Banshee

Er du for tyk/tynd eller lige tilpas?

   76 members have voted

  1. 1. Hvad er dit BMI?

    • Under 18
      4
    • 18-22
      21
    • 23-25
      10
    • 26-28
      13
    • 28-30
      3
    • 30-32
      12
    • 33-35
      6
    • 36-38
      5
    • Over 39
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

43 indlæg i dette emne

Først en forklaring...

Jeg døjer meget med mit selvbillede... Jeg kan ikke, vurdere hvor stor man egentlig er, og jeg ved ikke hvornår jeg kan "tillade" mig at være tilfreds med min vægt... Ment på den måde at jeg personligt er tilfreds om 5-10 kg, men jeg egentlig burde tabt 25-30 kg før jeg var normalvægtig...

Så nu vil jeg høre jer: Hvad er jeres BMI, og er I tilfredse også jer der evt har et højere BMI end "normalvægtig"..

Her kan du udregne dit BMI

Mit eget BMI er på 31.. Og jeg er som sagt ikke tilfreds...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit er 21,3 hvis jeg tager udgangspunkt i min før-graviditetsvægt.

Til gengæld skal jeg veje under 61 kg for at være normalvægtig- synes jeg egentlig ikke lyder af så meget :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit BMI er nu på 23,6 tror jeg og jeg startede med lige omkring 30 i september, så ja, jeg er tilfreds på den måde at jeg nu er normalvægtig og jeg nyder for første gang i mange år at købe tøj, at se billeder af mig osv, men jeg mangler stadig 5-10 kg for at få kål på dellen på maven og andre småting, så ja, jeg er tilfreds, men vil gerne gøre det endnu bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25,39 ca... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ganske godt tilfreds med min BMI og jeg elsker min krop.

Jeg er 37 år, har født 2 børn og ammet i over 2 år sammenlagt. Min krop har givet mig så umådelig meget godt gennem årene. :)

Min BMI er i øvrigt omkring 21. I mange år var den på 19, men heldigvis har tiden været gavmild med mere volumen, dog uden jeg på nogen måde har timeglasfigur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er 22,32.. har ikke lyst til at stemme for ligger mellem 2 grupper.. jeg er næsten tilfreds. men min mave hænger en del efter overvægt og graviditet så hvis jeg ikke får det rettet op efter nr 2 graviditet skal jeg under kniven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bmi er omkring de 27. Jeg vil gerne tabe 10 kg og derefter være normalvægtig, jeg har vejet 62 kg men der var jeg for tynd efter min kropsbygning, det kan jeg se på billederne i dag.

Så nej jeg er ikke tilfreds med min vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har personlig altid ment at BMI udregneren er skabt af en fanatiker, der har et snævert syn på vægt og udseendet :)

Mit BMI tal ligger højt og jeg er overvægtig, men hvis jeg skulle ned på min "normalvægt" ville min krop være undervægtig - det mener min læge i hvert fald, men ned i vægt efter fødslen skal jeg da :) helt sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min BMI ligger lige på grænsen, altså 25.. Jeg er dog på kost omlægning så det går stille og roligt nedad :loveshower

Kigger man dog på min krop er jeg ikke specielt overvægtig nogle steder. Jeg tror fedtet kan finde ud af at sætte sig "godt"... Men kost omlægning ville jeg i gang med da min vægt kun har steget de sidste par år. Så kunne jeg ligeså godt få sat en stopper for det i god tid, i stedet for når det er for sent :)

Og det bedste ved det hele ved den her kostomlægning (Fra de danske vægtvogtere) er at allerede efter 1½ måned har jeg tabt mig godt 5-6 kg.. Ved blot at spise lidt anderledes end hvad jeg plejer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 20 og jeg er ganske godt tilfreds. Før jeg fik børn var det 18 men det var nok i underkanten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener heller ikke BMI er særlig retvisende. Jeg var i mange år i undervægtig kategorien, uden på nogen som helst måde at være undervægtig. Tynd ja, men ikke undervægtig.

I dag er min BMI på 22, og jeg er ikke tilfreds med hvordan kiloerne sidder. Jeg kunne godt tænke mig at tabe ca. 5-6 kg, så vil mit BMI være 20 og det passer åbenbart godt til min krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bmi er for høj, og problemet er at har den først været høj, så vil kroppen altid forsøge at komme op igen. Derfor vil det være en evig kamp at være slank. En kamp som jeg vil kæmpe med altid. Det gør det så heller ikke nemmere, at jeg altid som yngre var enormt tynd. Jeg lå faktisk på grænsen til anoreksi, da det var værst, og jeg skulle ikke tænke på, hvad jeg spiste. Og det var ikke altid den sundeste løsning, jeg valgte når jeg endeligt spiste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid var mit BMI på 23.

Jeg var tilfreds nok og syntes at jeg havde en helt normal fin krop :)

Men jeg ville da gerne have tabt ca. 5 kg og strammet op hist og her :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er overvægt, med et BMI på 32.

Jeg vil rigtig gerne tabe mig, og tabte mig 12 kg i foråret inden jeg blev gravid. Nu håber jeg bare at vægten ikke stiger alt for meget i løbet af graviditeten. Og så skal der smides en masse kg når babyen er kommet til verden.

Jeg vil gerne ned på 70-75 kg, og regner med det sker i løbet af næste år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit BMI er ligenu på 25 og det er hvad jeg har stemt. Dog lå den før graviditeten på 22 og det var jeg ganske tilfreds med. Satser på at komme derned igen i løbet af efteråret - hvilket betyder jeg skal have smidt 9 kg, men mon ikke det kommer med amningen, sund mad og så fysisk træning efter 8-ugers tjekket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mit BMI er på 24 <_< Men jeg mangler også stadig 10 kilo i plus som jeg er ved at brænde af i det lokale motionscenter :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5,5 kg mere så er jeg tilbage som "normalvægtig" (ifølge BMI altså ;) ) Men ville meget gerne ned på et BMI på 22,5, og min drømmevægt på 65 kg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er under ingen omstændigheder tilfreds med hverken min vægt eller udseende lige for tiden og min BMI siger da også lidt over de 31, så det er nok ikke så underligt, at jeg ikke føler mig ét med min krop... men det er jo kun mig, der kan gøre noget ved det, som sagt, så gjort (igen igen) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er slet ikke tilfreds og derfor går kampen igang mod kiloene når jeg kommer hjem fra vietnam.

jeg har taget udgangspunkt i min vægt for ½ år siden, da det er sidste gang jeg var på en vægt. :D men mit bmi siger 36,17 <_< :blabla så jeg er i betegnelsen FED hvis man skal tage hvad der står på den side du har der hehe.. :D

men jeg vejer mig igen når jeg kommer hjem og forhåbentlig har jeg tabt mig.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre siger, så er BMI virkelig ikke en særlig god indikator for sundhed!

Jeg har utroligt tynde knogler og har altid fået af vide, at jeg var undervægtig - men jeg har altså ikke set undervægtig ud i MANGE år. Mine arme og ben er meget slanke for min ekstra vægt sætter sig KUN på maven (skide tak, PCO <_< ). Så jeg har et lavt BMI (ml. 19 og 20), men jeg ser slet ikke så slank ud som det tal antyder.

Jeg går egentlig ikke så meget op i BMI og vægt, men mere hvordan min krop føles og hvordan tøjet sidder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17.96 siger min BMI, voldsomt lavt, jeg har altid vejet under 60 kg, og det er uden at gøre noget for det, det højeste jeg har vejet er 78 kg 2 dage før jeg fødte den yngste. 3 mdr efter var jeg på min normalevægt uden jeg gjorde noget, var så hos lægen og han blev bekymret og sendte mig til blodprøve, selvom at jeg have prøvet at forklare ham, at sådan har jeg altdi været og jeg tager kun på på maven <_< og blodprøverne viste da heller ingen unormalheder. og jeg har det fint med min krop, t andre synes jeg er for tynd er deres problem, bare utroligt så mange der skal komme og kommentere det, man kunne da aldrig finde på at fortælle in mor, at hun var for fed, dengang hun var størst. Det er jo altså bare sådan vi er, nogen gange kan der gøres noget for det, andre gange ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit BMI er på 36 og jeg er ikke tilfreds med min krop.

Heldigvis har jeg kun taget 2,5 kg på nu hvor jeg er lidt over halvvejs i graviditeten. Så jeg håber på at kunne holde vægtstigningen på et minimum og så få travet en masse ture med hund + barnevogn samt dyrket lidt Zumba igen efter fødslen, for at komme yderligere ned i vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bmi er på 24 komma et eller andet, altså normalt.. Se min signatur.. Men jeg er ikke tilfreds, og om jeg nogensinde bliver det det ved jeg ikke.. Men har hørt at det er en normal GBY ting.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bmi ligger på 27,6, og jeg er bestemt ikke tilfreds.

I løbet af de sidste to år har jeg tager 10 kg på, og det piner mig.

Men jeg satser stærkt på at smide omkring 15 kg inden for et par år - vil gerne have et god udgangspunkt når vi skal i gang med projekt baby. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER