Calla

Vandblærer på ryggen

9 indlæg i dette emne

Jeg fik forrige mandag en liiiiille smule for meget sol på ryggen :(

Huden begyndte i lørdags at skalle af, og det gør den stadig. Men i mandags tilstødte der forandringer. Jeg startede med at få nogle små væskefyldte blærer hist og her på ryggen. De kløede af pommern til, og jeg kløede selvfølgelig. Herefter bredte de sig som en steppebrand :( Jeg har dem over hele øverste del af ryggen, i nakken og på skuldrene. Der er MANGE!! Nogle af dem minder om brændvabler, andre er bitte små hvide prikker, som altså er fyldt med væske. Det klør ikke længere, men stadig får jeg sprunget nogle indimellem, og så kommer der 30 nye. De er som sagt kommet over en uge efter selve solskoldningen, så det er ikke brændvabler derfra. Og det er ikke helvedesild, der er ingen rød baggrund og det gør ikke ondt. Men hvad filan er det så?

Jeg er lidt på bar bund her..

Nogen der kan hjælpe mig lidt?

Ps. billeder bliver smidt ind, når manden kommer hjem fra arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som om du har været solbrændt inden under huden og det så er det du kan se nu. Jeg har oplevet det før, det samme har min søster. Men at de myldrer frem efter du har køet i det virker underligt, hmmmm, det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal gå til lægen. Det er formentlig soleksem, men der kan gå streptokokker i det, så få det tjekket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må se om jeg skal ha en tid ved lægen imorgen så.

Her er et før og efter billede.

Før:post-71-053767000 1309984940_thumb.jpg

Efter (alle de hvide prikker er altså blærer)

post-71-095345600 1309985133_thumb.jpg

post-71-017156400 1309984974_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... de minder om noget min ex får på fingrene hver sommer.

Han har fået at vide at det er vandvorter, der ikke smitter og går væk af sig selv.

Jeg tror dog ikke på hans læge, for hvis der går hul på dem får han flere - og Xander fik dem også sidste år :(

Synes du skal gå til læge og finde ud af hvad det er, for hvis det smitter så meget går der ikke lang tid før du har det over hele kroppen (og familien også har det :()

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mente jeg havde svaret.. sorry :oops

Jeg har selv nogle blærer mellem tæerne indimellem,men de smitter kun på mig selv (de smitter når der går hul). Dem jeg har (havde) på ryggen, lignede ikke dem. Men de er helt væk nu :blink

De var væk da jeg stod op igår. De har ellers været der siden mandag, og pludselig er de væk. Ja, jeg forstår det ikke, men er da glad for det. Så det bliver ikke lige i denne omgang det bliver opklaret. Men hva,sommeren er ikke ovre endnu :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får dem også hvis jeg bliver skoldet, og ved mig er det fordi at første hudlag bliver ramt, bobler og så klør jeg det væk, men næste hudlag er også ramt og får luft til at udvikle sig sådan, så går der et par dage og så er de piiiist

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får dem også hvis jeg bliver skoldet, og ved mig er det fordi at første hudlag bliver ramt, bobler og så klør jeg det væk, men næste hudlag er også ramt og får luft til at udvikle sig sådan, så går der et par dage og så er de piiiist

Det var lidt det samme der skete her. De er væk igen, men har jo så heller ikke rigtigt været i sol, da den jo ligesom har gemt sig <_< Væk er de ihvertfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt de er væk, de er bare så trælse at have, de klør som bare pokker og ser ikke såååå kønt ud <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER