Morpige

Hvor meget EL bruger I?

25 indlæg i dette emne

Vi bruger for 3 personer 6700 kWh kan jeg se, det er 2233 kWh pr. person og det er ret meget. Gennemsnittet i DK bruger 1473 kWh pr. person - og fornuftige mennesker bruger 1000 kWh pr. person.

Jeg kan se vi kan spare 1000 kr. om året ved at skifte selskab (hvis man må?)

Har I prøvet at skifte selskab? og hvordan gik det? og hvor meget bruger I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herinde kan I tjekke om I kan spare penge: Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ML her er min tråd. 8000? står der hvor meget forbrug det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad vores forbrug er, men det koster 1500,- i kvartalet ved Østjysk energi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke meget i bruger. Vi bruger for 12800 kr. om året og det på trods af elsparepærer i hele huset og kun A udstyr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan tjekke når jeg kommer hjem. Men jeg mener det var omkring 3600-3800 kwh. Tjekker lige når jeg kommer fra camping :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det ikke helt konkret, men overvejer ikke at skifte selskab. Jeg tror vi giver en 3000 kr i kvatalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2010 brugte vi 29.546 kwh, og det kostede 17.712 sek (jeg er sådan en nørd, som skriver hver måneds forbrug ned og så til slut på året regner hele forbruget ud :whistling )

Skal hertil siges, at vi opvarmer vores hus med vandvarme, som bliver drevet af el, så det er inkl. varme.

Jeg har ikke overvejet at skifte el-selskab, synes det fungerer fint med E-on herovre.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sidste år brugt 5700 kwh 2 personer - regningen var omkring 11-12.000 kr. i alt, hvilket også er en del over gennemsnit. Jeg er i gang med at prøve at skrive ned hver måned hvor meget vi bruger for at se om der kommer nogen udsving.

Jeg tror det skyldes at manden har gået meget hjemme i en periode og bagefter har jeg. Der kommer jo automatisk til at blive brugt mere strøm når man går hjemme.

Vi skiftede til Nordjysk på et tidspunkt og selve skiftet gik fint, men man skal stadig betale til Dong så nu får vi regninger fra to steder <_<

Jeg skal også have undersøgt om det kan betale sig at skifte selskab igen. Det tror jeg egentlig godt det kan.

Husk der er forskel på priserne i øst og vest, så det kan godt være svært at sammenligne priserne på tværs af landet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2010 brugte vi 29.546 kwh, og det kostede 17.712 sek (jeg er sådan en nørd, som skriver hver måneds forbrug ned og så til slut på året regner hele forbruget ud :whistling )

Skal hertil siges, at vi opvarmer vores hus med vandvarme, som bliver drevet af el, så det er inkl. varme.

Jeg har ikke overvejet at skifte el-selskab, synes det fungerer fint med E-on herovre.

:balloons

Er det pga vandvarme at jeres forbrug er over 29.000 kwh? Det er da godt nok nogen billige el-priser I har i Sverige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det pga vandvarme at jeres forbrug er over 29.000 kwh? Det er da godt nok nogen billige el-priser I har i Sverige :)

Ja det er vandvarmen - i vintermånederne kan jeg se, at vores forbrug er meget højere end når vi ikke har varme tændt. Og ja el er meget billigt herovre, men jeg synes ikke vi frådser med det af den grund, vi skal jo spare miljøet mest muligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej godt nok er jeg en nørd, men come on.

Jeg har byttet rundt kan jeg se.

Vores forbrug er 17.712 kwh og prisen er 29.546 sek (synes også det lød meget billigt lige pludselig)

Det er min første rigtige arbejdsdag efter ferien, så jeg skylder skylden på dette :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det ikke helt konkret, men overvejer ikke at skifte selskab. Jeg tror vi giver en 3000 kr i kvatalet.

ja det er jo så det samme som os - men er det ågerpris eller også pga. højt forbrug?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2010 brugte vi 29.546 kwh, og det kostede 17.712 sek (jeg er sådan en nørd, som skriver hver måneds forbrug ned og så til slut på året regner hele forbruget ud :whistling )

Skal hertil siges, at vi opvarmer vores hus med vandvarme, som bliver drevet af el, så det er inkl. varme.

Jeg har ikke overvejet at skifte el-selskab, synes det fungerer fint med E-on herovre.

:balloons

:rolleyes

kender typen :)

Jeg var da lige ved at få tungen galt i halsen, men ok, hvis det er inkl. varme, så er det jo egentlig ret flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sidste år brugt 5700 kwh 2 personer - regningen var omkring 11-12.000 kr. i alt, hvilket også er en del over gennemsnit. Jeg er i gang med at prøve at skrive ned hver måned hvor meget vi bruger for at se om der kommer nogen udsving.

Jeg tror det skyldes at manden har gået meget hjemme i en periode og bagefter har jeg. Der kommer jo automatisk til at blive brugt mere strøm når man går hjemme.

Vi skiftede til Nordjysk på et tidspunkt og selve skiftet gik fint, men man skal stadig betale til Dong så nu får vi regninger fra to steder <_<

Jeg skal også have undersøgt om det kan betale sig at skifte selskab igen. Det tror jeg egentlig godt det kan.

Husk der er forskel på priserne i øst og vest, så det kan godt være svært at sammenligne priserne på tværs af landet.

Tak for det. Ja det var jo ikke så lidt I bruger.

Det er lidt træls hvis man stadig skal betale til eksisterende selskab. Jeg har svært ved at gennemskue det. Hvis jeg sparer 1000 kr. om året ved at skifte, skal jeg så betale mere end 1000 kr. til det eksisterende selskab? (altså ikke at du kan svare på det, men det er hvad jeg tænker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej godt nok er jeg en nørd, men come on.

Jeg har byttet rundt kan jeg se.

Vores forbrug er 17.712 kwh og prisen er 29.546 sek (synes også det lød meget billigt lige pludselig)

Det er min første rigtige arbejdsdag efter ferien, så jeg skylder skylden på dette :whistling

:lolhit :lolhit :lolhit så forstår jeg bedre. Jeg sad og var helt målløs her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej godt nok er jeg en nørd, men come on.

Jeg har byttet rundt kan jeg se.

Vores forbrug er 17.712 kwh og prisen er 29.546 sek (synes også det lød meget billigt lige pludselig)

Det er min første rigtige arbejdsdag efter ferien, så jeg skylder skylden på dette :whistling

Argh så forstår jeg bedre :lolhit

Tak for det. Ja det var jo ikke så lidt I bruger.

Det er lidt træls hvis man stadig skal betale til eksisterende selskab. Jeg har svært ved at gennemskue det. Hvis jeg sparer 1000 kr. om året ved at skifte, skal jeg så betale mere end 1000 kr. til det eksisterende selskab? (altså ikke at du kan svare på det, men det er hvad jeg tænker)

Jeg var hellere ikke klar over det til at starte med, men der er taget højde for det inde på elpristavlen kan jeg se. Så hvis den viser besparelse derinde så er det taget med i beregningen :) (i hvert fald så vidt jeg lige kan se ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh så forstår jeg bedre :lolhit

Jeg var hellere ikke klar over det til at starte med, men der er taget højde for det inde på elpristavlen kan jeg se. Så hvis den viser besparelse derinde så er det taget med i beregningen :) (i hvert fald så vidt jeg lige kan se ;))

Tak - det var godt at vide - jeg havde nær opgivet nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det ikke, ved kun at jeg betaler knap 1000 hvert kvartal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det ikke, ved kun at jeg betaler knap 1000 hvert kvartal ;)

Det lyder ekstremt fornuftigt.

Men vores øgede forbrug skyldes også at computerne står tændt hele tiden, og at vi har ekstra køleskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ekstremt fornuftigt.

Men vores øgede forbrug skyldes også at computerne står tændt hele tiden, og at vi har ekstra køleskab

aaah ok, her har jeg et terrarie igang (dog ikke om natten) et gammelt køleskab, en radio det meste af dagen og en bærbar når jeg er hjemme, dog har vi solen på stuesiden, så der går lidt før end at vi skal tænde lyset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aaah ok, her har jeg et terrarie igang (dog ikke om natten) et gammelt køleskab, en radio det meste af dagen og en bærbar når jeg er hjemme, dog har vi solen på stuesiden, så der går lidt før end at vi skal tænde lyset

Vi har to køleskabe og en skabsfryser, 4 stationære computere, hvoraf 2 kører hele dagen.1 kører hele aftenen og Wii'en

Radioen kører næsten aldrig, men opvaskemaskinen og vaskemaskinen og tørretumbleren kører hver dag. 2 fjernsyn kører halvdags og så er der lige alle de stationære telefoner, der er vist 4 af dem. Nåh ja, ovn, micro og div. blendere og kogekedel

puha vi har gang i mange ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betaler omkring hver 1300 kr i kvartal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betaler 1000,- i kvatalet, men bor i også i en lejlighed på 70 m2.

Jeg har ikke vaskemaskine og tørrertumbler, men bruger vores vaskekælder.

Syntes det er meget rimeligt, men vask og tørretumbler er altså også en af de store syndere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nok vask og tumbler der gør den primære forskel - for det var også meget billigere da jeg boede i lejlighed.

Vi har også sænket vores forbrug væsentligt. For 3 år siden brugte vi for 24000 kr. om året, så det er en halvering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER