Guest

et spørgsmål om løn?

16 indlæg i dette emne

Når nu man har fået udbetalt feriepenge, så skal de da dække de 3 uger man har ferie ikke? og så får man normalt ikke løn i de 3 uger gør man?

For jeg har lige set min lønseddel, og den siger fuld løn i juli, og eftersom jeg har haft ferie 3 uger frem fra uge 28, så synes jeg jo ikke helt det hænger sammen, når jeg har fået feriepenge. Jeg er kommunalt ansat. Er der nogle som kan svare på om det er en fejl??? For jeg kan bare ikke få fat i min mor, som arbejder på en kommune...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåhh jeg fik et midlertidig svar af min mor. Hun mener bestemt, at det er en fejl fra kommunens side, så skal lige have fat i dem imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja nogle steder får man betalt ferie.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja nogle steder får man betalt ferie.. :)

ja men så skulle jeg jo ikke have feriepenge også :D. Men ringer til dem imorgen, for gider ikke være glad for alle de penge, hvis de så bare bliver trukket fra i næste månede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt, hvis du har været ansat et andet sted sidste år, vil du få feriepenge, som du jo så har fået. Hvis du er ansat ved kommunen, er det muligt, at du allerede får ferie med løn nu- ved ikke hvor længe du har været ansat? "Normalt" har din nuværende arbejdsgiver ret til at få dine feriepenge, hvis du får ferie med løn. MEN der er altså mange, der ser gennem fingre med det- specielt hvis man er elev.

Kort sagt; hvis feriepengene kommer fra ét sted, og din ferie med løn er fra et andet sted, så tror jeg ikke din nuværende arbejdsplads "opdager" at du har feriepenge andet steds fra, og hvis du ikke siger noget, sker der højst sandsynligt ikke andet, end at du kan beholde dine feriepenge :rolleyes Den "rigtige" og "korrekte" måde, er selvfølgelig, at du retter henvendelse til jeres HR-afdeling, og hører hvordan deres politik er i forhold til det. Det er som sagt en del elever, der alligevel får lov at beholde pengene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare, at hvis jeg ikke ringer og siger det, og de opdager, at jeg har fået dobbelt med penge denne månede, så trækker de jo bare fra næste løn, og så får jeg ingen penge for august, og det har jeg slet ikke råd til. Desuden er det den samme kommune, som jeg var ansat i før. Der var jeg ansat som sosu-hjælper og var på et plejehjem. Nu er jeg elev og på skole med tvungen ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare, at hvis jeg ikke ringer og siger det, og de opdager, at jeg har fået dobbelt med penge denne månede, så trækker de jo bare fra næste løn, og så får jeg ingen penge for august, og det har jeg slet ikke råd til. Desuden er det den samme kommune, som jeg var ansat i før. Der var jeg ansat som sosu-hjælper og var på et plejehjem. Nu er jeg elev og på skole med tvungen ferie...

Men hvis du har fået dobbelt med penge denne måned, kan du så ikke bare gemme de penge indtil du har snakket med dem? Når det er 2 forskellige ansættelsesforhold, så gælder reglen jeg skrev foroven. Altså at du har ret til ferie med løn som elev, men at din arbejdsgiver så har ret til dine feriepenge. Det er jo så som skrevet, heller ikke alle arbejdsgivere der tager de penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis du har fået dobbelt med penge denne måned, kan du så ikke bare gemme de penge indtil du har snakket med dem? Når det er 2 forskellige ansættelsesforhold, så gælder reglen jeg skrev foroven. Altså at du har ret til ferie med løn som elev, men at din arbejdsgiver så har ret til dine feriepenge. Det er jo så som skrevet, heller ikke alle arbejdsgivere der tager de penge.

tak for dine svar. Håber da bare, at det er meningen, at jeg skal have den løn, men ringer lige til dem imorgen og tjekker det, jeg vil ikke være skyld i at kommunen går nedenom og hjem, eller at en skole ikke kan få de nye bøger, som de har behov for :whistling og pudser lige min glorie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for dine svar. Håber da bare, at det er meningen, at jeg skal have den løn, men ringer lige til dem imorgen og tjekker det, jeg vil ikke være skyld i at kommunen går nedenom og hjem, eller at en skole ikke kan få de nye bøger, som de har behov for :whistling og pudser lige min glorie :D

Helt ærlig, så tror jeg ikke lige det er dét der får dem til at gå nedenom :D Men selvfølgelig er det det mest rigtige lige at høre ad. Jeg undersøgte det for en kunde for noget tid siden, og fik svaret fra fagforeningen. De sagde dog også, at der var mange der så igennem fingre med det, når det drejede sig om så små beløb, og det var til elever :) Håber du får lov at beholde dem :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt, er jeg ret sikker på det ER meningen du skal have den løn. Jeg er ret sikker på, at man skal have den samme løn når man er elev, fordi ferien er tvungen og overenskomstbestemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød ML :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor "sjovt".. Læste dit indlæg, og tjekkede derefter min netbank..

Jeg har fået udbetalt mine feriepenge, fordi jeg holder tre ugers ferie...

Men sørme om jeg ikke også får udbetalt 26 timers arbejde, løn for en uge samt 6. ferieuge 2010 og 6. ferieuge 2011 til den første :o Hold da op.. Troede også det var en fejl.. Det var lige 15000kr mere end jeg forventede!!! Håber da ikke det er en fejl ;) Glædelig overraskelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FLOT kommunen har så ikke åbent idag, så kan ikke komme i kontakt med dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FLOT kommunen har så ikke åbent idag, så kan ikke komme i kontakt med dem...

Øv, hvor træls! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også prøvet. Det kan have noget med lønkørslen at gøre, altså at det ikke er tastet at du har holdt ferie til denne lønkørsel, men at ugerne først bliver trukket i den næste løn, sådan var det for mig hele sidste år, nu har jeg været der længe nok til at få ferie med løn ... Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også prøvet. Det kan have noget med lønkørslen at gøre, altså at det ikke er tastet at du har holdt ferie til denne lønkørsel, men at ugerne først bliver trukket i den næste løn, sådan var det for mig hele sidste år, nu har jeg været der længe nok til at få ferie med løn ... Kh

Det tænkte jeg også... Hvis ferien ligger i slutningen af måneden, så bliver den først registreret med næste måneds lønkørsel og så trækker de den der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER