Sookie

babysams babybox

40 indlæg i dette emne

..Hvis i bestiller den, så lad være med at oplyse jeres rigtige nr.

ihvertfald hvis i ikke gider telefon sælgere.

Jeg blir seriøst kimet ned af dem - det er faktisk hver dag, at "unknown" ringer på min tlf.

og den eneste der ringer med det, udover tlf sælgere, er min mormor - og tvivler på at det er hende der ringer hver dag.

min mobil er for det meste på lydløs, så jeg ser det tit først senere, men ser jeg så at den ringer,

så lader jeg den ligge - sommetider tager jeg den dog - og self. er det en sælger.

Nøj hvor er det altså træls.

og mig, som ikke engang fik hentet den skide boks :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også blevet ringet op af en del og har også modtaget diverse breve og mails.

Jeg må ærlig talt indrømme jeg kan ikke huske at jeg har givet tillades til at de måtte give mit nummer mv. videre men det gør de åbenbart.

Jeg har heldigvis fået afvist dem der har ringet indtil videre men hvis det også fortsætter efter fødslen kan det godt være at Babysam får en sur mail!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor mærkeligt. Det har jeg slet ikke oplevet.

Gad vide om jeg undlod at oplyse mit tlf. nr.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg har lige kigget på deres betingelser, og de er i deres fulde ret, til at ringe og sende reklamer. Nedenstående er fra deres betingelser:

Jeg vil gerne have BabyBox. Jeg vil også gerne modtage information, tilbud og vareprøver med post, på email, telefon, sms eller andre elektroniske medier fra BabySam, Pampers (Procter & Gamble børneprodukter), Falck, Vores Børn (magasin), Codan Forsikring og/eller Børneulykkesfonden, StemCare (stamceller), Scanningsklinikken (ultralydscanninger af gravide), Børne-Foto, Optimalprint.dk - Tryksager til alle lejligheder, Ticket to Heaven - Børnetøj og Baby DM Scandinavia (babybox og fotoservice). Så jeg accepterer hermed, at mit navn, min adresse, min email-adresse og mit telefonnummer registreres i BabySams, Procter & Gambles (Pampers), Falcks, Vores Børns, Codan Forsikrings, og/eller Børneulykkesfondens, StemCares, Scanningsklinikkens, Børne-Foto, Optimalprint.dk - Tryksager til alle lejligheder, Ticket to Heaven - Børnetøj og Baby DM Scandinavias database. Jeg kan når som helst trække mine oplysninger ud af databasen ved at følge instruktionerne under "Afbestilling".

Babyboxen leveres ud ved oppvisning av din kvittering som blir tillsendt den mail adresser du registrerer deg med. Boxen kan bestilles av personer med adresse i Danmark og der udleverse 1 stk BabyBox pr. husstand og graviditet. Registreringen er personlig og du må ikke registrere andre end dig selv. Navne- og adresseoplysningerne du registrerer skal være identiske med oplysningerne på det gule sygesikringsbevis. Du får udleveret en Babybox mod forevisning af gyldigt gult sygesikringsbevis eller gyldig legitimation. Ved misbrug af ovennævnte regler, forbeholder BabySam sig retten til at fakturere kr. 400,- svarende til købsprisen på AngelCare blespand samt vareprøver.

Adressen, kan man jo ikke rigtig gøre noget ved. Men jeg ville oplyse et forkert telefonnummer (det ser ikke ud til, at de skal bruge det til noget) og oprette en mailadresse, specifikt til at bruge, når jeg skulle bestille denne boks. Når jeg så havde fået den, ville jeg lukke den mailadresse igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplyste mit telefonnummer, for over 2 år siden, da jeg modtog boksen og er aldrig blevet ringet op :) Sjovt så forskelligt det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun blevet ringet op én gang siden jeg fødte og det var i går fra Rasmus Klumps bogklub.. Ellers har jeg intet hørt... Gudskelov kan jeg forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg har lige kigget på deres betingelser, og de er i deres fulde ret, til at ringe og sende reklamer. Nedenstående er fra deres betingelser:

Adressen, kan man jo ikke rigtig gøre noget ved. Men jeg ville oplyse et forkert telefonnummer (det ser ikke ud til, at de skal bruge det til noget) og oprette en mailadresse, specifikt til at bruge, når jeg skulle bestille denne boks. Når jeg så havde fået den, ville jeg lukke den mailadresse igen...

Tak for infoen :) Jeg er hermed udmeldt igen for jeg har nemlig hentet boksen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hentet boksen osv. , men er heldigvis ikke blevet ringet op af nogen.. hvertfald ikke endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nåh så er det derfor jeg er blevet kimet ned de sidste par uger, det har godt nok været ekstremt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de keder sig her i sommerferien, så de ringer lige lidt ekstra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom heldigvis til at skrive et forkert tlf. nr., da jeg bestilte boksen - jeg haaader når det sker! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde godt hørt noget om, at mange blev kimet ned af tlf. sælgere efter de havde fået boksen fra Babysam. Derfor læste jeg betingelserne meget grundigt og besluttede mig for, at jeg godt kunne undvære den boks ;)

Til gengæld har jeg fået min mor til at bestille en boks på nettorvet ud over den jeg selv har hentet - de kræver nemlig ikke andet, end man er medlem af fdb for at få sådan en :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i har det IKKE fra mig.

MEN.. jeg har desværre selv været dén, der har ringet til sagesløse kommende forældre.. og også forældre, der har været det længe.. og de har alle registreret sig med deres nummer på babysams hjemmeside for at få babyboxen. Og jeg har haft det SÅ skidt med det.

Det eneste jeg kan sige er.. Babysam videregiver jeres telefonnummer til en virksomhed i Århus, der så ringer ud til jer. Lad enten være med at oplyse jeres rigtige nummer.. eller skynd jer ned på Folkeregisteret og kom på Robinson-listen - for så må de ikke ringe til jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden har jeg (desværre) også arbejdet som salgsassistent i Babysam... jeg ville faktisk helt undlade Babysam, om man kunne!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde godt hørt noget om, at mange blev kimet ned af tlf. sælgere efter de havde fået boksen fra Babysam. Derfor læste jeg betingelserne meget grundigt og besluttede mig for, at jeg godt kunne undvære den boks ;)

Til gengæld har jeg fået min mor til at bestille en boks på nettorvet ud over den jeg selv har hentet - de kræver nemlig ikke andet, end man er medlem af fdb for at få sådan en :super

Jeg har også kun bestilt boksen fra nettorvet/coop. Den er der reelle ting i og ikke noget marketings-geil. Gider ikke de andre reklame-bokse, hvor der stort set ikke er noget af værdi i alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun bestilt boksen fra nettorvet/coop. Den er der reelle ting i og ikke noget marketings-geil. Gider ikke de andre reklame-bokse, hvor der stort set ikke er noget af værdi i alligevel.

Jeg synes helt sikkert, at det er en rigtig god boks! Lækkert med bleer, body osv. :)

Jeg har meldt mig ind i libero klubben, så får også én derfra, men de sender bare en mail i ny og næ, så det er til at overkomme ;)

Og så har jeg et mataskort, så der er også en boks at hente.

Synes selv, at jeg har helgarderet mig - elsker gratis (brugbare) ting, men gider ikke tlf. sælgere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt sikkert, at det er en rigtig god boks! Lækkert med bleer, body osv. :)

Jeg har meldt mig ind i libero klubben, så får også én derfra, men de sender bare en mail i ny og næ, så det er til at overkomme ;)

Og så har jeg et mataskort, så der er også en boks at hente.

Synes selv, at jeg har helgarderet mig - elsker gratis (brugbare) ting, men gider ikke tlf. sælgere!

Liberos boks er også rigtig brugbar. Den fra Matas tilgengæld er ikke meget værd, men hvis du alligevel kommer forbi kan du jo ligeså godt tage den med.

Men rigtigt, den fra Nettorvet er helt klart den mest brugbare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden har jeg (desværre) også arbejdet som salgsassistent i Babysam... jeg ville faktisk helt undlade Babysam, om man kunne!!

Nu er jeg lige nysgerrig :) Undgå Babysam? Altså fuldstændig lade være med at bruge butikken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige nysgerrig :) Undgå Babysam? Altså fuldstændig lade være med at bruge butikken?

Nu har jeg ikke arbejdet der, men jeg prøver også så vidt muligt at undgå Babysam. Jeg synes de er alt for dyre og virker til at prøve at køre på forældres usikkerhed omkring det at få et barn. De butikker jeg har været i har også bare virket utroligt rodet og der har været laaaaaaaaang ventetid en del gange. Så vil jeg hellere gå i en mindre butik, hvor der er god service og bedre priser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i har det IKKE fra mig.

MEN.. jeg har desværre selv været dén, der har ringet til sagesløse kommende forældre.. og også forældre, der har været det længe.. og de har alle registreret sig med deres nummer på babysams hjemmeside for at få babyboxen. Og jeg har haft det SÅ skidt med det.

Det eneste jeg kan sige er.. Babysam videregiver jeres telefonnummer til en virksomhed i Århus, der så ringer ud til jer. Lad enten være med at oplyse jeres rigtige nummer.. eller skynd jer ned på Folkeregisteret og kom på Robinson-listen - for så må de ikke ringe til jer.

Må de godt ringe, hvis man står på Robinson-listen i forvejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej! For Robinson-listen er til for at undgå sådan noget. Skulle du komme ud for et opkald selvom du står på robinson-listen, så er det en regel der hvor jeg arbejdede, at hvis folk sagde, de stod på Robinson-listen.. så skulle sælgeren ta' telefonnummeret, give det til team-lederen og bede ham sørge for, der aldrig blev ringet til det nummer igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige nysgerrig :) Undgå Babysam? Altså fuldstændig lade være med at bruge butikken?

Helt fuldstændig.

Jeg måtte ikke modtage oplæring, da jeg startede.. for de skulle ha' status en måned senere. Så naturligvis ville jeg ikke rådgive kunder i andet end tøj.. for der er mange ting og regler og en kæmpe videnskab i sutter (silikone vs. natur,osv).. og navligt indenfor barnevogne og hvad ved jeg. En dag kommer en kunde og vil ha' hjælp til en autostol. Jeg kan se både butikschef og 1. sælger er optagede med privatsnak med kunder.. men da jeg beder om assistance til min kunde, beder de kunden om at vente til de selv er færdige. Kunden står og venter i en halv time inden hun får assistance. Og jeg stod bare og var så flov, for hvorend jeg gerne ville hjælpe.. så kunne jeg ikke - og min chef og hans 1. sælger havde alt for travlt med privatsnak. Efterfølgende kommer chefen op til mig, ta'r min kunde og hjælper hende.. og da han er færdig med hende,så får jeg mit livs udskæld "at det kan heller ikke være rigtigt, at du ikke hjælper vedkommende, og hvad ligner det at lade hende vente så længe?!" ... men min samvittighed ville IKKE rådgive i noget, jeg ikke kendte til.

Desuden blev jeg bedt om at prismærke med nye priser ude på lageret. Lagerdøren stod åben. Det var snevinter og iskoldt. Og jeg fik besked på, at jeg IKKE måtte lukke døren. Men jeg måtte heller ikke ta' jakke på. Så jeg endte med at blive syg efter et par timer på lageret.

Jeg blev personlig udsat for hetz og blev psykisk nedbrudt over måden at tale til mig på - da jeg blev syg med migræne fik jeg at vide, jeg bare kunne ta' en pille og fortsætte arbejdet. Efter halvanden uge var jeg så nedbrudt, at jeg tudbrølede inden jeg gik i seng og når jeg skulle på arbejde... for jeg frygtede at komme derop og blive behandlet dårligt igen og igen.

Da jeg endelig sagde op pga det dårlige arbejdsmiljø.. anklagede chefen mig for at anklage ham for at snyde med løn og arbejdstider (vi havde et computersystem).. og at jeg anklagede ham for at fifle med diverse andre ting. Hvilket jeg aldrig havde gjort.

Min veninde fik uvidende job dernede efter mig - halvanden uge senere havde hun det ligeså skidt og kontaktede kommunen, som hun var ansat gennem.. og de fik hende ud af jobbet og over i noget andet. De er efterfølgende blevet bandlyst at ha' folk i jobtræning/aktivering (jeg var normalt-ansat) pga det dårlige arbejdsmiljø.

Desuden er der også forskel på kunder mht, hvem man gider gi' rabat og hvem man ikke gider give rabat. Og ligeledes har jeg hørt kunder blive overfust og chefen plus 1. sælgeren havde en utrolig negativ og bedrevidende attitude overfor kunder, der tilnærmelsesvis havde læst på lektien hjemmefra inden de tog ind og handle.

Som en anden bruger skriver, virker det som om de prøver at udnytte folks uvidenhed.. men når folk ikke er uvidende og stiller kloge spørgsmål.. så bliver de nedgjort.

For at sige det ligeud.. den butik jeg arbejdede i.. som den var på daværende tidspunkt (1. sælgeren er nu butikschef) så kunne de ikke være mere ligeglad med kunderne... 1.sælgeren var okay, når chefen ikke var der. Chefen var en tyran. Jeg vil ikke anklage nogen for noget, men de dåser, jeg fandt ovenpå i køkkenet og på lageret... de taler for sig selv. Det samme gør adfæren.

Min oplevelse af deres attitude overfor mig og overfor kunderne.. det gør at selvom jeg bor lige ved siden af.. så vil jeg aldrig nogensinde sætte mine ben der, med mindre jeg er tvunget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt fuldstændig.

....

Sikke en behandling du har fået... jeg kan godt forstå, at du ikke vil handle der... Du har ikke prøvet at sende en anonym klage til koncernledelsen? Man skal dog huske på, at fordi forholdene ikke er OK i en Babysam, Ønskebørn, Føtex, Bauhaus, Kvickly... you nam it.... så er det heldigvis ikke ensbetydende med, at det er sådan i alle de andre af koncernens butikker.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en behandling du har fået... jeg kan godt forstå, at du ikke vil handle der... Du har ikke prøvet at sende en anonym klage til koncernledelsen? Man skal dog huske på, at fordi forholdene ikke er OK i en Babysam, Ønskebørn, Føtex, Bauhaus, Kvickly... you nam it.... så er det heldigvis ikke ensbetydende med, at det er sådan i alle de andre af koncernens butikker.... :)

Det ville ikke hjælpe.. butikschefen i den butik.. hans datter var 1. sælgeren... hans kone er en af cheferne i ledelsen og hans anden datter er HR-chefen. Uanset hvad jeg ville gøre så ville jeg blive nedstemt. Jeg havde den oppe at vende med A-kassen, som ikke kunne gøre noget af samme grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt fuldstændig.

Jeg måtte ikke modtage oplæring, da jeg startede..

Sikke dog en ubehagelig arbejdsplads. Det var godt du kom væk derfra.

Man må da ikke håbe at forholdene er sådan i alle Babysam'er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER