Guest

Deperat brud: Hvem vil betale mit bryllup?

71 indlæg i dette emne

Jeg syntes sku det er meget fedt, og cool hvis det lykkedes..!!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå folk gider have ondt i røven over andre på den måde. Hvad generer det jer hvis Albani har lyst til at sponsorere et bryllup. Det må de vel selv bestemme? Og hvad generer det jer at andre vil have et sponsorbryllup?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke forstå folk gider have ondt i røven over andre på den måde. Hvad generer det jer hvis Albani har lyst til at sponsorere et bryllup. Det må de vel selv bestemme? Og hvad generer det jer at andre vil have et sponsorbryllup?

hvad genere det dig for, at vi er nogen der har en anden mening end dig ?

Der er plads til alles meninger i denne tråd. Der er ingen der angriber hinandens meninger i denne tråd, så derfor undrer det mig at du begynder på det.

Her er ellers en god tone i tråden, så undskyld at jeg synes du lyder lidt hård.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke forstå folk gider have ondt i røven over andre på den måde. Hvad generer det jer hvis Albani har lyst til at sponsorere et bryllup. Det må de vel selv bestemme? Og hvad generer det jer at andre vil have et sponsorbryllup?

Altså det som irretere mig, det er at familien jo egentlig har så meget, og at de så ikke kan finde ud af at priotere, enten for at kunne få råd til deres drømmebryllup, eller også må man slække på drømmene. Det har alle vi andre gjort - både hvad angår bryllupper men også i andre henseende. Og så irretere det mig, at læse om deres piv og at de vil have andre til at betale. Livet handler altså om at priotere, hvad der er vigtigst for en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogle der får sponsoreret nye babser, nogle der får sponsoreret rejser og oplevelser, biler og boliger og hvad ved jeg.. Egentlig tænker jeg ikke så meget over hvor snyd det er at de får mere end mig, eller at andre betaler dette eller hint for dem, mens jeg ingen ting får..Jeg tænker mere "Iih det gad jeg godt nok også godt - at få sponsoreret et eller andet vildt, det kunne da være fedt!" Og det samme gælder egentlig brylluppet. Jeg synes det er fedt for dem hvis det kan lade sig gøre, og havde jeg muligheden (og en mand)så havde jeg da også gjort det :P Men nu er mit liv sådan tilpas præget af uheld og ... ingen ting... SÅ det kommer ski aldrig til at ske for mig :D Men fedt hvis det gjorde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler ikke at det er snyd hvis de får brylluppet forærende. Jeg er bestemt ikke misundelig for jeg ville ALDRIG selv ønske sådan et bryllup.

Jeg synes det er vildt pinligt at gøre og jeg fatter ikke at der er nogen, der vil udstille sig selv på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes absolut ikke jeg angriber nogen i denne tråd. Jeg undres og det giver jeg udtryk for.

Jeg synes indlæggene er MEGET fordømmende og det reagerer jeg selvfølgelig på.

Jeg forstår ikke hvorfor det er MERE rigtigt at spare sammen til sit bryllup i forhold til at få det sponsoreret. Hvorfor er det det? Fordi det er det andre må gøre?

Og i forhold til adoptiv barn. Hvorfor ville det så være mere i orden at få det sponsoreret? Andre adoptivforældre er da også tvunget til at spare sammen....Jeg forstår det bare ikke, men jeg undskylder meget hvis nogen føler sig angrebet. Det var ikke hensigten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes absolut ikke jeg angriber nogen i denne tråd. Jeg undres og det giver jeg udtryk for.

Jeg synes indlæggene er MEGET fordømmende og det reagerer jeg selvfølgelig på.

Jeg forstår ikke hvorfor det er MERE rigtigt at spare sammen til sit bryllup i forhold til at få det sponsoreret. Hvorfor er det det? Fordi det er det andre må gøre?

Og i forhold til adoptiv barn. Hvorfor ville det så være mere i orden at få det sponsoreret? Andre adoptivforældre er da også tvunget til at spare sammen....Jeg forstår det bare ikke, men jeg undskylder meget hvis nogen føler sig angrebet. Det var ikke hensigten.

For mig handler det som sagt om, alt det der piv piv til trods for, at de har råd til villa, volvo og vovse. Vi andre priotere jo også. Både når det gælder bryllup, men også i vores henseende, i adoptionssammenhæng, hvor min mand bl.a. arbejder ca. 3 timer mere om dagen, for at have de ekstra penge at lægge til side til vores adoptionskonto...

Jeg siger ikke noget om, at det ville være i orden at få sponsoreret et adoptivbarn. Men dette ville heller ikke kunne lade sig gøre, da man skal værne om barnet historie, og ikke sådan bare offentliggøre hele barnets start både på livet, men også start i det nye familieliv.

Nogle skriver bare, at de ville heller hjælpe med at sponsorer til rejsen efter et barn, fordi man her er med til at hjælpe barnet til at få den bedste start i familien, ved at familien rejser ned efter barnet frem for en evt. billigere løsning, hvor barnet bliver eskoteret...

Det er mine tanker omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden er vi som kommende adoptiv forældre jo også nød til at skære ned på drømmen. Vores drøm er huset fuld af børn, hvilket ville sige minimum 3 stk. Men det har vi simpelthen ikke råd til, derfor har vi måtte nedpriotere vores ønske. Vi ender jo på 2 børn, hvis vi bliver godkendte igen.

Livet handler jo om valg og priotering, hvad man helst vil have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes absolut ikke jeg angriber nogen i denne tråd. Jeg undres og det giver jeg udtryk for.

Jeg synes indlæggene er MEGET fordømmende og det reagerer jeg selvfølgelig på.

Jeg forstår ikke hvorfor det er MERE rigtigt at spare sammen til sit bryllup i forhold til at få det sponsoreret. Hvorfor er det det? Fordi det er det andre må gøre?

Og i forhold til adoptiv barn. Hvorfor ville det så være mere i orden at få det sponsoreret? Andre adoptivforældre er da også tvunget til at spare sammen....Jeg forstår det bare ikke, men jeg undskylder meget hvis nogen føler sig angrebet. Det var ikke hensigten.

der er heller ingen der direkte siger at det er mere i orden at sponsorere et barn, men der bliver sagt at flere hellere vil sponsorere Vanni's kommende trold, og det er da fordi at Vanni er en man kender og hun vil da heller ikke melde ud i pressen - at hun har købt ny bil, villa og har vovse osv. men ikke har råd til at adoptere et barn, det der tænder de fleste er netop nok lige det, at de har nyt hus osv. men vil have sponsoreret deres bryllup. Hvorimod hvis det var et par der i forvejen sad hårdt i det, som venenr eller familie prøvede at få sponsorer til, så ville man se på det med andre øjne, for så er det ikke parret selv der har hevet fat i presssen og meldt det ud.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i bund og grund handler det jo om den danske Jantelov. Om at man ikke skal tro man er noget...

Og jeg tænder netop af på, at hun bruger en masse tid på at fortælle om deres nye hus, bil, vovse og børn. Og så at de nu ikke har råd til et drømmebryllup med over 80 mennesker. Igen fordi alle andre må priotere, vælge vil vi sparre op og vente med det store drømmebryllup? eller vil man nedpriotere sine ønsker og evt. kun være 50 mennesker til brylluppet, og måske holde det på en kro/hotel frem for et slot, og så holde brylluppet nu her, for de penge man har.

Vi andre som eks. er ufrivillige barnløse må jo netop også priotere - især nu, hvor der er kommet brugerbetaling på fertilitetsbehandlingen. Har vi råd til behandlingen, har vi råd til det kikser. Har vi råd til behandling og de andre ting vi også gerne vil? og hvad er mest vigtig for os???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me det handler jo netop ikke om prioritering i denne sammenhæng. Hvis familien får deres sponsorbryllup får de jo netop i pose og sæk. Hvorfor skal de så prioritere?

At de så vælger at udstille sig selv er en anden sag, men det synes jeg da snart man er vant til med alle de realityprogrammer :-)

Hvorfor skal denne familie prioritere bare fordi andre gør det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det handler måske mere om måden der er blevet prioteret på i deres tilfælde

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det handler måske mere om måden der er blevet prioteret på i deres tilfælde

:balloons

Men hvem siger at den ene priotert er bedre end den anden.

Man kan da ikke gøre sig til herre over hvordan folk prioterere deres tid, penge osv.

Jeg syntes det er helt ok, for som sagt før var det ikke mig som ville have en reklame på mit tøj. Der ville min grænse gå også derfor ville JEG vælge en anden form for bryllup. PARRET vælger at forsøge at få det sponsoreret.

DU ville muligvis tage sæt tredje valg og såand kan jeg blive ved.

Derfor mener jeg at man bliver nødt til at respektere hinandens valg og den måde folk prioterere på.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvem siger at den ene priotert er bedre end den anden.

Man kan da ikke gøre sig til herre over hvordan folk prioterere deres tid, penge osv.

Jeg syntes det er helt ok, for som sagt før var det ikke mig som ville have en reklame på mit tøj. Der ville min grænse gå også derfor ville JEG vælge en anden form for bryllup. PARRET vælger at forsøge at få det sponsoreret.

DU ville muligvis tage sæt tredje valg og såand kan jeg blive ved.

Derfor mener jeg at man bliver nødt til at respektere hinandens valg og den måde folk prioterere på.

:balloons

jeg respektere også deres valg, synes det at man lige har købt nyt hus og så vil have sponsoreret et bryllup er en spøjs måde at gøre tingene på, og det er så bare min mening.

Jeg synes bare at hvis et bryllup er så vigtigt for dem, kunne de så ikke være blevet gift før end at de begyndte at ville købe hus.

Selvfølgelig er det da friskt af parret at prøve at få sponsorer, men de skulle nok lige have udeladt at de altså lige har købt hus osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair nok at de forsøger at få deres bryllup sponsoreret. Jeg forstår ikke de vil udstille sig på sådan en måde, men mest af alt forstår jeg ikke deres syn på bryllup og ægteskab. For mig virker det til at det er brylluppet og ikke ægteskabet der er vigtigst. Dét kan forarge mig! Jeg er personligt superglad for det bryllup vi har holdt, men hvis ikke pengene var til det, havde jeg da giftet mig med min mand alligevel.

Jeg synes ikke det burde være fejringen, der er afgørende for om man vil giftes eller ej. Så er der i min verden gået et eller andet helt skævt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan du vide at ægteskabet ikke er lige så helligt for dem som det er for dig?

Hvordan kommer du frem til den fortolkning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler ikke om, om man ikke respektere deres valg, for de gør vi jo alle, og desuden er der jo alligevel ikke noget vi kan gøre, andet end at undre sig...

Men når man sådan melder det ud i offentligheden, så må man også tage den evt. kritik med, som kommer. Det er jo bla derfor jeg ofte opretter nogle emner herinde, det er jo for at få vendt sagen, så man også får nogle kritiske øjne på.

Men jeg kan godt følge Chartie´s tanke omkring, at det virker nemlig også for mig, som om brylluppet er vigtigere end ægteskabet, men det tror jeg nu nok, at det gør for de fleste brude, som planlægger bryllup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke jeg er hård eller fordømmende overfor deres "drøm" eller idé om at få sponsoret deres bryllup. Fuld respekt for at hun har lyst til at dele det med fremmede, men jeg synes det er usmageligt.

Og det har intet at gøre med janteloven, for lykkes det for dem, er det jo godt for dem, men det ændrer da ikke min mening. For dem er drømmen det store bryllup, men de har allerede levet mange år sammen uden at blive gift, så derudfra tolker jeg at det vigtige er brylluppet og ikke selve ægteskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fuld respekt for jeres mening synes bare det i var lige rigelig enige med hinanden. Det er der jo ikke meget debat over :-) Men både bryllupsklar og babyklar er selvfølgelig også lidt af nogle "rygklapperfora" og det er også helt i orden :-)

Hvordan så med alle de brudepar vi har set i fjernsynet. Er det så også usmageligt? Mennesker der ikke burde pive? Mennesker der burde prioritere anderledes så de fik råd til brylluppet. Mennesker hvor brylluppet er vigtigere en ægteskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fuld respekt for jeres mening synes bare det i var lige rigelig enige med hinanden. Det er der jo ikke meget debat over :-) Men både bryllupsklar og babyklar er selvfølgelig også lidt af nogle "rygklapperfora" og det er også helt i orden :-)

Hvordan så med alle de brudepar vi har set i fjernsynet. Er det så også usmageligt? Mennesker der ikke burde pive? Mennesker der burde prioritere anderledes så de fik råd til brylluppet. Mennesker hvor brylluppet er vigtigere en ægteskabet.

Jeg kan ikke se at det er rygklapperi, men bare at folk er enige. Og hvem siger der skal være debat over det?

Tænker du på "hvad bruden ikke ved?" Der kan jeg ikke se sammenligningen.

Og så vil jeg gerne lige pointere at jeg ikke nævner noget om prioriteringer. Men jeg synes det er underligt at det vigtige er brylluppet og ikke ægteskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fuld respekt for jeres mening synes bare det i var lige rigelig enige med hinanden. Det er der jo ikke meget debat over :-) Men både bryllupsklar og babyklar er selvfølgelig også lidt af nogle "rygklapperfora" og det er også helt i orden :-)

Hvordan så med alle de brudepar vi har set i fjernsynet. Er det så også usmageligt? Mennesker der ikke burde pive? Mennesker der burde prioritere anderledes så de fik råd til brylluppet. Mennesker hvor brylluppet er vigtigere en ægteskabet.

har man ikke lov til at være enige i noget, hvis man nu er enig ?? Det kan godt være at der er rygklapperier, men jeg rygklapper kun hvis jeg er enig !!

Og nu ser jeg altså ingen af de bryllupsprogrammer der bliver sendt i fjernsynet, så jeg ved ikke hvad de går ud på og kan så ikke lige svare på hvad jeg synes om dem.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hvad bruden ikke ved får parret jo også på en måde sponsoreret deres bryllup. Jeg synes da ikke der er den store forskel. Om det er Albani eller TV2 der sponsorerer.

Jeg tror bare, at det jeg finder interessant er ikke HVILKEN holdning folk har men HVORFOR. Hvorfor bliver man forarget? Det er da spændende. Specielt fordi de fleste ikke kan svare. Når man spørger får man svaret. Fordi det synes jeg og jeg har ret til en mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hvad bruden ikke ved får parret jo også på en måde sponsoreret deres bryllup. Jeg synes da ikke der er den store forskel. Om det er Albani eller TV2 der sponsorerer.Jeg tror bare, at det jeg finder interessant er ikke HVILKEN holdning folk har men HVORFOR. Hvorfor bliver man forarget? Det er da spændende. Specielt fordi de fleste ikke kan svare. Når man spørger får man svaret. Fordi det synes jeg og jeg har ret til en mening.

Jeg synes nu jeg forklarer, hvad der ligger til grund for mine holdninger, men giver dig ret i, at det er spændende at høre, hvad der ligger til grund for andres holdninger.

Men i dette emne er det jo netop et holdningsspørgsmål, og derfor vil svarene jo være synsninger og meget bygget på følelser, og knaps så faktiske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og angående rygklapperi, så handler det vel også om et definationsspørgsmål. Jeg synes netop ikke kun der er rygklapperi herinde. Selvfølgelig vil der være punkter, hvor mange er enige. Men jeg synes jo netop også, at der er plads til at være uenige herinde uden, at man bliver uvenner, og derfor kan jeg rigtig godt lide at være her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER