Joxi

Hjælp til mit ødelagte hår!!!

30 indlæg i dette emne

Ja jeg tullede lige rundt for at se hvor jeg skulle plante dette indlæg, men kunne ikke finde et andet sted der egnede sig helt så godt som her - så her er det altså ;)

Jeg har det her :numse - irriterende hår. Det er meget meget fint, Og meget meget levende... altså når det ikke lige er helt dødt :bask

Efter jeg har fået nummer to er det som om mit hår bare ikke KAN nå skuldrene. Det spalter og knækker, og ligner for i øvrigt en høstak der har ligget i sol i et par år :angry .. og jeg vil altså gerne have et pænt hår, så hvad gør jeg lige?

Jeg har ikke været god til at tage min vitamin pille, men det er jeg begyndt at gøre igen.. Og jeg skal ud og investere i en god hårkur..Nu er det bare hvad jeg så kan gøre mere?

Snakker vi scilica ( eller hvad det hedder )? Og er der andet man kan gøre? Kom med alle jeres fif og knowdlege :gp Om det er til indvortes, udvortes eller what ever - Jeg vil bare have pænt hår igen!!

Her er lige et billede af mit smadrede hår

:balloons

post-2657-080732000 1312241351_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg fik engang et fif, for mit er altså heller aldrig samarbejdsvillig, men jeg skulle smøre det ind i mayonaise, det skulle tilføje håret en masse og selvfølgelig gøre det levende men ikke overlivligt, har desværre ikke selv fået det prøvet endnu, men det skulle også hjælpe på spaltede ender

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået prøvet det selv, men har hørt at ølgærtabletter skulle være helt vildt godt for håret. :)

Jeg tænker også på, om det kunne hjælpe at klippe det ret kort, altså klippe alt det spaltede og slidte af og "starte på en frisk"?

Og så synes jeg forresten ikke at dit hår ser så slemt ud på billedet :) Jeg tænker at at glattejern kunne gøre det rigtig pænt. (Det er så vist bare ikke så sundt for håret, så det er nok lidt "tisse-i-bukserne-for-at-holde-sig-varm"-løsningen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik engang et fif, for mit er altså heller aldrig samarbejdsvillig, men jeg skulle smøre det ind i mayonaise, det skulle tilføje håret en masse og selvfølgelig gøre det levende men ikke overlivligt, har desværre ikke selv fået det prøvet endnu, men det skulle også hjælpe på spaltede ender

Okay? Det råd har jeg så aldrig hørt.. Men det er da værd at prøve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået prøvet det selv, men har hørt at ølgærtabletter skulle være helt vildt godt for håret. :)

Jeg tænker også på, om det kunne hjælpe at klippe det ret kort, altså klippe alt det spaltede og slidte af og "starte på en frisk"?

Og så synes jeg forresten ikke at dit hår ser så slemt ud på billedet :) Jeg tænker at at glattejern kunne gøre det rigtig pænt. (Det er så vist bare ikke så sundt for håret, så det er nok lidt "tisse-i-bukserne-for-at-holde-sig-varm"-løsningen)

Ølgær tabletter er skrevet på listen :super

Og ja jeg burde klippe det . men jeg er bare så glad for at det endelige r blevet lidt langt :( Har altid været kort håret siden jeg fik børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med mayonaisen har jeg også hørt, det tror jeg faktisk på (selvom det er en lidt ulækker tanke :rolleyes) :)

Og det med at klippe det kort... Uh, jeg forstår godt at du ikke har lyst til det! Det er vel også aller ALLER sidste udvej. Men jeg tænker at hvis håret spalter "højt oppe" så har det måske lettere ved at "sprede spaltningen" til det hår der sidder endnu højere oppe, og så er der rigtig lang vej for det sunde hår til at gro ned. Hvis du istedet fik klippet hvor spaltningen startede, så fik håret en "chance" for at vokse sundt ud. :)

Kæft det blev rodet, håber det gav bare LIDT mening, hehe :)

Plejer man ikke også at sige at håret bliver sundere, hvis man spiser mange mandler? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med mayonaisen har jeg også hørt, det tror jeg faktisk på (selvom det er en lidt ulækker tanke :rolleyes) :)

Og det med at klippe det kort... Uh, jeg forstår godt at du ikke har lyst til det! Det er vel også aller ALLER sidste udvej. Men jeg tænker at hvis håret spalter "højt oppe" så har det måske lettere ved at "sprede spaltningen" til det hår der sidder endnu højere oppe, og så er der rigtig lang vej for det sunde hår til at gro ned. Hvis du istedet fik klippet hvor spaltningen startede, så fik håret en "chance" for at vokse sundt ud. :)

Kæft det blev rodet, håber det gav bare LIDT mening, hehe :)

Plejer man ikke også at sige at håret bliver sundere, hvis man spiser mange mandler? :)

det med at klippe det kort virker, her for 2 år siden klippede jeg mit helt kort, og selvom det vokser sååååå laaaaangsooooomt er det blevet noget bedre - nu har jeg krøller så det har dage med sit eget liv - men af kom de spaltede ender, og det var rart, selvom at jeg havde kæmpet for at få mit langt dengang også, blev jeg glad nok for det korte, og hår vokser jo, også det langsomt voksende :D nåh men nu er mit efter 2 år kommet til næsten midt skulderpladerne, så håber at det bliver længere endnu, selvom ja ventetiden er lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med mayonaisen har jeg også hørt, det tror jeg faktisk på (selvom det er en lidt ulækker tanke :rolleyes) :)

Og det med at klippe det kort... Uh, jeg forstår godt at du ikke har lyst til det! Det er vel også aller ALLER sidste udvej. Men jeg tænker at hvis håret spalter "højt oppe" så har det måske lettere ved at "sprede spaltningen" til det hår der sidder endnu højere oppe, og så er der rigtig lang vej for det sunde hår til at gro ned. Hvis du istedet fik klippet hvor spaltningen startede, så fik håret en "chance" for at vokse sundt ud. :)

Kæft det blev rodet, håber det gav bare LIDT mening, hehe :)

Plejer man ikke også at sige at håret bliver sundere, hvis man spiser mange mandler? :)

Ah men altså du taler Joxi sprog, så ingen problemer med at forstå :D

Problemer er bare at hvis jeg skal klippes skal det være virkelig super kort, for det spalter helt op i 15 cm i det yderste af det bagerste hår (se jeg sagde jo at du taler joxi :P )

- Men jeg må jo nok belave mig på at det er sådan det skal være så. Jeg tror at jeg får påbegyndt en "behandling" både indvortes og udvortes - Og når så det sundere hår (og mit nys farvede nakkehår) er groet lidt ud - så må jeg få en ultra kort frisure, og så være god til at holde det sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det med at klippe det kort virker, her for 2 år siden klippede jeg mit helt kort, og selvom det vokser sååååå laaaaangsooooomt er det blevet noget bedre - nu har jeg krøller så det har dage med sit eget liv - men af kom de spaltede ender, og det var rart, selvom at jeg havde kæmpet for at få mit langt dengang også, blev jeg glad nok for det korte, og hår vokser jo, også det langsomt voksende :D nåh men nu er mit efter 2 år kommet til næsten midt skulderpladerne, så håber at det bliver længere endnu, selvom ja ventetiden er lang

Det er præcist også det jeg har gjort.. æhm- jeg har så bare hverken taget vitaminer, brugt hårkure eller noget i den stil siden.. det er vel også to år siden mit hår har set en saks, og så er der blevet fønnet derud af :blush .. så det er jo lidt min egen skyld <_< - men surt man skal starte forfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcist også det jeg har gjort.. æhm- jeg har så bare hverken taget vitaminer, brugt hårkure eller noget i den stil siden.. det er vel også to år siden mit hår har set en saks, og så er der blevet fønnet derud af :blush .. så det er jo lidt min egen skyld <_< - men surt man skal starte forfra!

Jeg har også været rigtig hård ved mit hår - ligesom du skriver. Jeg gik fra, at have så langt hår at jeg kunne sidde på det, til at det ikke rørte skuldrene <_< Det skulle jeg lige tage tilløb til, men der var bare ikke andet at gøre, for mit hår var sååå ødelagt. Ja det er bare rigtig surt at starte forfra.

Nu er jeg blevet lidt bedre til, at blive klippet så det ikke spalter og så føntørre jeg ikke mit hår mere, men jeg får så også hjelmhår af det :D

Du kan jo evt købe en hårkur og se om det ikke bare kan hjælpe lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcist også det jeg har gjort.. æhm- jeg har så bare hverken taget vitaminer, brugt hårkure eller noget i den stil siden.. det er vel også to år siden mit hår har set en saks, og så er der blevet fønnet derud af :blush .. så det er jo lidt min egen skyld <_< - men surt man skal starte forfra!

jeg har heller ikke taget vitaminer eller noget som helst andet, siden det blev klippet for 2 år siden - måske jeg skulle gå igang med det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh jeg har præsis samme type hår som dig. Jeg kan ikke blive rigtig langhåret, fordi mit hår simpelthen knækker, når det bliver længere en til skulderne. Samtidig er det så tyndt, at det aldrig virker rigtig langt på nogen måde. Jeg lader det altid blive klippet til stedet mellem mine øre og skulder, når jeg er ved frisør.

Det som hjælper på mit hår er FISK. Når jeg spiser masser af fisk eks. tun, så virker mit hår bare sundere end ellers...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan nok hjælpe lidt her, da jeg er frisør.

* Hvis håret spalter, så spalter det hurtigere end det vokser. Dvs det er meget vigtigt at få klippede alt det spaltede af da det kun bliver værre.

Husk dog at der er stor forskel på spaltet og tørt hår. Tørt hår kruser i enden og ser tørt ud hehe. Hvorimod spaltet hår nærmest deler sig i 2.

* Brug Kerastase Bain age Recharge shampoo og maskekuren dertil. Disse produkter går ind og styrker dit hår og fylder det op igen med alt det skal bruge.

* Føntørre eller flader du dit hår SKAL du bruge vasmebeskyttende produkter HVER GANG. Husk bare fordi de beskytter mod føntørren, er det ikke sikkert det beskytter mod fladjernet.

*Giv dig selv hovedebundsmassage hver gang du vasker hår, da dette øger blodcirkulationen og derved gør at håret vokser hurtigere ;-)

Håber det hjælper lidt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået prøvet det selv, men har hørt at ølgærtabletter skulle være helt vildt godt for håret. :)

Jeg tænker også på, om det kunne hjælpe at klippe det ret kort, altså klippe alt det spaltede og slidte af og "starte på en frisk"?

Og så synes jeg forresten ikke at dit hår ser så slemt ud på billedet :) Jeg tænker at at glattejern kunne gøre det rigtig pænt. (Det er så vist bare ikke så sundt for håret, så det er nok lidt "tisse-i-bukserne-for-at-holde-sig-varm"-løsningen)

ja ølgær hjælper :) (og hvis man lader være med at proppe frisørens kemikalier i)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af hår kur - og gerne en god og dyr.

+ prof. shampoo og balsam - det kan virkelig gøre mirakler for håret.

og er alle pengene værd.

Hos www.nicehair.dk

kan du få noget til billigere penge.

og så lad være med at vaske håret mere end 1-2 gange i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårkur hårkur og hårkur!

Jeg plejer højst at tage til frisøren en gang om året, hvor jeg bare beder frisøren om at klippe det slidte hår af, hvilket ofte er en 15 cm. (jeg er ret ligeglad med mit hår). I mange år hentydede diverse frisører om jeg ikke havde lyst til at prøve en hårkur...? "Narj" var mit svar, gad ikke bruge pengene på det, og da jeg jo hverken føntørrede eller glattede det, så måtte det være pleje nok!

For et par år siden (året op til jeg skulle giftes...) tog jeg mig sammen og brugte hårkur i hvert fald en gang om ugen, ofte to gange - og jeg sov rigtig ofte med hårkuren om natten.

Sidst jeg var ved frisør (igen en ny, da jeg stort set er flyttet imellem hver klipning) var han ved at gå hel i svime over hvor flot et hår jeg havde!! Det blev næsten hel pinligt fordi han roste det så meget!

Nå, det blev en længere smørre - kort og godt:

For mig har det virkelig virket at bruge en frisør-hårkur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan nok hjælpe lidt her, da jeg er frisør.

* Hvis håret spalter, så spalter det hurtigere end det vokser. Dvs det er meget vigtigt at få klippede alt det spaltede af da det kun bliver værre.

Husk dog at der er stor forskel på spaltet og tørt hår. Tørt hår kruser i enden og ser tørt ud hehe. Hvorimod spaltet hår nærmest deler sig i 2.

* Brug Kerastase Bain age Recharge shampoo og maskekuren dertil. Disse produkter går ind og styrker dit hår og fylder det op igen med alt det skal bruge.

* Føntørre eller flader du dit hår SKAL du bruge vasmebeskyttende produkter HVER GANG. Husk bare fordi de beskytter mod føntørren, er det ikke sikkert det beskytter mod fladjernet.

*Giv dig selv hovedebundsmassage hver gang du vasker hår, da dette øger blodcirkulationen og derved gør at håret vokser hurtigere ;-)

Håber det hjælper lidt ;-)

Det både deler sig i to, og så kan man se at der ligesom er knæk på hårstrået nogle gange <_<

og det sidder ret langt oppe.

Ellers tak for de mange fifs - skal helt sikkert have skrevet en liste hæhæ :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af hår kur - og gerne en god og dyr.

+ prof. shampoo og balsam - det kan virkelig gøre mirakler for håret.

og er alle pengene værd.

Hos www.nicehair.dk

kan du få noget til billigere penge.

og så lad være med at vaske håret mere end 1-2 gange i ugen.

Tunsinde tak for fifs og link! De er også skrevet på listen :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårkur hårkur og hårkur!

Jeg plejer højst at tage til frisøren en gang om året, hvor jeg bare beder frisøren om at klippe det slidte hår af, hvilket ofte er en 15 cm. (jeg er ret ligeglad med mit hår). I mange år hentydede diverse frisører om jeg ikke havde lyst til at prøve en hårkur...? "Narj" var mit svar, gad ikke bruge pengene på det, og da jeg jo hverken føntørrede eller glattede det, så måtte det være pleje nok!

For et par år siden (året op til jeg skulle giftes...) tog jeg mig sammen og brugte hårkur i hvert fald en gang om ugen, ofte to gange - og jeg sov rigtig ofte med hårkuren om natten.

Sidst jeg var ved frisør (igen en ny, da jeg stort set er flyttet imellem hver klipning) var han ved at gå hel i svime over hvor flot et hår jeg havde!! Det blev næsten hel pinligt fordi han roste det så meget!

Nå, det blev en længere smørre - kort og godt:

For mig har det virkelig virket at bruge en frisør-hårkur!

Åh hvilken solstrålehistorie :loveshower Lige hvad jeg har brug for på en dårlig (hår)dag :P

Må hellere se og komme ud og købe det hårkur der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men... kan man nøjes med at køre i matas efter en hårkur?

.. Bor ret langt ude på landet nemlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal have klippet et godt stykke af for som frisøren sagde så spalter det hurtigere end det vokser... det er vel også pænere at have et sundt korklippet hår end et usundt langt?

jeg har selv problemer med mit hår for tiden.. det er også ødelagt og jeg får altså klippet håret ret så tit, for at komme af med ødelagte hår...

jeg synes du skal holde pause med at fønne håret og flade det... så meget som muligt

spise masser af frugt... det er godt for håret..

hovedbundsmassage..

og en god hårkur, shampoo osv..

pøj pøj med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i stedet for mayo brugt piskede æg, det skal bare tørre op og så skyldes ud, men tror desværre ikke det er nok hvis dit hår er som du beskriver det.

ville nok ligesom nogle af de andre skriver klippe det kort og så tage nogle gode vitaminer og bruge hårmaske/kur en gang i mellem.

har brugt matas hårkur med kreatin

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i stedet for mayo brugt piskede æg, det skal bare tørre op og så skyldes ud, men tror desværre ikke det er nok hvis dit hår er som du beskriver det.

ville nok ligesom nogle af de andre skriver klippe det kort og så tage nogle gode vitaminer og bruge hårmaske/kur en gang i mellem.

har brugt matas hårkur med kreatin

:goodluck

Piskede æg som i hele æg eller kun blommer?

Jeg bor på en gård med over 500 høns.. Mon ikke jeg kan finde et par æg til mit hår? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja jeg må nok indse at jeg skal klippes, men det kommer til at vente til nakke håret er groet noget ud,... Det ser nok ikke så smart ud at være korthåret når den nederste halvdel er sort :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er også: Klip det. Og gerne kort :)

Jeg har tykt krøllet hår ( og ikke den flotte slags krøllet hår, synes jeg selv) min frisør sagde til mig sidst jeg var det at det mindede lidt om permanent også selvom det ikke er :(

Mit hår lever sit eget liv og skal bare skylles og have lidt (læs: Meget) skum i hver dag og så "kører" det :D

Da jeg fik mit første barn havde jeg langt, krøllet og ødelagt hår. Det var tyndet en del ud af graviditet og fødsel.

Så jeg valgt at klippe det helt helt kort. Og nu er det kraftige krøllede hår som lever sit HELT eget liv så tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER