet et bagholdsangreb og det indrømmede de også. :bask Jeg "holdte" kun 20 min. og så stormede jeg ud, kan slet ikke forstå hvorfor jeg ikke må have min holdninger, og jeg kan slet ikke forstå hvordan ens egen mor kan lave et bagholdangreb sit eget barn. Jeg kunne da forstå det, hvis jeg havde et misbrug af en eller anden art, men det har jeg bare slet ikke. Måske er de negative over at jeg holder mit hoved lidt højere, men jeg er den eneste af mine søskende der har færdiggjort en uddannelse, så ja jeg føler jeg har "ret" til at holde hovedet lidt højere (ikke fordi jeg er storsnudet). Så jeg har ikke snakket med min familie over en måned, jeg har dog fået en invitation til min fars 60 års fødselsdag (fik leveret den igennem en veninde) og den har jeg takket nej til, da jeg ikke føler mig velkommen. Og jeg må sige at det gør vanvittig ondt, at ens forældre ikke engang kan hilse ude til banko. (Jeps jeg er en bankohaj.. :D )Og det eneste jeg kan tænke på er, hvad har jeg dog gjort galt? :boo

Og jeg synes da slet ikke det gør det nemmere at tabe sig, da jeg får hovedpine som går videre ned i maven, og føler mig deprimeret det meste af tiden. Heldigvis har jeg da Dan's familie og de kan i hvertfald godt li' mig, som jeg er. :D :D

Det var en "lille" opdatering på det fysiske og det psygiske plan. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering fra mig.

Jeg er lidt stolt af mig selv, jeg har ikke rørt sodavand de sidste 14 dage, hvilket er en stor ting da jeg godt kan drikke mellem 2-4 liter per dag, men jeg synes dog at vand er kedeligt i længden, så jeg har købt et mini lager af fun saft sukkerfri.. Og jeg er da blevet helt vild med solbær. Vidste slet ikke det smagte så godt.. Mums.. Men jeg glemmer dog at spise 5-6 måltider om dagen.. :whistling hvilket alle ved, at det er en vigtig ting med hensyn på vægttab.. Så det er jeg nød til at "øve" mig lidt i.. I starten af ugen havde jeg købt en plade marabou, som jeg på en eller anden plan havde glædet mig til, men til min store skuffelse, så smagte den ikke som den plejede, så det har vist hjulpet at jeg har "slettet" mit sodavand eller rettere sagt sukkerforbrug.. :glad

De sidste par år har jeg gået med eksem på mine hæle, hvilket har irriteret til tider, men min læge har bare givet mig noget creme med sætningen, det skal nok forsvinde. Har prøvet flere forskellige cremer, men lige meget hjalp det. Men så kom jeg ind til en anden læge og vupti fik jeg da en henvisning til en hudlæge. :glad

Fik noget "nyt" creme (har prøvet det før), men denne gang skulle jeg have film ovenpå (føles helt forkert) og så fik jeg nogle røngten stråler agtig noget og det skulle jeg have 4 gange med 14 dages mellemrum, for at se om det kunne hjælpe på det.. Jeg er bare så glad for jeg endelig får hjælp, da det virkelig er en gene, nogle gange kan jeg slet ikke gå.

På tirsdag skal vi til dyrelæge med den ældste hund, da han skal aflives :boo

hvilket jeg slet ikke har lyst til men jeg vil heller ikke have at han skal lide.. Men hvor vil jeg dog savne ham, han er min første hund og han har virkelig gjort alt for at glæde mig, kunne slet ikke have ønsket mig en bedre "starterhund". Jeg har dog valgt at jeg vil have en tattoo som minde om ham, (det vil også blive den første tattoo.

Knusser Sally..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER