Girl Next Door

Hvornår kommenterer i en gravid mave?

36 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, vil jeg gerne høre hvornår i kommenterer en gravid mave? Og kommenterer i fremmed kvinders maver?

Skal nok komme med mit svar senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fremmed.. aldrig.. (og dog spurgte jeg en fra babysvømning i mandag hvornår hun havde termin.. ser hende hver uge.. og hun havde ca. 6 uger tilbage så hun er ved at være (smuk) stor )

Bekendte: skal være sådan rimelig langt henne.. meget meget tydelig gravide..

bedste veninder og tæt familier kommentere jeg lige fra jeg får det af vide :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør jeg ikke!!! (familie og veninders maver kommenterer jeg kun, hvis den gravide selv begynder at tale om maven) For nogle år siden, da jeg var til bøjletandlæge, konstaterede klinikassistenten der behandlede mit, at det måtte være hårdt at være gravid i den varme, hvorefter hun spurgte mig, hvornår jeg havde termin <_< <_< <_< Jeg blev faktisk lidt såret :( selvom jeg var/er overvægtig (forsøger at bekæmpe det) Synes simpelthen, at det er frækt, at tale sådan til fremmede mennesker... Jeg ville blive virkelig flov, hvis jeg kommenterede maven over for en fremmed, der måske slet ikke er gravid, men blot lidt kraftig, så det holder jeg mig helt fra....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremmed.. aldrig.. (og dog spurgte jeg en fra babysvømning i mandag hvornår hun havde termin.. ser hende hver uge.. og hun havde ca. 6 uger tilbage så hun er ved at være (smuk) stor )

Bekendte: skal være sådan rimelig langt henne.. meget meget tydelig gravide..

bedste veninder og tæt familier kommentere jeg lige fra jeg får det af vide :D

Det er os lidt den holdning jeg har :) At man skal være mere end 110% sikker på vedkommende er gravid før jeg overhovedet tænker på at kommentere en mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er os lidt den holdning jeg har :) At man skal være mere end 110% sikker på vedkommende er gravid før jeg overhovedet tænker på at kommentere en mave.

Jeg jo selv blevet spurgt om det så mange gange hvor længe jeg var henne.. endda nu måtte det da være snart og tusinde andre spørgsmål... Det gør bare ondt at få det spørgsmål som overvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg jo selv blevet spurgt om det så mange gange hvor længe jeg var henne.. endda nu måtte det da være snart og tusinde andre spørgsmål... Det gør bare ondt at få det spørgsmål som overvægtig.

Det kan jeg også skrive under på <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagen er nemlig den, at jeg forleden blev passet op af en dame herude på arbejde. Jeg har aldrig set hende før, og hun nærmest løber efter mig for at høre om hun må spørge mig om noget. Da jeg arbejder i vores IT afdeling, har folk med at stille spørgsmål på de mest åndsvage tidspunkter. Så selvfølgelig måtte hun spørge om noget.

Jamen hun ville bare høre hvornår jeg var sat til, for hun synes jeg havde dedn FINESTE mave.. Jeg måtte jo så skuffe hende og fortælle at jeg ikke er gravid, men blot tyk, da jeg kun tager på på maven (en delig ting ved PCO <_< )

Jeg er blevet spurgt om dette MANGE gange. Og jeg ved jo godt jeg ligner en der er gravid når jeg har en dårligt mavedag (hvis man kan ha det ;) )

Men jeg tænker bare at hvordan dælen kan man overhovedet få sig til at spørge?? Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, så vil jeg være 110% sikker på vedkommende var gravid!

Og så er det jeg ik kan lade være med at tænke.. ER min mave virlige SÅ stor at folk føler sig så sikre på at jeg venter mig, til at det er okay at spørge?

Selvfølgelig er det pisse irriterende at blive spurgt om dette, men har lært at vende det til noget positivt og er begyndt at elske det øjeblik deres forventnings glæde forandres til skam. Lige det splitsekund elsker jeg virkelig, for er sikker på at det får dem til at holde igen med at spørge fremmede kvinder om det i fremtiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville kun tale om en mave, hvis jeg viste at vedkommende var gravid!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommenterer generelt ikke fremmede kvinders gravide maver, synes selv det var så anstrengende når folk jeg aldrig havde set før brugte min mave som en undskyldning for at sige et eller andet knapt så gennemtænkt, så jeg holder bare munden lukket :D

Hvis det er bekendte så skal jeg være meget sikker på at de er gravide før jeg siger noget ellers venter jeg til de selv bringer det på bane.

Er det en jeg kender godt vil jeg ikke tøve med at fortælle hende, at hun ser strålende ud og at maven er super flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kun kommentere en mave, hvis jeg var sikker på personen var gravid..

Ved fremmede, ville jeg aldrig gøre det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke sige noget til fremmede, selvom jeg med 110% kunne se de var gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommentere kun hvis jeg kender den pågældende og VED at hun venter sig... Man kan på ingen måde redde sig ud af den anden situation, så hvorfor sætte sig selv i den...

Men jeg må lige høre, klapper folk ikke bare i som en østers, når man siger, at man ikke er gravid, men fylder lidt mere på maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommentere kun hvis jeg kender den pågældende og VED at hun venter sig... Man kan på ingen måde redde sig ud af den anden situation, så hvorfor sætte sig selv i den...

Men jeg må lige høre, klapper folk ikke bare i som en østers, når man siger, at man ikke er gravid, men fylder lidt mere på maven?

De bliver som regel en meget flot rød farve i ansigtet og man kan bare se de ønsker sig væk fra den åndsvage situation (som de selv har bragt sig i ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommentere kun hvis jeg kender den pågældende og VED at hun venter sig... Man kan på ingen måde redde sig ud af den anden situation, så hvorfor sætte sig selv i den...

Men jeg må lige høre, klapper folk ikke bare i som en østers, når man siger, at man ikke er gravid, men fylder lidt mere på maven?

Jeg har haft en der simpelthen ikke troede på mig.. blev ved og ved med at spørge om jeg var sikker (det var endda i den periode hvor vi prøvede med ikke lykedes endnu) var så trist så til sidst gik jeg bare væk fra manden.. han ville simpelthen ikke stoppe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre også har skrevet :)

Jeg kommenterer aldrig på fremmeds maver.

Bekendte kun hvis jeg er 110% sikker.

Venner og familie med det samme jeg får det at vide.

Jeg har også selv oplevet at blive spurgt om jeg var gravid, selvom jeg ikke var (vidste sig at jeg havde en cyste på 22 cm. på den ene æggestok). Det var både fremmed, bekendte og venner der spurgte. Det var så irriterende. Der var en der spurgte mig til en julefrokost, da jeg stod med en drink i den ene hånd og en smøg i den anden :prik Der svarede jeg bare "ja hvad tror du selv?"

Når folk fik at vide at jeg ikke var gravid blev de rimelig røde i hovedet og skammede sig. Har også oplevet dem der spurgte om jeg var sikker selvom jeg havde sagt nej. Ikke særlig fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en der simpelthen ikke troede på mig.. blev ved og ved med at spørge om jeg var sikker (det var endda i den periode hvor vi prøvede med ikke lykedes endnu) var så trist så til sidst gik jeg bare væk fra manden.. han ville simpelthen ikke stoppe...

Det har jeg os oplevet. Dog prøvede vi ik (da jeg lige var blevet single og ik havde fundet L endnu) Jeg var i byen med tøserne, og havde drukket tæt. Vi var inde et sted hvor vi havde fået lov at ryge ud af vinduet, og ved det vindue sad der et selskab. Der var pludselig en mand der skældte mig ud, for jeg kunne da ik tillade mig at ryge i min tilstand! :blink Og han troede simpelthen ik på mig. Til sidst begyndte en kvinde overfor ham også at "svine" mig til, for kunne virklig ik være bekendt at ryge når nu jeg var gravid. Jeg slukkede pænt min smøg og gik!

Helt seriøst! Det gør man bare ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spørger aldrig fremmede. Ville synes det var så pinligt for både mig og dem hvis de så ikke var gravide. Tror faktisk aldrig jeg har spurgt nogle om det, heller ikke bekendte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kun kommentere en mave, hvis jeg var sikker på personen var gravid..

Ved fremmede, ville jeg aldrig gøre det... :)

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kommentere, når jeg er sikker på, at det er en gravid mave, og især, hvis folk er runde så man ikke er i tvivl om en graviditet. Jeg kommentere ikke sådan fremmeds maver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommentere kun hvis jeg kender den pågældende og VED at hun venter sig... Man kan på ingen måde redde sig ud af den anden situation, så hvorfor sætte sig selv i den...

Men jeg må lige høre, klapper folk ikke bare i som en østers, når man siger, at man ikke er gravid, men fylder lidt mere på maven?

Her må jeg sige ditto til den første del.... hvorfor sætte sig selv i den situation, når man kan ende med at tag fejl...

jeg har prøvet det to gange hvor folk spurgte mig om der var en baby på vej. Den ene gang klappede vedkommende i og blev flov. Den anden gang blev der gjort lidt sjovt med det - men hvor jeg selv blev flov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg os oplevet. Dog prøvede vi ik (da jeg lige var blevet single og ik havde fundet L endnu) Jeg var i byen med tøserne, og havde drukket tæt. Vi var inde et sted hvor vi havde fået lov at ryge ud af vinduet, og ved det vindue sad der et selskab. Der var pludselig en mand der skældte mig ud, for jeg kunne da ik tillade mig at ryge i min tilstand! :blink Og han troede simpelthen ik på mig. Til sidst begyndte en kvinde overfor ham også at "svine" mig til, for kunne virklig ik være bekendt at ryge når nu jeg var gravid. Jeg slukkede pænt min smøg og gik!

Helt seriøst! Det gør man bare ikke!

Hold k*ft hvor er det langt ude!

Jeg ville aldrig nogensinde kommentere en mave medmindre jeg vidste at personen var gravid. Det er både sårende for personen og enormt pinligt for den, der spørger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold k*ft hvor er det langt ude!

Jeg ville aldrig nogensinde kommentere en mave medmindre jeg vidste at personen var gravid. Det er både sårende for personen og enormt pinligt for den, der spørger.

Det rører mig egentlig ik så meget når folk spørger. Jo hvis jeg har en dårlig dag, så bliver jeg sku lidt ked af det, men jeg VED jeg har en rund mave, så jeg skal virkelig passe på med hvad jeg tager på af tøj.

Men ja, folk burde holde deres k*ft og kun spørge hvis de er 120% sikker på der er en kage i ovnen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremmed.. aldrig.. (og dog spurgte jeg en fra babysvømning i mandag hvornår hun havde termin.. ser hende hver uge.. og hun havde ca. 6 uger tilbage så hun er ved at være (smuk) stor )

Bekendte: skal være sådan rimelig langt henne.. meget meget tydelig gravide

bedste veninder og tæt familier kommentere jeg lige fra jeg får det af vide :D

Ditto :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spørger aldrig fremmede eller kommentere maver.

Det er kun dem jeg ved med så stor sikkerhed at jeg siger noget, kommentere eller spørger indtil.

da jeg var barn, skulle jeg på skadestuen ved en skade, og skulle røntgen, min mor måtte ikke komme med fik vi af vide, uden forklaring, den kom først da jeg var færdig - det er jo ikke sundt for et foster, hvor til min mor svarede - tror i at hun tager mere skade end hun har gjort ?? og kiggede på mig og jeg skreg af grin. Min mor har siden hun fik mig, været rund, men så rund var hun nu heller ikke, og den dag idag synes jeg sgu det var lidt hhhmmm agtig at de troede hun var gravid, uden lige at spørge ind til det eller sige noget i retningen, at hvis man er gravid er det no go i røntgen, så kunne hun da havde givet dem et svar (hun var jo ikke gravid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommenter det kun HVIS jeg ved de er gravide.. Er selv fået atvide til en fest, hvor jeg åbentbart var oppustet at "det er da fantastisk at Frederic får en søskende så tæt" og måtte så bare fortælle at jeg altså ikke var gravid, men havde mens.. Han blev pænt flov..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER