milla83

inseminering

12 indlæg i dette emne

Så har mit savn efter at blive gravid ført mig herind...

Min kæreste og jeg har det sidste år aktivt forsøgt at blive gravid uden held :(

Det skal også lige tilføjes at vi fandt sammen igen for et år siden efter næsten 3 år væk fra hinanden - meget sundt og godt for vores forhold at være fra hinanden i den tid - nu ved vi begge at vi skal være sammen resten af livet !

Inden vi gik fra hinanden var vi sammen i 7 år, hvor de sidste 4 år gik med ubeskyttet samleje - uden der kom noget ud af det.

Jeg har altid haft det motto, at der er en mening med det hele, så hvis jeg blev gravid dengang, jamen så var der en grund, og hvis jeg ikke blev gravid, jamen så var der mange år endnu at bruge af.

Nu er min kæreste 35, og jeg er så 28 år, og mit indre ur SKRIGER efter at få et barn.... Så derfor startede vi med at tale med lægen som satte hel møllen igang med en udredning af om der var en grund til at mine sammenlagt ca 5 år ikke havde ført til en graviditet.

Heldigvis har min kæreste en fin fin sædkvalitet, og jeg har ægløsning, fin passage i æggelederne og ingen cyster på æggestokkene Skønt at få at vide, men stadig gjorde det mig også utrolig fortvivlet, for hvorfor sker der så ikke noget !?!?!?

Jeg startede medio januar i år at ændre min livstil, tabte mig 7 kg. ved regelmæssig træning, sund mad og minus sukker, stivelse i form af pasta, mel, kartofler osv.... Ud fra bogen " Spis dig gravid"

Intet har åbenlyst hjulpet, og min tålmodighed er ikke til at skulle leve sådan et år eller mere for at der måske ikke kommer en "gevinst" ud af det :(

Derfor har vi nu taget skridtet til at starte en fertilitetsbehandling, og lige så snart fertilitetsafdelingen har holdt sommerferie skal jeg ved min næste mens starte i hormonbehandling for derefter at blive insemineret

Vi er nu officielt : Uforklarlig barnløse

Jeg har tilmeldt mig denne side da jeg oplever at dette fylder utrolig meget i min hverdag - - skal jeg glæde mig til at starte i behandlingen, skal jeg frygte en masse nederlag og måske ud i regensglas osv.

Så mange tanker der fylder mit hovedet, og som jeg ikke 24/7 kan tale med min kæreste om...

Jeg har kigget efter andre der er i en lign. situation som selv venter på at blive insemineret eller er i gang med en behandling, uden at kunne finde sådan en tråd herinde..

er der nogen derude som kan give deres input, gode som mindre gode .....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men jeg er helt sikker på at der er andre herinde der kan.

Jeg krydser for at det hele går godt :goodluck :goodluck :goodluck :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for jer :goodluck :goodluck :goodluck

Jeg har selv været i behandling (ICSI), og synes, at du har noget at glæde dig til... selvom man selvfølgelig også er bange for nederlag!

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har mit savn efter at blive gravid ført mig herind...

Min kæreste og jeg har det sidste år aktivt forsøgt at blive gravid uden held :(

Det skal også lige tilføjes at vi fandt sammen igen for et år siden efter næsten 3 år væk fra hinanden - meget sundt og godt for vores forhold at være fra hinanden i den tid - nu ved vi begge at vi skal være sammen resten af livet !

Inden vi gik fra hinanden var vi sammen i 7 år, hvor de sidste 4 år gik med ubeskyttet samleje - uden der kom noget ud af det.

Jeg har altid haft det motto, at der er en mening med det hele, så hvis jeg blev gravid dengang, jamen så var der en grund, og hvis jeg ikke blev gravid, jamen så var der mange år endnu at bruge af.

Nu er min kæreste 35, og jeg er så 28 år, og mit indre ur SKRIGER efter at få et barn.... Så derfor startede vi med at tale med lægen som satte hel møllen igang med en udredning af om der var en grund til at mine sammenlagt ca 5 år ikke havde ført til en graviditet.

Heldigvis har min kæreste en fin fin sædkvalitet, og jeg har ægløsning, fin passage i æggelederne og ingen cyster på æggestokkene Skønt at få at vide, men stadig gjorde det mig også utrolig fortvivlet, for hvorfor sker der så ikke noget !?!?!?

Jeg startede medio januar i år at ændre min livstil, tabte mig 7 kg. ved regelmæssig træning, sund mad og minus sukker, stivelse i form af pasta, mel, kartofler osv.... Ud fra bogen " Spis dig gravid"

Intet har åbenlyst hjulpet, og min tålmodighed er ikke til at skulle leve sådan et år eller mere for at der måske ikke kommer en "gevinst" ud af det :(

Derfor har vi nu taget skridtet til at starte en fertilitetsbehandling, og lige så snart fertilitetsafdelingen har holdt sommerferie skal jeg ved min næste mens starte i hormonbehandling for derefter at blive insemineret

Vi er nu officielt : Uforklarlig barnløse

Jeg har tilmeldt mig denne side da jeg oplever at dette fylder utrolig meget i min hverdag - - skal jeg glæde mig til at starte i behandlingen, skal jeg frygte en masse nederlag og måske ud i regensglas osv.

Så mange tanker der fylder mit hovedet, og som jeg ikke 24/7 kan tale med min kæreste om...

Jeg har kigget efter andre der er i en lign. situation som selv venter på at blive insemineret eller er i gang med en behandling, uden at kunne finde sådan en tråd herinde..

er der nogen derude som kan give deres input, gode som mindre gode .....

Jeg kunne nærmest selv have skrevet dette indlæg!

Vi er ikke helt så langt. Men vi har forsøgt i 18 mdr. Gemalens sædkvalitet er super fin, og jeg kan teste ÆL hver måned...

VI har lige bestilt en tid ved lægen til lige efter sommerferien, og så håber vi på at skulle igennem samme proces som jer - inseminering mv. Så må vi sammen håbe, at det er vejen til den højt ønskede graviditet :kram2

Ja, jeg vil nok egentlig bare sige, at du har en lidelsesfælle herinde, og jeg har ligesom dig svært ved at få mine tanker drejet over på noget andet i løbet af dagen - det er utroligt frustrerende og giver en rigtig stor følelse af afmagt.

Lad os håbe, at tingene går bedre, når vi kommer igang med behandlingen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :balloons

Håber hurtig I får resultater, når I starter i behandling.

Vi går selv i behandling og har indtil videre blot fået hjælp via scanning til at fortælle hvornår der er ÆL og så hjemmearbejde forresten. Et par gange med hormoner også.

Kliniken hvor jeg går har lukket i 4 uger nu, og efter sommerferien, skal vi muligvis igang med IUI, såfremt i fald der ikke er sket noget.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har også en lidelsesfælle i mig.

Vi er også uforklarligt barnløse. Vi har godt nok kun prøvet aktivt i lidt over et år, men jeg har hele tiden haft en følelse af at vi ikke kunne selv, og har derfor de fire sidste cyklus været tilknyttet en privat fertilitetsklinik.

Mandens sædkvalitet er også fin, og der er heller ikke noget at se på mig, så der er ingen logisk grund til at det ikke lykkes.

De første par forsøg var hormonbehandling - hvor jeg fik hormoner og blev scannet for ægløsning, for så at få en ægløsningssprøjte og komme på hjemmearbejde :)

Sidste cyklus blev jeg insemineret. Det er bestemt ikke noget at grue sig for, det gik meget nemt.

Denne cyklus skulle vi også være blevet insemineret, men pga sommerferie ved klinikken øver vi os derhjemme i stedet.

Lidt naivt håber jeg selvfølgelig det lykkes denne gang, hvis ikke skal vi til at tage en beslutning for om vi tager en insemination mere i det private eller om vi går til det offentlige.

Det er skidehårdt at prøve at få et barn og så mislykkes måned efter måned - men synes egentlig ikke det er SÅ meget hårdere at være i behandling end at prøve derhjemme. Så jeg synes du skal glæde dig til at få hjælp - hvem ved, måske er det bare et lille skub i har brug for??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger et udnerforumet der hedder : min vej til graviditet et par forumer nede under dette. Derudover er der også en der hedder Barnløshed og behandling.

Jeg har fået alle mine 4 piger med IUI og har også været igang med 2 IUI behandlinger nu og denne cyklus er på økostil pga sommerferie. men har købt homoner ind til at starte op mens de holder ferie og har bestildt tid til scanning den 1 august hvor de åbner op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle besvarelserne, hvor dejligt at få lidt respons på mine tanker og frustrationer....

Jeg er blevet udredt i det offentlige og skal også insimineres via det offentlige - Har faktisk slet ikke hørt om at man kan få hormonbehandling og så gøre arbejdet hjemme - men det er så i det private hvad jeg kan fornemme....

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad dét også kan medføre af følelsesmæssige op og nedture at starte i en behandling med "hjemmearbejde", og så finde ud af at testen er negativ... Jeg er meget meget utålmodig, og derfor tror jeg også det er godt for mig at starte direkte med insemineringen. Syntes det var rigligt at sidde i starten af juni mdr. og få recepter og alle oplysningerne, men at det så først kan igangsættes ved 1. dag i cyklussen i august mdr.....

Til Luller01: Jeg syntes det var rigtig postitivt fra min 1. samtale med lægen og så hvor hurtigt det faktisk gik med at blive udredet - blodprøver og scanning af æggelederne - og til jeg fik en tid i fertilitetesafdelingen...

Dét med at man har en følelse af at man ikke kan selv - det genkender jeg helt sikkert - og jeg har stadig en tanke læggende i baghovedet om at jeg ikke kan forestille mig at være gravid, få et barn osv.... Tror det er meget normale tanker, men endnu et stressobjekt i kampen om at blive gravid.

Jeg kan mærke fysisk at jeg er blevet mere afslappet, nu spiser jeg mere normalt mad (som kartofler til tider og også lidt sukker) og derved er blevet lidt mere afslappet så tankerne ikke konstant bliver mindet om at ALT hvad jeg gør var for at blive gravid - og så alligevel sidde med en negativ test.

Tror at stress kan være en medfaktor til uforklarlig barnløshed - men hvem bliver ikke stresset af ikke at kunne blive gravid !

Tina80: Hvor mange gange blev du insemineret inden du blev gravid med dine børn ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til... Selvom det ikke er en "verden" man har lyst til at byde nogen velkommen til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev insimerede 3 gange ved Katrine og 5 gange ved Sofie og 3 gange med tvillingerne... Og nu 2 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til... Selvom det ikke er en "verden" man har lyst til at byde nogen velkommen til :(

Jo tak... Men stadig en dejlig "verden" at være en del af i denne "jeg vil være gravid - NU proces" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores piger er også blevet til via IUI og vi er også uforklarliget barnløse..

Min mands sædkvalitet er meget svingende, men har aldrig været specielt dårlig, jeg blev bare ikke gravid på almindelig vis ..

Jeg håber du meget snart står med en positiv test, trods alt :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER