Nitzen1987

Telefonsælgere

23 indlæg i dette emne

Hvordan har I det med telefonsælgere?

Jeg gider dem ikke, men er rigtig dårlig til at få dem "rystet" af, når de ringer og vil sælge det ene eller det andet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anstrengt!

De er enormt påtrængende og dygtige til deres job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig de er anstrengende. Jeg ved godt at de bare gør deres job, men et nej er altså et nej uanset hvad. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

påstår at jeg har gang i en lorteble...... på nær hvis jeg er udenfor, så finder jeg på noget andet, eller siger direkte at jeg på ingen måde har tid eller lyst til at høre på deres salgsnak og jeg lever fint uden deres produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk blevet ret god til at ryste både telefonsælgere og gadesælgere af mig. Og derfor generer de mig ikke så meget, igen... De gør jo egentlig bare deres arbejde.

Telefonsælgere kan jeg nogenlunde undgå, fordi jeg sjældent tager telefonen, når det er med hemmeligt nummer ;) Skulle min nysgerrighed alligevel tage over, og jeg får fat i dem, så lader jeg dem tale ud, og når det bliver min tur til at sige noget, så siger jeg nogenlunde sådan (uanset hvad de spørger om, dvs. det kan godt være svaret på "Vil du helst have tilbud på Woman eller Costume"):

"Hør, [navn], det er ikke for at være uhøflig, men jeg er bare slet slet ikke på et tidspunkt i mit liv, hvor jeg har tid til at læse blade (det er næsten altid bladsælgere, der ringer til mig, men man kunne jo også sige "hvor jeg føler, at jeg har brug for en ekstra forsikring" eller whatever) og samtidig skal jeg helst spare ALT hvad jeg overhovedet kan. Jeg er nemlig på SU, og er igang med at banke en gæld af samtidig. Så mig får du nok desværre ikke rigtig noget ud af, jeg er nok ikke lige i målgruppen"

Og så plejer de faktisk at være rigtig søde til at give op med det samme, og bare ønske mig en god dag. :)

Gadesælgere kan jeg godt være lidt mere fjollet/flabet overfor, men ellers er jeg bare helt rørende ærlig, og så det VIGTIGSTE: Hold IKKE op med at gå... Smil og gå videre. Og tag IKKE høretelefonerne ud. Bare smil, sig nej tak og GÅ VIDERE.

Et par eksempler, på hvad jeg tidligere har sagt:

Q: Hvilket telefonselskab har du?

A: Jeg har Telmore... Og jeg skifter ALDRIG (sagt med det største smil)

Q: Nå, hvordan kan det være?

A: Aaaaaaldrig [mens jeg går videre]

(Jeg har overvejet at forklare dem, at telefoni efterhånden er så billigt, at jeg ikke gider bøvlet med at skifte selskab, og lære ny hjemmeside/kundeservice form for at spare 10 kr om måneden...)

Q: Er du klar over, hvor meget du kan spare i el?

A: Ved du hvad, jeg aner faktisk ikke engang, hvor meget jeg betaler i el eller hvad for noget el jeg har, og det er bare overhovedet heller ikke noget, jeg kan rumme i mit hoved lige nu. Men hav en rigtig god dag. :)

Q: Kender du Amnesty International?

A: Ja, og jeg er sikker på at I gør et FANTASTISK stykke arbejde. Men så længe jeg er på SU, har jeg vedtaget at jeg kun støtter ÉN velgørenhedsorganisation. Og pt. er den plads desværre besat af WSPA. Men jeg skal gerne tænke på jer når jeg engang er færdiguddannet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storebror og jeg snakkede engang om sjove måder, at ryste gadesælgere af sig på :P (De må jo ku tåle lidt "røg" når de har sådan et job :P)

1. Sig "Nej, tak jeg har hænderne fulde, jeg kan simpelthen ikke bære mere for idag", mens du holder pivtomme hænder op imod dem

2. Spil SÆRDELES fornærmet over, at de kan få sig til at stille så personligt et spørgsmål (uanset hvad de spørger om, er det jo faktisk en personlig sag... Hvor tit man spiser fisk, hvilket abonnement man har, om man læser avis, osv...), og så når de bliver helt paf, så smile og sige at det bare var for sjov og skynde sig væk

3. Stille sig op og konsekvent svare dem på alt muligt andet end de spørger om - ELLER - stille DEM spørgsmål (Jamen hvor tit spiser DU måske fisk?? Og hvordan tilbereder du dem? Hvor finder du opskrifterne henne?) indtil at de selv beder DIG om at gå :P

Jeg synes selv, det er lidt sjovt, men tror dog ikke, at jeg kunne få mig til at bruge nogle af dem (jeg ved dog, at min bror flere gange har brugt nr. 1) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader dem rulle al deres skyts frem for så at takke nej tak tilsidst.

Synes faktisk selv jeg er rigtig god til det, men min mand kan slet ikke stå for alle de "gode" tilbud de kommer med :D

Dog synes jeg det er PISSE irreterende at de absolut altid skal ringe omkring spisetid OG mine børns sengetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er RIGTIG dårlig til telefonsælgere. Det hænder at jeg ender med at købe bare for at slippe af med dem. Men for det meste ender det med, at jeg får dem til at ringe tilbage en anden dag, hvor jeg bevist lader være med at tage telefonen. Egentlig hamrende uhøfligt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til dem.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider dem ikke... uff hvor er jeg træt af dem, så meget at jeg overvejer at skifte nummer.

Synes det er nærmest chikanerende.

og jeg ved godt at det er deres job osv, men jeg har bestemt ikke bedt om at blive ringet op med de der såkaldte gode tilbud.

ja, jeg smækker faktisk tit røret på, så snart jeg hører (ja goddag du taler med)... :blush

og det er virkelig uhøfligt, men på dårlige dage magter jeg bare ikke at snakke med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede så også engang at nogen fra en eller anden undersøgelse ringede over 20 (!!!!!!!!) gange på én dag... Jeg tager jo normalt ikke telefonen, når det er med hemmeligt nummer, så jeg afviste opkaldet hver gang. Henad aftenen opgav jeg så, og ganske rigtigt var det et eller andet undersøgelse halløj. Spurgte nogenlunde fattet, om dem det var dem, der havde ringet til mig ustyrligt mange gange idag, hvor damen så fnisende fortæller mig, at det var det jo nok. Der vil jeg godt indrømme at jeg eksploderede i et mindre inferno af "Chikane" og "Kan I ikke tænke bare en lille smule selv og regne ud at folk ikke vil snakke, når de afviser opkaldet" og "I skal ALDRIG ringe til mig igen", hvorefter jeg smed røret på. Not my proudest moment, men hold op, hvor var jeg gal. Det synes jeg faktisk ER chikane, når det er SÅ mange gange (ikke mindst, fordi dåsen havde brugt en hel masse af min mobils batteri ved det ringeri, og jeg ventede faktisk et vigtigt opkald!) :klap :bask :box :sm :numse :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at sige "det bruger jeg ikke" uanset hvad det er.. havde en sjov episode med en fra et selskab der undersøgte målgrupper og mobiler - idioten hoppede fælden selvom han ringede til et mobilnummer..man får nogle ekstremt sjove samtaler ud af det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget meget træt af dem. I går ringede en fra BO BEDRE. "Dav jeg ringer fra BO BEDRE" siger han. Jeg siger "Jeg er ikke interesseret" Jamen Pernille, hvorfor er du ikke interesseret?

Så siger jeg: "fordi det er jeg ikke, farvel!" og så lægger jeg røret på.

Det er jeg begyndt at gøre hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er et af dem der OGSÅ er utrolig dårlige til telefon sælgere, facere you name it.. Jeg kan bare ikke finde ud af at sige nej!

Det resulterede i en dag på strøget i Århus at jeg blev både medlem af Amnesty og Green peace <_< Green peace synes jeg sådan set var fair nok, men faceren fra Amnesty var helt oppe i hovedet på mig og inde i min intimsfære at jeg bare ville VÆK fra hende....!

Efter den episode har jeg lært at sige når jeg møder en facer!: "Jeg er medlem!" Om jeg er medlem eller ej :P Og det virker! Efter jeg havde meldt mig ud af amnesty stødte jeg på en facer (igen) og jeg sagde prompte at jeg var medlem.. Og så var der enlig ikke mere :P

Og så blev jeg ringet op forleden dag, det var foreningen til hjælp af familier med kræftramte børn... Hvad de nu hedder :P Under alle omstændigheder lød jeg køre hendes tale færdig (jeg har for meget høflighed og pli til at afbryde og sige jeg ikke vil selvom jeg har besluttet mig på forhånd) og forklarede hende så at jeg var under administration af min mand, kun havde 1200 i måneden og derfor ikke havde råd til at støtte om det... Men at jeg på senere sigt ville overveje det, da det er i en god sags tjeneste... Og den godtog hun og så snakkede vi lidt om at det var svært ikke at købe en pæn vase på tilbud ;)

Det værste af det hele er nok at ovenstående er rigtig <_< Men så er det jo også bare en god undskyldning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at sige "det bruger jeg ikke" uanset hvad det er.. havde en sjov episode med en fra et selskab der undersøgte målgrupper og mobiler - idioten hoppede fælden selvom han ringede til et mobilnummer..man får nogle ekstremt sjove samtaler ud af det. :)

HAHA, det er sgu da sjovt! :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider dem ikke :rolleyes Sad selv en kort periode for nogle år siden som telefonsælger og jeg gør det aldrig igen.. Der er ingen grænser for hvad folk kan finde på at sige :huh :huh

Men hvis folk ringer med hemmeligt nummer, tager jeg den sjældent og får jeg alligevel gjort det, så er jeg altid høflig og takker pænt nej.. At jeg så bander dem langt væk bagefter, er en helt anden sag :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager aldrig telefonen når der står hemmeligt nr på og så er det også yderst sjældent at vi får telefonsælgere i røret... Min søsters kæreste er telefonsælger, men han ringer heldigvis aldrig..

Dem der står på gaden ignorerer jeg pænt. Går videre uden at stoppe, men når de at stoppe mig, så smiler jeg og siger nej tak - har ikk tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget anstrengt.... men synd for de gør jo blot deres arbejde, men irritere os andre i vores dyrebare fritid :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt, hvordan jeg har det med dem, og hvordan jeg har det, når de ringer. Jeg havde faktisk en periode med nogle venner, hvor vi havde konkurrence om, hvor længe vi kunne holde samtalen gående med dem :D

Men vi har haft viasat folk til at ringe konstant, og til trods for vi har sagt, at vi ikke er interesseret i at købe deres produkt.

Og eller plejer jeg at sige, at hvis jeg skal købe noget hos dem, så skal de også købe noget fra mig, og så plejer de ret hurtigt, at stoppe samtalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider dem heller ikke.. men jeg synes egentlig selv, at jeg plejer at afvise dem på en ret høflig måde hvor jeg endda forklarer dem hvorfor jeg ikke er interesseret i at købe/abonnere på dette eller hint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider simpelthen ikke være flink og høflig og sige pænt nej tak. Jeg bor i centrum af Aarhus, og hvis skal for eksempel skal på posthuset kan jeg risikere at blive overfaldet 4 gange af unge mennesker, der vil sælge mig det ene eller det andet... Jeg skruer mit strengeste lærerfjæs på og siger kort NEJ og går videre. I starten var jeg altid flink og høflig og sagde pænt nej tak, men det gider jeg ikke mere...

Jeg får dog ikke opkald fra telefonsælgere. Jeg har arbejdet hos hos NNmarkedsdata, der blandt andet sælger data på privatpersoner, så jeg kender lidt til, hvordan det fungerer.

Hvis en virksomhed ringer til dig med et produkt, som du siger nej tak til, må de ikke ringe til dig igen, før der er gået et år.

Virksomheder, der sælger privatdata, har ikke adgang til hemmelige telefonnumre. Så hvis dit nummer er hemmeligt kan de ikke ringe til dig.

Hvis du slet ikke gider at modtage telefonopkald fra sælgere (ikke godtgørende virksomheder og analysevirksomheder) kan du tilmelde dig Robinsonlisten. Det betyder, at virksomheder ikke må sende breve eller ringe til dig. Læs mere her

Jeg står selv på Robinsonlisten og har hemmeligt nummer, så der er ikke nogen, der ringer til mig og vil sælge mig ting...

Robinsonlisten virker dog desværre ikke mod gadesælgere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at næste gang de ringer, så tror jeg, at jeg vi prøve en ny taktik, nemlig at de snakker i øst, og jeg i vest.

Når de spørger om et eller andet, så svarer jeg på noget til trejde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg eer blevet bedre til at lægge flinke-pige-syndromet fra mig og få sagt nej tak :whistling

Blev engang spurgt om jeg ville abonnere på bladet Jagt og Fiskeri :blink Grinte meget højt og fortalte at han var skudt helt forbi mål :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget anstrengt ;) Gider ikke snakke med dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER