Iben25

Børnepenge

5 indlæg i dette emne

Jeg kom lige i tanke om børnepenge. Det bliver jo dejligt til oktober når vi får børnepenge for to børn. smile.gif Men er der nogle af jer der ved om man skal have født ingen 1 september for at få dem i oktober? Eller er det bare inden 1 oktober?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom lige i tanke om børnepenge. Det bliver jo dejligt til oktober når vi får børnepenge for to børn. :) Men er der nogle af jer der ved om man skal have født ingen 1 september for at få dem i oktober? Eller er det bare inden 1 oktober?

jeg har fået af vide at jeg skal føde inden d. 1. september, for at få børnepenge i oktober, men jeg har ikke fået det at vide af en sagkyndig. Jeg har fundet ud af det ved at forhøre mig ved familien og læse lidt på nettet. - så ved ikke om det er meget hold i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gætte på at du skal have født inden 1 oktober :) Da jeg var gravid og havde termin i april, fik jeg afvide at jeg skulle føde inden 1 april for, at få børnepenge 20 april...Hun blev så født den 12 april, så vi fik først her i juli til dem begge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan udbetales børne- og ungeydelse

Hvis du opfylder betingelserne, behøver du ikke at søge om at få børne- og ungeydelse, når du får børn, ydelsen bliver automatisk overført til din NemKonto i kvartalet efter, at du har fået dit barn.

Jf. det her fra borger.dk må det være inden d. 1. oktober du skal have født, da det er kvartalet efter fødslen du får udbetalt. 3. kvartal løber fra juli-september.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du/vi skal bare ha født inden den sidste dag i september mdr,altså den 30el31sep. Men mon ikke også vi alle har det :-)

Min store søn blev født den 31 marts for 3 år siden og jeg fik børnepenge d 20 april..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER