Biegel

afvæning af flasken

25 indlæg i dette emne

Nu hvor Isabella er blevet 1 år, og dermed siges de kloge at det er slut med mme...

Så hvad gjorde I da jeres små pus skulle slutte med mme...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Emilie stoppede for nogle mdr siden, hvor vi bare hældte skummetmalk på hendes flaske eller kop istedet for. Efterfølgende er hun også stoppet med flasken, det er bare at lade være med at tilbyde hende den, men give kop istedet. Er hun tørstig så drikker hun. Hvis hun bliver sur og du tænker at hun vil ha sin flaske fordi hun finder tryghed i den, så giv hende den med koldt vand i, så er den knapt så hyggelig.:)

Ellers vil jeg bare tage en beslutning en gang for alle om at det skal være slut og så stå fast på den beslutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg deltager altså lige her, for mit barn var ikke klar over at man skulle af med flasken ever...

Så vi har først vristet den fra ham for en uge siden og det var vitterlig med skrig og skrål og jeg-skal-dø-agtig adfærd.

Vi har forsøgt det sidste halve år med blide og barmhjertige metoder, men en kold tyrker og barnet lukket inde i den anden ende af huset var hvad der skulle til her :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie stoppede for nogle mdr siden, hvor vi bare hældte skummetmalk på hendes flaske eller kop istedet for. Efterfølgende er hun også stoppet med flasken, det er bare at lade være med at tilbyde hende den, men give kop istedet. Er hun tørstig så drikker hun. Hvis hun bliver sur og du tænker at hun vil ha sin flaske fordi hun finder tryghed i den, så giv hende den med koldt vand i, så er den knapt så hyggelig.:)

Ellers vil jeg bare tage en beslutning en gang for alle om at det skal være slut og så stå fast på den beslutning.

Tak for svaret Mette :)

Isabella får jo KUN flaske når hun skal sove for natten... uha er ikke glad for en kold tyrker men det kan være det bliver nødvendigt... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg deltager altså lige her, for mit barn var ikke klar over at man skulle af med flasken ever...

Så vi har først vristet den fra ham for en uge siden og det var vitterlig med skrig og skrål og jeg-skal-dø-agtig adfærd.

Vi har forsøgt det sidste halve år med blide og barmhjertige metoder, men en kold tyrker og barnet lukket inde i den anden ende af huset var hvad der skulle til her :rolleyes:

Ta for svart og dejligt du deltager ;)

Puha I har da godt nok også kæmpet jeres kamp!

Håber vi kommer lettere ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør hun også :) Men prøv at fylde noget andet i flasken så hun mister interessen for den...prøv at starte på den blive måde, det kan være det giver pote som det gjorde her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja ja, sinne med æ vinde da!!! :) Prøv lige lidt blidt først *griner* Det KUNNE jo være, Isabella slægtede sin far på og var blid og medgørlig!

;) ;) ;)

Nej... min sp kom med en god metode:

1. dag: En almindelig flaske, hvor du fylder 3/4 med MME og resten vand.

2. og 3. dag det samme.

4. - 6. dag: ½ MME/½ vand

7. - 9. dag: 3/4 vand og resten MME

slut - og fremover ;) : vand...

Det er dén måde, jeg påtænker at gøre det. Så har man stadig hyggestunden med flasken, indtil de synes, det er kedeligt med en tår vand... Og selvfølgelig er MF blid som et lam og brokker sig ikke over det - han er jo ligeså sød og venlig som sin moar. :7himmel

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"sinne med æ vinde da!!!"

Hvem er Sinne? Og hvad har vinden med sutteflaske at gøre? Ai kan vi lige få den på dansk? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Sinne" = rolig

"Vinde" = Man kan løbe med halv vind = løgn og latin eller fem høns i stedet for en fjer...

- og så kan man jo også fise/prutte - det er OGSÅ en vind...

Men noget i stil med "Rolig nu" - bare i sjovere udgave *griner* Er du med? ;) *fniser*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Sinne" = rolig

"Vinde" = Man kan løbe med halv vind = løgn og latin eller fem høns i stedet for en fjer...

- og så kan man jo også fise/prutte - det er OGSÅ en vind...

Men noget i stil med "Rolig nu" - bare i sjovere udgave *griner* Er du med? ;) *fniser*

Ahh ok, så er jeg med! Jeg kom frem til det nok betød at vreden ikke måtte vinde...sinne = vrede...fordi sint på norsk betyder vred...

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, godt du spurgte - troede, det betød det samme alle steder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådet lii :) det tror jeg da lige jeg skriver ned, og sætter farmand end i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan GÅR det så?

Her har vi mere eller mindre fået droppet al MME i løbet af dagen, så der kun er aftenflasken tilbage. Den hygger vi til gengæld også stadig med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine fik en kold tyrker, dvs. der var ingen af dem der brokkede sig over den ikke kom til natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan GÅR det så?

Her har vi mere eller mindre fået droppet al MME i løbet af dagen, så der kun er aftenflasken tilbage. Den hygger vi til gengæld også stadig med :)

Har MF helt indtil nu også fået mme om dagen? Det er altså bare rå hygge med den aften flaske!!!! :P Den nyder nyder vi altså også MEGET her hjemme ^_^

Jamen må indrømme lii at vi ikke har fået afprøvet det endnu, det er for dårligt, mem der har bare været så meget at se til, og så har Isabella været meget syg, og tænderne vældter frem og hjølper ikke ligefrem på det :( Så vi fortsat i samme gode stil:) Men planen er dog at gå igang i med "din" metode i det ny år, så håber vi at der er kommet ro på alle tænderne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine fik en kold tyrker, dvs. der var ingen af dem der brokkede sig over den ikke kom til natten :)

Ja så er der jo ikke noget at komme efter, når de ikke brokkede sig, SKØNT! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har MF helt indtil nu også fået mme om dagen? Det er altså bare rå hygge med den aften flaske!!!! :P Den nyder nyder vi altså også MEGET her hjemme ^_^

Jamen må indrømme lii at vi ikke har fået afprøvet det endnu, det er for dårligt, mem der har bare været så meget at se til, og så har Isabella været meget syg, og tænderne vældter frem og hjølper ikke ligefrem på det :( Så vi fortsat i samme gode stil:) Men planen er dog at gå igang i med "din" metode i det ny år, så håber vi at der er kommet ro på alle tænderne ;)

Jeps, han har fået indtil nu :) Sp'en sagde, det ikke gjorde noget frem til 18 mdr, så det var først da afføringen blev for meget, at vi begyndte at stoppe ;)

Nu er dén så tilgengæld blevet fin fast - ligesom alle I andre sagde ;)

Men aftenflasken? Den bliver lidt endnu :) Og det er UDEN dårlig samvittighed :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, han har fået indtil nu :) Sp'en sagde, det ikke gjorde noget frem til 18 mdr, så det var først da afføringen blev for meget, at vi begyndte at stoppe ;)

Nu er dén så tilgengæld blevet fin fast - ligesom alle I andre sagde ;)

Men aftenflasken? Den bliver lidt endnu :) Og det er UDEN dårlig samvittighed :P

Nej da, det gør skam ikke noget for hans helbred at han får MME stadig...det var ikke med den tanke jeg spurgte, det var mere fordi det er dyrere end almindelig mælk som er ligeså fin som MME...

Ja dog, ha ikke dårlig samvittighed fordi jeg blander mig, jeg er bare nysgerrig, for der er jo 1000 millioner måder at gøre ting på og hvem gør det "rigtige"?? :) Facitlister findes som bekendt ikke, men jeg

er nysgerrig efter at vide hvorfor du/i stadig holder fast i aftenflasken? Det er der mange der gør, men hvad er jeres grund? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige begyndt i aften. Emil er jo pludselig gået hen og blevet 18 mdr. Han plejer altid at få en flaske at falde i søvn med men ikke i aften og det tog ca 5 minutter med en rasende Emil men så lagde han sig til at sove. Nu må vi se om han vågner i nat!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugte samme metode som Lii, og den fungere ubeklagelig, vi kunne faktisk stoppe før tid.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eneste begrundelse so far er, at det er hyggeligt, og så er det dén rutine, vi har brugt hidtil :) Så måske er der lidt "angst" forbundet med at stoppe - det er ligesom så véd vi, at han er mæt.... den hænger lidt ved.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kender jeg godt...."tryghedsrutinen" :) Dem har vi også nogle stykker af!! Shhh!! Sig det ikke til nogen! :D

Jeg har det med at skæve til Lars når han giver Emilie frokost etc. for jeg synes han giver hende for lidt mængdemæssigt, men han sidder og kigger kalorier + energibehov....der er jeg jo blank, er bare så bange for hun går rundt og bliver sulten! :(

Tænk hvis hun tabte sig 5 gram!!!! ;) LOL

Ej spøg til side, jeg tænker at det er fornuftigt det i gør, når i nu også er i gang med at lære ham at sove igennem alene...små skridt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eneste begrundelse so far er, at det er hyggeligt, og så er det dén rutine, vi har brugt hidtil :) Så måske er der lidt "angst" forbundet med at stoppe - det er ligesom så véd vi, at han er mæt.... den hænger lidt ved.... ;)

Hahaaa ja se det med hyggen er jeg med på ^_^

Bange for at han ikke er mæt? Spiser MF ikke så meget til aftens mad? Men hvad den samme tanke har vi jo selv og Isabella æder som en hest til morgen og frokost bare ikke lige til aften <_< Dagplejen mener at det er fordi at Isabella ved at hun får flasken sener... menmen og tja lige nu fortsætte vi med fasken lidt endnu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kender jeg godt...."tryghedsrutinen" :) Dem har vi også nogle stykker af!! Shhh!! Sig det ikke til nogen! :D

Jeg har det med at skæve til Lars når han giver Emilie frokost etc. for jeg synes han giver hende for lidt mængdemæssigt, men han sidder og kigger kalorier + energibehov....der er jeg jo blank, er bare så bange for hun går rundt og bliver sulten! :(

Tænk hvis hun tabte sig 5 gram!!!! ;) LOL

Ej spøg til side, jeg tænker at det er fornuftigt det i gør, når i nu også er i gang med at lære ham at sove igennem alene...små skridt :)

Ja de der tryghedsrutinen holder man vist ret så tit godt fast i!

Men vil sige man jo godt kan ændre nogle af dem og så bygge nogle andre på, over noget tid... Hvilket vi har i tankerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaaa ja se det med hyggen er jeg med på ^_^

Bange for at han ikke er mæt? Spiser MF ikke så meget til aftens mad? Men hvad den samme tanke har vi jo selv og Isabella æder som en hest til morgen og frokost bare ikke lige til aften <_< Dagplejen mener at det er fordi at Isabella ved at hun får flasken sener... menmen og tja lige nu fortsætte vi med fasken lidt endnu ^_^

Tjah, jeg véd faktisk ikke, om han er mæt... Lyder tosset, for han siger jo selv nej tak, når han ikke vil have mere. Men jeg synes nu ikke, det er meget....

Jo, nogle gange er det, men det har ikke umiddelbar betydning for, om han vågner igen om natten eller ej.

Men... han vågner stadig om natten af og til og skriger voldsomt, indtil han får en flaske, hvorefter han falder i søvn med det samme... Det må jo være sult.

Har fået en mail fra det med tigerspringene, og det er tid nu for os, så jeg tror simpelthen, det må være regression til tidligere stadie for tryghedens skyld. Så her hedder det nogle gange BÅDE aften- og natflaske....

På den anden side ville han gerne lægges til at sove i sin egen seng i nat... plejer at falde i søvn i vores arme, men ikke i aftes... så han udvikler sig da heldigvis på andre måder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER