Luller01

Så er der bestilt tid ved lægen

6 indlæg i dette emne

Jeg har kredset om den varme grød i længe nu. Faktum er, at vi nu har forsøgt at få børn i sammenlagt 18 mdr. Det er som bekendt ikke lykkedes, og det næste skridt er så at få noget hjælp til det.

Men for søren hvor er det bare svært for mig - og jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor! Vi har råd til at gå igennem behandling, vi har en super sød og forstående læge, som med garanti vil hjælpe os godt gennem processen. Men tanken om det, er altså bare svær - jeg kan ikke sætte fingeren på det præcis. Måske fordi ens forventninger definitivt (og det er det jo så ikke alligevel) må udskiftes, måske fordi man føler nederlag? Jeg ved det faktisk ikke rigtig..

Men jeg har bestilt tid ved lægen d. 5. sep - lige efter vi er kommet hjem fra ferie, og så må vi tage den derfra.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en svær men god beslutning... Før hen tror jeg, at det har været lidt et nederlag og at erkende, at man måske ikke er i stand til at få børn på egen hånd uden hjælp og det har været et tabuemne at tale om... Man drømmer om den dag man sidder med ens egen lille baby uden tanke for, at vejen for, at nå der til måske ikke er så let endda :( Det er et stort skridt på vejen, at du/I har bestilt tid ved lægen til at få hjælp på den ene eller den anden måde... Og måske skal I igennem behandlingsverdenen, men så ved I i det mindste, hvad der venter fremfor at blive ved med at gå i uvished... Og fordi I nu søger hjælp er det jo ikke ensbetydende med, at babyprojektet bliver taget ud af hænderne på jer, vi ser flere herinde, der med meget lidt hjælp i form af hormoner formår at blive gravide på egen hånd.... Og derudover er målet = at få en baby væsntlig vigtigere end midlet, der skal til for at nå målet....

:kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2

Håber at I får noget vished ved lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kredset om den varme grød i længe nu. Faktum er, at vi nu har forsøgt at få børn i sammenlagt 18 mdr. Det er som bekendt ikke lykkedes, og det næste skridt er så at få noget hjælp til det.

Men for søren hvor er det bare svært for mig - og jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor! Vi har råd til at gå igennem behandling, vi har en super sød og forstående læge, som med garanti vil hjælpe os godt gennem processen. Men tanken om det, er altså bare svær - jeg kan ikke sætte fingeren på det præcis. Måske fordi ens forventninger definitivt (og det er det jo så ikke alligevel) må udskiftes, måske fordi man føler nederlag? Jeg ved det faktisk ikke rigtig..

Men jeg har bestilt tid ved lægen d. 5. sep - lige efter vi er kommet hjem fra ferie, og så må vi tage den derfra.. :unsure

Allerførst så :kram til dig.

Jeg kender godt følelsen af man ik synes det er fedt man beder om hjælp til den slags. Jeg stod med samme følelse for et år siden. Eller nok ik helt samme følelse, da jeg VIDSTE der var noget galt, men lægen ville ik henvise mig :shooter

Ret mig hvis jeg tager fejl, men det man tit er bange for, er udfaldet for hvad lægens "dom" er. Man går jo (som alle andre) og tror/håber på man bare smider pillerne, og bum så er man gravid efter lidt tid. Men når det ikke lykkes, og man skal til at bede om hjælp, så kommer usikkerheden. Tænk hvis aldrig det lykkes, fejler jeg noget alvorligt, fejler manden noget alvorligt osv osv. Som jeg siger til mine veninder, så ville jeg ønske jeg var garanteret at jeg ville ende med et barn i den sidste ende, for så ville det ik være sådan en rutchetur hver cyklus, men det er man desværre ik :(

Dog vælger jeg at være positiv, og sige til mig selv at det nok skal gå det hele. Selvfølgelig får jeg et barn eller 2 engang. Hjælp eller ej :)

Pøj pøj med det hele, og håber i når at lave en lille feriebebs inden ;) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres omsorg. Jeg tror i begge har ret. Det er en blanding af ærgrelse over, at det ikke er gået sådan, som man havde håbet. Og så er jeg selvfølgelig også nervøs for, hvad "dommen" fra lægerne bliver! Jeg ved faktisk ikke hvorfor. Gemalens sæd er tjekket, og den er, som den skal være:yay Jeg har jo været gravid, så jeg ved jo, at jeg kan blive det. Jeg fungerer i øvrigt meget regelmæssigt, og kan teste for ÆL hver måned. SÅ alle forudsætninger burde være til stede..

Men i har jo ret. Det er bare at komme afsted - måske skal der ikke megen hjælp til for at det lykkes - let's hope!! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du synes det er et stort skridt. Jeg tror Alice har ret i, at det ofte er frygten for 'dommen' der virker skræmmende. Det synes jeg i hvert fald også det var! Hvad nu hvis vi fik af vide, at vi ikke KUNNE få børn - altså overhovedet :o Eller bare, at det ville blive rigtig svært for os.

Men da vi så rent faktisk fik nogen svar, var det en lettelse. Og det tror jeg sådan set det ville have været, ligegyldigt hvad svaret var. Fordi det gav noget sikkerhed - et udgangspunkt vi kunne arbejde videre ud fra.

Jeg synes det er sejt, at I har taget et aktivt skridt og jeg ønsker Jer alt det bedste og al mulig held og lykke på den rejse i skal ud på - ligegyldigt hvor lang den bliver!

Kæmpe :kram til dig, søde og endnu engang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ville bare lige skrive tak for da jeg havde læst dit indlæg tog jeg mig sammen og bestilte tid til min læge.

:kram

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER