Gantzel21

Ekstra undersøgelse pga. overvægt?

13 indlæg i dette emne

Jeg fik et meget mystisk brev fra Herlev i går - en indkaldelse til samtale og lægeundersøgelse pga. min "medicinske lidelse"?!?

Jeg fejler absolut ingenting, så blev meget nervøs.

Ringede til Herlev og spurgte ind til hvad det drejede sig om, og først var de undrende, men fik så at vide, at det var pga. mit høje BMI.

De kunne ikke fortælle mig hvad der skal ske og så begynder jeg jo at blive nervøs :(

Sidste gang jeg skulle føde, fik jeg at vide, at jeg SKULLE have en EPI og havde svært ved at føde pga. min vægt, men fødte uden problemer uden hjælpemidler!

Er så bange for at de vil sige, at jeg ikke må føde selv :(

Har I prøvet noget ligende?

Trøst en trist mother-to-be

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg var til, har været sådan en sukkersygetest. Men måske kommer det an på hvor høj bmi man har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sad netop og tænkte det samme som, Dorthe skriver. Jeg har også kun været til glukosebelastning, fik så graviditetssukkersyge og var til diætist. Men undrer mig da det brev du har fået, for selvfølgelig kan jeg forstå du bliver bange og ikke aner hvad der skal ske. Men synes at på basis af din sidste fødsel, at du skal banke i bordet og sige sådan og sådan gik det. Mon ikke de så vil lytte?

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sad netop og tænkte det samme som, Dorthe skriver. Jeg har også kun været til glukosebelastning, fik så graviditetssukkersyge og var til diætist. Men undrer mig da det brev du har fået, for selvfølgelig kan jeg forstå du bliver bange og ikke aner hvad der skal ske. Men synes at på basis af din sidste fødsel, at du skal banke i bordet og sige sådan og sådan gik det. Mon ikke de så vil lytte?

:goodluck

Det var glukosebelastning det hed ;) Kunne ikke lige huske hvad det hed :D Jeg fik ikke graviditetssukkersyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glukosebelastning er jeg OGSÅ indkaldt til, selvom jeg overvejer at skippe den, hvis min kvalme fortsætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glukosebelastning er jeg OGSÅ indkaldt til, selvom jeg overvejer at skippe den, hvis min kvalme fortsætter.

Ja så ved jeg ikke hvad det andet kan være for ;) Men kan godt forstå du er nervøs :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så ved jeg ikke hvad det andet kan være for ;) Men kan godt forstå du er nervøs :kram2

Tak :kram2

Ja og hende jeg snakkede med vidste ingenting - kunne næsten ikke forklare at det var om BMI, men så meget fattede jeg dog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til en ekstra scanning pga min overvægt, for at de skal se om junior vokser som han skal. Ellers er jeg ikke blevet indkaldt til noget pga overvægt, og den glukosebelastning er ikke så slem, heller ikke selvom man lider af kvalme. Troede det var meget værre...

Mit bmi er langt over 28 så tror bare det er en opfølgning på dit lille vidunder i maven, så de er sikker på at din baby vokser og udvikler sig som det skal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt er jo et tilbud. Du kan vælge det til - eller fra.

De kan ikke BESTEMME over din fødsel. De kan rådgive. Men ret beset, er det dit valg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare nogen ekstra undersøgelser/scanninger for at se, om den lille vokser som den skal. Jeg tror ikke, at der er nogen grund til, at du skal være bekymret, men jeg kan godt forstå, at du bliver det efter sådan et brev.

Har din læge ikke sagt noget om de ekstra undersøgelser? Jeg skulle til glukosebelastningstest fordi min BMI lå lige på grænsen til overvægt. Min læge sagde, at han ikke synes, der var nogen grund til flere ekstra undersøgelser pga overvægt. Din læge skulle da også lige have nævnt, at der vil komme nogen undersøgelser...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare nogen ekstra undersøgelser/scanninger for at se, om den lille vokser som den skal. Jeg tror ikke, at der er nogen grund til, at du skal være bekymret, men jeg kan godt forstå, at du bliver det efter sådan et brev.

Har din læge ikke sagt noget om de ekstra undersøgelser? Jeg skulle til glukosebelastningstest fordi min BMI lå lige på grænsen til overvægt. Min læge sagde, at han ikke synes, der var nogen grund til flere ekstra undersøgelser pga overvægt. Din læge skulle da også lige have nævnt, at der vil komme nogen undersøgelser...

:kram

Jeg vidste godt at der kom et brev om sukkerbelastning, men ikke om det andet .. og så at kalde det "medicinsk lidelse" come on!

Jeg er overvægtig, ikke syg på medicin!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i klasse med en der skulle have ekstra undersøgelser pga. svær overvægt.

Det hun skulle var:

- ekstra scanninger da JM ikke kunne mærke junior gennem mavefedtet og derfor blev nødt til at scanne for at finde ud af om den lille voksede som den skulle

- glukosebelastninger

- diætistsamtaler (selvom hun ikke udviklede graviditetssukkersyge var der meget fokus på kosten gennem graviditeten og hjælp til at ændre kostvaner inden den lille kom, så den lille ville få gode kostvaner i stedet for mors dårlige før graviditeten)

- samtaler om fødslen hvor de kraftigt anbefalede at lægge et epi-drop og hun så undervejs kunne vælge om det skulle aktiveres. Grunden til epi-droppet var at hvis man er meget overvægtig er risikoen for KS noget større end ved normalvægtige og da bedøvelse ved et KS er meget sværere at lægge på en overvægtig vil de meget gerne have lagt nålen inden fødslen, for hvis de bliver nødt til KS undervejs vil de kunne lave det meget hurtigere og dermed mindske risikoen for at der sker noget med den lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste godt at der kom et brev om sukkerbelastning, men ikke om det andet .. og så at kalde det "medicinsk lidelse" come on!

Jeg er overvægtig, ikke syg på medicin!!

Det ER en mærkelig formulering af brevet... <_< Jeg kan rigtig godt forstå, din reaktion på det.

Jeg havde nok reageret på samme måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER