Miss-Mette

Kamera hjælp!!!

10 indlæg i dette emne

Hej piger,

Vi har købt en Canon 500D EOS og er faktisk rigtig glade for det. Men nu hvor jeg er begyndt at fotograferer lillemanden og andre familiemedlemmere med ham, syntes jeg ikke det stiller skarpt når jeg anvender autofokus. Manuel er udelukket fordi jeg bruger linser, hvorfor jeg selv har svært ved at se hvornår den er skarp, igennem kameraet inden billederne kommer over på min bærbar :blink

Jeg er nu ved at downloade Picasa, i håb om at dette billederedigeringsprogram kan afhjælpe nogle af de værste uskarpe billeder.

Er der nogle af jer der har erfaring med dette program og som har et vanvittigt godt råd til hjælpeløse lille mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lightroom er programmet du skal bruge, det er suverænt picasa er ok men kan ikke hjælpe åå uskaphed. Hvilket program tager di billeder med?Auto?

Undskylder stavefejl sidder med mobilen i bilen.

Tjek lukker tiden

Meld dig ind i forummet fotostart. Dk der kam du få svar på stort set alt, de er vildt søde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du kørt drejeskiven på kameraet ud for den grønne firkant? Og trykker du halvt ned på udløserknappen, inden du trykker helt ned?

For jeg har ingen problemer med mit.

Picasa er et genialt godt program, men lige mht skarphed tror jeg ikke det kan hvad du søger. Det har en "gør skarpere"funktion, men jeg har ikke været imponeret over den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken indstilling bruger du på drejeskiven?

Det lyder til at det er din shutterspeed du skal justere hvis du fx kører av.. Eller af de andre semi-manuelle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger primært den med "blomsten" = nærbilleder eller den med ansigtet.

Jeg vil prøve den med den grønne firkant næste gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den beregner hvad der skal indstilles på og laver dermed alle indstillinger automatisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hæ hæ ja det foreslag jeg ville komme med, er kommet, over på grøn håber det virker for dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lightroom er programmet du skal bruge, det er suverænt picasa er ok men kan ikke hjælpe åå uskaphed. Hvilket program tager di billeder med?Auto?

Undskylder stavefejl sidder med mobilen i bilen.

Tjek lukker tiden

Meld dig ind i forummet fotostart. Dk der kam du få svar på stort set alt, de er vildt søde...

Hvor downloader du programmet fra og er der en gratis version?!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej lightroom er ikke gratis, mener du kan hente en prøve version der dur i 30 dage ... Bare søg på lightroom og download

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også finde gratisprogrammer, som du kan downloade. De kan også tilføre et billede skarphed, bl.a. Photoscape og Photofiltre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER