lii

Afføring...

9 indlæg i dette emne

Ja, måske hører dette emne til et andet sted - og i en tidligere alder ;) MEN.... den afføring, der kommer herfra, er stadig løs, ligesom den altid har været.

Hvornår begynder det at ændre sig? Han får stadig MME, men også masser af almindelig mad, så jeg tænker, at det måske allerede skulle have været mere fast?

Hvordan er jeres? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm....jeg ved ikke om der skal være en tids-guide? Men Emilies har længe været almindelige pøller...lækkert emne :D Welcome to motherhood! ;) Men hun har heller ikke fået MME siden hun var 9-10 mdr.

Er der nogen særlig grund til han får MME fremfor sødmælk/letmælk? Ved slet ikke om det har noget med afføringen at gøre! Nogle biologer til stede? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min ene hystade på 1½ har fået MME frem til for en uge siden :rolleyes: + selvfølgelig alt mulig andet mad og her laves der helt almindelig menneske bæ!

Jeg kan ikke se hvor gammel din søn er ?! .. men er det ikke bare fordi bleen smatter det ud? (for nu at sige det som det er :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, undskyld emnet ;) Og sikke nogle "billeder" *griner* Men sådan er det jo ;)

Han er 13 mdr og får almindelig mælk i dp og ca. 300 ml MME fordelt over dagen + 150 ml majsvælling i aftenflaske.

Næh, der er egentlig ingen særlig grund til at han får det, tror bare, det er "gammel vane" lige at tilbyde en flaske efter et måltid.

Min sp siger, det er ok op til ca. 1½ år, så jeg har ikke tænkt videre over at stoppe, men det er måske på tide?

I aften gad han det alligevel ikke særligt meget..

Og jo, bleen smatter det i HØJ grad ud - så meget, at det faktisk løber over af og til... :) Og så var det jo, at jeg tænkte, at det måske ikke skulle være sådan? Min læge var inde på, at han kunne have noget allergi, der gør hans afføring løs, men det tror jeg nu ikke - tror bare, det er fordi, han får så meget MME - eller? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det var da helt rart at læse at nogen mener MME er ok til 1½ år :rolleyes: :D

Jeg tænkte på at du måske skulle prøve at skifte ble noget oftere hvis det flyder over :ba

Ej pjat :D

Men hvis han alligevel ikke ligefrem skriger på det kunne du i første omgang lade være med at 'eftermade' ham og se om det ændrer på noget. Ellers kunne det måske være en ide at få ham allergitestet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 16 mdr har også løs afføring altså alm. menneskebæ mast ud i bleen YUM YUM :D

syntes det lyder helt normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skifte ble oftere - hihi ;) Puuuh!!! SIKKET grimt billede!!! (Altså hvis man IKKE skiftede ofte...) :wacko ;) Nu også med lugt... :lolhit

Men måske skulle jeg prøve at lade ham gå rundt uden ble og så håbe på, at der kom en omgang, for ligesom at se, om det bare er pjask eller fast ;) Hihihihihi - billeder igen - undskyld *griner*

Og ja, jeg vil da begynde at holde lidt igen med flasken.

Prinsessemor: Jeg er glad for at høre, at alm. bæ også kan tværes ud *griner*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha sjoooov tråd...

Nå men min Josefine pige har ikke fået MME siden well tjae 10 måneder eller sådan, og det var nok også deromkring det begyndte at blive mere fast i det-- lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, undskyld emnet ;) Og sikke nogle "billeder" *griner* Men sådan er det jo ;)

Han er 13 mdr og får almindelig mælk i dp og ca. 300 ml MME fordelt over dagen + 150 ml majsvælling i aftenflaske.

Næh, der er egentlig ingen særlig grund til at han får det, tror bare, det er "gammel vane" lige at tilbyde en flaske efter et måltid.

Min sp siger, det er ok op til ca. 1½ år, så jeg har ikke tænkt videre over at stoppe, men det er måske på tide?

I aften gad han det alligevel ikke særligt meget..

Og jo, bleen smatter det i HØJ grad ud - så meget, at det faktisk løber over af og til... :) Og så var det jo, at jeg tænkte, at det måske ikke skulle være sådan? Min læge var inde på, at han kunne have noget allergi, der gør hans afføring løs, men det tror jeg nu ikke - tror bare, det er fordi, han får så meget MME - eller? :unsure

Hehe.....ja jeg er jo ikke sundhedsplejerske - kun pædagok :D og jeg vil blot tilføje til din sps kommentar om max til 1½ år....jaja, man skal også i den sammehæng huske at jo ældre de bliver - og dermed mere bevidst om rutiner og vaner, jo sværere er det at erstatte vanerne med nogle nye vaner/ritualer/rutiner.

Så ja jeg stemmer for at sutteflasker og al mme + majsvælling skal ud! :D Hvis han er tørstig så tilbyd ham vand af kop :) Drikker han ikke - er han ikke tørstig :) Tag Biegel i hånden, de er også ved at vriste flasken fra Isabella ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER