Klitgaard1990

skemad - hvornår?

7 indlæg i dette emne

hvornår regner i med at begynde med skemad, eller har i allerede eksperimenteret lidt med det?

kan nemlig ikke finde ud af hvornår Kira skal begynde at have det.. ved godt der er 1 måned endnu til hun bliver 4 mdr.. men man må jo være forberedt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det allerbedste er at vente til 6 måneder med skemaden.

Det vil jeg prøve at gøre denne gang.. hvis han kan vente så længe.

Chloe startede allerede da hun var de 4 måneder, og jeg håbede at hun så ville sove bedre om natten

med skemaden, men nej... det hjalp ikke.

Hun sov ikke igennem før hun var 1½-2år.

Men man må under ingen omstændigheder starte på det før 4 måneder - med mindre SP har sagt andet.

og det vil være en god ide at kontakte SP, når man begynder at tænke på at starte med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde tidligst omkring 5 måneder, da der er noget i skemaden der ikke er rigtig godt for deres nyre.. Ikke at de tager skade af det, hvis man starter op når de er 4 måneder, men det er ikke at anbefale...Desuden risikerer man, at barnet ikke gider skemad, da de fleste børn ikke er parate til det, når de er 4 måneder :)

Jeg tænker at vi prøver så småt med skemad en gang i slutningen af september... Lige nu klarer hun den heldigvis fint med MME og sover da fra 21-05 på en flaske på 150 ml :yay :yay :yay

Men jeg ved godt det er spændende, jeg kan huske da Mille var lille, kunne jeg heller dårligt vente med at forsøge med skemaden.. Der er et eller andet charmerende ved, et lille barn med mad i hele hovedet :mam :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

glæder mig bare til det fordi det jo er nyt og spændende for hende og det mætter jo på en anden måde.. og det er jo en anden form for hygge man får sammen med hende.. men vi venter tålmodigt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

baby2011... snakkede med min SP om det idag.. og hun sagde at det er kun hvis de får for mange proteiner fra f.eks sødmælk og bananer (hvilket de først må få når de er 6 mdr) så kan deres nyrer ikke klare al den protein, og så kan det skade dem.. men hvis man holder sig til det der egner sig til 4 mdr, så sker der ikke noget.. de vejleder ud fra sundhedsstyrelsen og ikke individuelt, og der er jo forskel på børn, så man måtte prøve sig frem sagde hun..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får jeg set at jeres pige også er 14 dage ældre end Sofia, for hun er jo ikke engang 3 måneder endnu :)

Jeg synes også det kan være svært at blive klog på hvornår det er bedst at starte med grød..

Da jeg var baby sagde man 3 måneder, da Mille var baby for 5 år siden sagde man 4 måneder og nu ser min SP helst vi venter til Sofia er 5-6 måneder.. Så det kan godt væe en jungle...

Måske i bare skal prøve når i føler jer parate til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når hun giver udtryk for at hun er klar til det, så skal hun da prøve.. hun er jo allerede vant til skeen, da hun får d-dråberne på ske.. ja, de ændrer det hele tiden..

har fået grønt lys af SP til at starte op med mos og tynd grød om 1 uge hvis Kira er parat.. så må vi se hvad hun siger til det.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER