metten86

Hjælp mig..

41 indlæg i dette emne

Jeg har bidt negle og neglerødder/bånd i lige så lang tid jeg kan huske og mine fingre og negle ser mildest talt frygtelige ud.. :unsure :o

Nu er jeg efterhånden et sted i mit liv, hvor jeg godt kan kalde mig en voksen kvinde :whistling og det er begyndt at genere mig at jeg har så grimme hænder. Vil virkelig gerne kunne tage en pæn neglelak på og føre mig lidt frem... ;)

Så nu skal det være slut!! Jeg VIL holde med at bide negle! :goodluck

Så hvis i sidder nogle derude med de gyldne råd, eller bare en heppende ånd, så vil jeg være meget taknemmelig.. :glad

Ps. "Go´negl" er noget opreklameret lort. En ægte neglebider æder det! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æder du også neglelak?

Ellers kunne du jo prøve at gøre dine negle pæne med en neglelak. Så kan de måske vokse ud? Det kræver selvfølgelig at du vedligeholder neglelakken, så den ikke skaller af og der bliver plads til at bide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i samme situation :( Har været stoppet af flere omgange og formåede faktisk at være stoppet med neglebidning i et år :yay desværre faldt jeg i igen <_< Det der har virket bedst de gange jeg har været stoppet har været at få nogle gelenegle på, der så holder en måneds tid, hvorefter de falder af. Når de kunstige negle falder af sørger jeg så for at file og polere mine negle godt, hvorefter jeg ligger en top-coat-neglelak jeg lader tørre (den skal styrke min egen negl) herefter lægger jeg en almindelig neglelak på i en eller anden farve og når den så er tør lægger jeg endnu en top-coat-neglelak på, der skal forhindre den rigtige neglelak i at skalle af... En gang om ugen fjerner jeg negllakken, pudser mine negle og lægger en ny neglelak.... Det er vigtigt at alle tre lag af neglelak får lov til at tørre ordentligt inden næste lag bliver lagt på...

Det virker for mig at have negllak på, men neglene skal have en vis længde for at man kan lægge neglelakken ordentligt.... Mit store problem er, at hvis jeg ikke lige har en fil på mig og der så kommer et hak i neglen så begynder jeg at pille neglene i stedet for og så starter den onde cirkel med neglebidning igen <_< Jeg har meget svært ved at lade mine neglebånd være, men jeg tror (har ikke afprøvet det endnu) at to gange olie om dagen ved neglebåndene vil blødgøre dem og dermed vil det ikke være så nem og så fristende at pille og bide i dem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige taget nogle billeder for at vise, hvorfor jeg så desperat gerne vil stoppe..

ivbq6t.jpg

8vzrsw.jpg

Off topic: Så kan jeg lige se jeg nåede mit indlæg nummer 100... Wuhuuu :lolhit :glad :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av... Det ser ikke rart ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne lige så godt have været mine negle :( og problemet ved neglebidning er, at man ikke føler smerte på samme måde ved neglene, som ikke-neglebiddere gør.... man bliver på en måde "imun" over for smerten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i samme situation :( Har været stoppet af flere omgange og formåede faktisk at være stoppet med neglebidning i et år :yay desværre faldt jeg i igen <_< Det der har virket bedst de gange jeg har været stoppet har været at få nogle gelenegle på, der så holder en måneds tid, hvorefter de falder af. Når de kunstige negle falder af sørger jeg så for at file og polere mine negle godt, hvorefter jeg ligger en top-coat-neglelak jeg lader tørre (den skal styrke min egen negl) herefter lægger jeg en almindelig neglelak på i en eller anden farve og når den så er tør lægger jeg endnu en top-coat-neglelak på, der skal forhindre den rigtige neglelak i at skalle af... En gang om ugen fjerner jeg negllakken, pudser mine negle og lægger en ny neglelak.... Det er vigtigt at alle tre lag af neglelak får lov til at tørre ordentligt inden næste lag bliver lagt på...

Det virker for mig at have negllak på, men neglene skal have en vis længde for at man kan lægge neglelakken ordentligt.... Mit store problem er, at hvis jeg ikke lige har en fil på mig og der så kommer et hak i neglen så begynder jeg at pille neglene i stedet for og så starter den onde cirkel med neglebidning igen <_< Jeg har meget svært ved at lade mine neglebånd være, men jeg tror (har ikke afprøvet det endnu) at to gange olie om dagen ved neglebåndene vil blødgøre dem og dermed vil det ikke være så nem og så fristende at pille og bide i dem....

Jeg har også været slem til at bide i neglebåndene. Men nu gør jeg det, at hver gang der sidder noget løs hud, så klipper jeg det af med negleklipperen i stedet for at bide. Så bliver det meget pænere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æder du også neglelak?

Ellers kunne du jo prøve at gøre dine negle pæne med en neglelak. Så kan de måske vokse ud? Det kræver selvfølgelig at du vedligeholder neglelakken, så den ikke skaller af og der bliver plads til at bide ;)

Der skal vist mere end neglelak til at gøre mine negle pæne.. :rolleyes Ej, det kunne da godt være jeg skulle prøve med nogle transparent neglelak. Måske jeg i det mindste kan nøjes med at bide lidt i lakken i stedet for neglene.. :whistling

Jeg er i samme situation :( Har været stoppet af flere omgange og formåede faktisk at være stoppet med neglebidning i et år :yay desværre faldt jeg i igen <_< Det der har virket bedst de gange jeg har været stoppet har været at få nogle gelenegle på, der så holder en måneds tid, hvorefter de falder af. Når de kunstige negle falder af sørger jeg så for at file og polere mine negle godt, hvorefter jeg ligger en top-coat-neglelak jeg lader tørre (den skal styrke min egen negl) herefter lægger jeg en almindelig neglelak på i en eller anden farve og når den så er tør lægger jeg endnu en top-coat-neglelak på, der skal forhindre den rigtige neglelak i at skalle af... En gang om ugen fjerner jeg negllakken, pudser mine negle og lægger en ny neglelak.... Det er vigtigt at alle tre lag af neglelak får lov til at tørre ordentligt inden næste lag bliver lagt på...

Det virker for mig at have negllak på, men neglene skal have en vis længde for at man kan lægge neglelakken ordentligt.... Mit store problem er, at hvis jeg ikke lige har en fil på mig og der så kommer et hak i neglen så begynder jeg at pille neglene i stedet for og så starter den onde cirkel med neglebidning igen <_< Jeg har meget svært ved at lade mine neglebånd være, men jeg tror (har ikke afprøvet det endnu) at to gange olie om dagen ved neglebåndene vil blødgøre dem og dermed vil det ikke være så nem og så fristende at pille og bide i dem....

Det der med kunstige negle var også et fint bud, men tror bare det er penge ud af vinduet for mig.. De få gange jeg har prøvet det, har det ikke holdt særlig længe pga. mit arbejde.. Hmm, men det var måske forsøget værd. Det er nemlig lige de første par millimeter der er sværest. Når neglen først er vokset bare lidt ud, så ser man rigtig guldet for enden af regnbuen og så er det lettere at lade dem være.. Mens jeg var gravid med Hannah holdt jeg bare lige pludselig med at bide negle (aner ikke hvordan) og fik faktisk rigtig pæne negle og hænder, men da hun var født startede jeg igen :rolleyes.

Og ja, neglebåndende er næsten det værste.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med kunstige negle var også et fint bud, men tror bare det er penge ud af vinduet for mig.. De få gange jeg har prøvet det, har det ikke holdt særlig længe pga. mit arbejde.. Hmm, men det var måske forsøget værd. Det er nemlig lige de første par millimeter der er sværest. Når neglen først er vokset bare lidt ud, så ser man rigtig guldet for enden af regnbuen og så er det lettere at lade dem være.. Mens jeg var gravid med Hannah holdt jeg bare lige pludselig med at bide negle (aner ikke hvordan) og fik faktisk rigtig pæne negle og hænder, men da hun var født startede jeg igen :rolleyes.

Og ja, neglebåndende er næsten det værste.. :unsure

Du kan jo bare få korte kunstige negle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne lige så godt have været mine negle :( og problemet ved neglebidning er, at man ikke føler smerte på samme måde ved neglene, som ikke-neglebiddere gør.... man bliver på en måde "imun" over for smerten :(

Nej det gør man nemlig ikke.. Og så alligevel, Gu kan det da gøre ondt nogle gange, men trangen til at pille/bide det neglebånd/hud væk overgår bare en værd smerte.. :blush OHHH MYYY, det lød nærmest sygeligt det jeg lige fik skrevet der, men det er jo rigtig. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo bare få korte kunstige negle...

Vel kan jeg da så.. Du siger noget! :rolleyes

Men er der ikke noget med man helst skal have en vis længde (naturlige) negle for, at de kunstige negle kan sidde ordentligt fast..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vel kan jeg da så.. Du siger noget! :rolleyes

Men er der ikke noget med man helst skal have en vis længde (naturlige) negle for, at de kunstige negle kan sidde ordentligt fast..?

Jo der skal nok helt gå 14 dage, hvor man ikke bidder negle.... og det i sig selv kræver viljestyrke... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at smøre sådan noget på neglene, der smager vildt dårligt?

Vi smører noget på vores den store drengs negle, fordi hans negle ser en anelse værre ud end dine ;) Han var faktisk begyndt at bide i fingrene, da der hverken var negle eller neglebånd tilbage :(

Det er fra Mavela, og hedder noget med STOP (neglebidning?) Det er købt i Matas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der skal nok helt gå 14 dage, hvor man ikke bidder negle.... og det i sig selv kræver viljestyrke... <_<

Puuuha, den var værre.. Men jeg må jo prøve.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at smøre sådan noget på neglene, der smager vildt dårligt?

Vi smører noget på vores den store drengs negle, fordi hans negle ser en anelse værre ud end dine ;) Han var faktisk begyndt at bide i fingrene, da der hverken var negle eller neglebånd tilbage :(

Det er fra Mavela, og hedder noget med STOP (neglebidning?) Det er købt i Matas :)

Det lyder lidt som noget ala det samme som "Go´negl", hvilket desværre ikke har haft nogen effekt på mig. Man vænner sig til smagen.. Ulækker, men det gør man.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuha, den var værre.. Men jeg må jo prøve.. :)

Ja ellers så prøv og ring til den lokale negleteknikker (eller hvad det nu hedder) og så fortæl at du bidder negle og meget gerne vil have negle på, fordi du vil prøve at stoppe med at bide negle, og så kan de fortælle dig hovr lang tid, der skal gå før end de vil sætte negle på og indtil da synes jeg at du skal forsøge at lægge et par lag klar neglelak på (top-coat) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt som noget ala det samme som "Go´negl", hvilket desværre ikke har haft nogen effekt på mig. Man vænner sig til smagen.. Ulækker, men det gør man.. :rolleyes

Vi har også prøvet med go negl- det virkede heller ikke. Men tror det hér smager virkeligt dårligt. For når han kommer til at gøre det, skal han ud at spytte og have vand bagefter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er neglebider kan man få akrylnegle på. Der er længden på ens naturlige negle ikke afgørende for om man kan få dem lavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der skal nok helt gå 14 dage, hvor man ikke bidder negle.... og det i sig selv kræver viljestyrke... <_<

Det behøver der ikke du an få lagt en top gele som ligger på dine egne negle, de første par uger derefter kan du få sat tipper på. Og derved en kunstig negl.

Jeg er hobby negleteknikker (ikke ligenu da jeg er gravid) og bed selv negle :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er neglebider kan man få akrylnegle på. Der er længden på ens naturlige negle ikke afgørende for om man kan få dem lavet

Hvordan vil du bygge en negl op hvis der ikke er noget at bygge af ? Ligegyldigt hvad så skal du have en længde for at ætte tipperne fast :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal vist mere end neglelak til at gøre mine negle pæne.. :rolleyes Ej, det kunne da godt være jeg skulle prøve med nogle transparent neglelak. Måske jeg i det mindste kan nøjes med at bide lidt i lakken i stedet for neglene.. :whistling

Det der med kunstige negle var også et fint bud, men tror bare det er penge ud af vinduet for mig.. De få gange jeg har prøvet det, har det ikke holdt særlig længe pga. mit arbejde.. Hmm, men det var måske forsøget værd. Det er nemlig lige de første par millimeter der er sværest. Når neglen først er vokset bare lidt ud, så ser man rigtig guldet for enden af regnbuen og så er det lettere at lade dem være.. Mens jeg var gravid med Hannah holdt jeg bare lige pludselig med at bide negle (aner ikke hvordan) og fik faktisk rigtig pæne negle og hænder, men da hun var født startede jeg igen :rolleyes.

Og ja, neglebåndende er næsten det værste.. :unsure

Jeg oplevede præcis det samme! Holdt bare op... Aner ikke hvad der skete..... - hvor sært :blink

Ville virkelig også gerne holde op med det..... Prøver at styre mig, men det går ikke helt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet med go negl- det virkede heller ikke. Men tror det hér smager virkeligt dårligt. For når han kommer til at gøre det, skal han ud at spytte og have vand bagefter :D

Jeg har desværre samme problem, dog bider jeg "kun" i neglene, men det ser bare såååå grimt ud og jeg vil sååååååå gerne stoppe! Jeg har været stoppet i en del år, men begyndte af uransagelige grunde igen :klap

Men det, der har fået mig til at stoppe, er faktisk det der STOP fra Mavela, som ML nævner. Go' negl gør heller intet for mig, men Mavelas smager simpelthen så dårligt, at smagen hænger ved i munden i en time efter selvom man drikker vand osv. Det er KLAMT! Så måske du skulle give det et forsøg.

Ellers synes jeg at kunstige negle er et godt bud. Det har også hjulpet mig tidligere :)

Det kunne da være, at vi skulle starte en støttetråd for alle os, som gerne vil stoppe med at bide negle?? Så kan vi støtte og heppe på hinanden :glad

Tror faktisk, at jeg vil gå i mine gemmer og finde Mavela frem igen, for NU skal det være. Tak for inspirationen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har bidt negle lige siden jeg kan huske! Jeg stoppede et par år men er tilbage igen...og min negle er næsten ikke eksisterende! Jeg har nu fået lidt længere negle ved at bruge Go negl og olie til mine neglebånd. Jeg bruger også Go negl på fingerspidserne og ud over mine neglebånd, så barer jeg nærmer mig neglen, smager det grimt. jeg har desuden før brugt et produkt der opbygger neglen fra Mavela, så når de får lidt længde, ikke krakelerer og jeg får lyst til at bide. :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem, bortset fra jeg også æder huden rundt om :( :puke

Neglebåndene klipper jeg gerne, for ellers får jeg flået fingeren halvt fra hinanden. Men indimellem bider jeg også i det. Neglerødder ryger også, og lige så med neglene. Har forsøgt flere omgange med at passe og pleje neglene og området omkring, med kvalitetsprodukter fra Mavala. Men det ender altid med jeg bliver irriteret over jord osv under neglene, at jeg ondulerer dem igen :(

Mavala har en neglehærder, som kan hjælpe lidt med at gøre neglen stærkere. Og så kan man købe et sæt af deres nail shield, som er en slags fiber du ligger på neglen, og så en top coat agtig ting, man ligger ovenpå. Den hjælper en smule til at neglen får en chance til at vokse lidt.

Men jeg tænker om du har været omkring lægen? H*n har jo højst sandsynligt oplevet det før, og måske der er et godt råd eller andet at hente? En af ulemperne bla. ved at æde negle,bånd og rødder er jo at man har en risiko for infektion. Har selv haft flere infektioner med stafylykokker, og det er IKKE sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder Pernille og er neglebider :whistling

Ej spøg til side. Jeg har bidt negle i mange år. For 4 år siden prøvede jeg at få lavet gelenegle for første gang. Dem kan jeg ikke bide i og trangen forsvinder når jeg ser hvor pænt det ser ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER