metten86

Cyklusberegning som prævention

15 indlæg i dette emne

(Nogle som har erfaringer med det?)

Siden vi fik Hannah har vi brugt kondom når vi har været sammen. Nu har vi dog snakket om at holde lidt øje med min cyklus og så kun bruge kondom i den "fertile periode". Vi er begge klar over, at den metode ikke er 100% sikker, men vi har også snakket om at vi ikke planlægger en graviditet lige nu, men skulle det ske, så er vi klar.. :gravid

Er lidt nysgerrig. Er der nogle af jer der har brugt den her præventionsmetode (hvis man kan kalde det det) eller evt. kender nogle der kender der kender eller lignende, som kan fortælle om det duer..?? :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja min mor brugte det for lidt over 30 år siden og om 11 dage har resultatet 30 års fødselsdag :whistling :whistling

for mine forældre virkede det de første måneder men ja nu sidder jeg her og skriver til dig og er resultatet af at det ikke lige virkede helt dengang :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja min mor brugte det for lidt over 30 år siden og om 11 dage har resultatet 30 års fødselsdag :whistling :whistling

for mine forældre virkede det de første måneder men ja nu sidder jeg her og skriver til dig og er resultatet af at det ikke lige virkede helt dengang :biglove

:lolhit Ja, okay.. Det kan jeg godt se.. :)

Vil bare helst undgå at skulle til at pille ved min almindelige cyklus, når nu det ikke varer en evighed før vi gerne vil have en lillebrøster.. :) Og manden er efterhånden ved at være godt træt af de kondomer.. Men vi har så snakket om at han skal trække sig ud inden "afslutningen", så det højest er "glædestårer", som kommer indenbords.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit Ja, okay.. Det kan jeg godt se.. :)

Vil bare helst undgå at skulle til at pille ved min almindelige cyklus, når nu det ikke varer en evighed før vi gerne vil have en lillebrøster.. :) Og manden er efterhånden ved at være godt træt af de kondomer.. Men vi har så snakket om at han skal trække sig ud inden "afslutningen", så det højest er "glædestårer", som kommer indenbords.. :rolleyes

Selv glædestårer kan bære frugt - Har et lille levende bevis på tre år ;) Og det var kun den ENE gang vi skippede kondomerne, og absolut ikke i den fertile periode :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv glædestårer kan bære frugt - Har et lille levende bevis på tre år ;) Og det var kun den ENE gang vi skippede kondomerne, og absolut ikke i den fertile periode :P

ha ha ja at stå af i Roskilde betød her en fødsel i Herlev :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja okay, Jeg kan næsten forstå at det ikke er den bedste præventionsmetode.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svoger og hans kone brugte også den metode til at starte med og de har nu en dejlig datter på 8 år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja okay, Jeg kan næsten forstå at det ikke er den bedste præventionsmetode.. :)

:D nej den lyder ikke sikker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe... det er faktisk sjovt at læse den her tråd... altså ikke den bedste måde som prævention :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er blevet lavet mens jeg havde menstruation....

Den ene gang vi gjorde det mens jeg havde mens (en af de sidste dage uden ret meget blødning - synes nemlig den slags er ulækkert) og jeg var syg + manden ude at rejse = ingen sex resten af måneden blev hun til. Havde ellers prøvet i 1½ år med sex hver anden dag fra mens slut til mens start uden resultat, så jeg ville ikke turde bruge en cyklusberegner som prævention.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi enten skulle fortsætte med kondomerne eller forberede os på en lillebrøster hvis vi vælger cyklusberegning.. :rolleyes

Vi synes ellers begge 2, at det var en fantastisk idé med sådan et system.. Men det ville det jo også være hvis man kunne regne med.. :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke når jeg har æg løsning og 3 dejlige børn er kommet lige præcis der hvor jeg ville have dem!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede også den "præventions middel" :D

Resultatet er nu vores mindste datter på 1 år :biglove

Så nej, det er ikke det bedste måde at beskytte sig på. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver også at gøre det sådan...

De dage hvor jeg ved jeg snart har ÆL bruger vi kondom :) Vi joker lidt med det, for min mands :cell er mildt sagt meget ringe, så begge piger er lavet på klinik, men det skulle da ikke undre nogle at jeg blev gravid, nu vi slet ikke har projekt baby i hovedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER