babyboy

Hvornår kan man tyvstarte med lidt vælling?

26 indlæg i dette emne

Ville hører hvornår man kan tyvstarte med at putte lidt vælling i MME til natten? Og hvor meget?

Min søn spiser ik så meget mad som han burde, for han er ik vågen og spiser 6-7 gange i døgnet .. nogle gange når han lige op på 5 flasker .. og ku godt tænke mig han fik en go bund til natten, så han ku sove bare lidt mere der ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lærke stiftede bekendtskab med vælling, da hun var 4 måneder gammel. Men det var nu ikke nogen succes! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay .. virkede det ik på hende eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella kunne ikke lide vælling, og ville bestemt ikke have det!

Men på et tidspunkt, gav jeg hende "natflaske" Altså når jeg selv gik i seng, fik hun en flaske med MME når hun sov. Jeg stak bare flasken i munden på hende, og så spiste hun i søvne. Derved sov hun længere og bedre. Det gjorde vi faktisk et stykke tid med god effekt. Jeg tror hun har været omkring 4 måneder, da vi begyndte på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay .. gylpede hun så ik?

Syns virkelig det er svært at komme igennem fagene og nætterne nogle gange .. og han er kun ti uger på fredag :\

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man anbefaler jo først vælling fra de er 6 måneder idag... Men du kan jo regne ud ca. hvor meget mme han skal ha i løbet af en dag... Hvad vejer han??? Og flaskebørn bliver mæt på en anden måde en amme-børn...

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke begynde på vælling endnu, når han ikke er ældre.. Så snart han er 4 måneder må han jo begynde at få lidt risgrød :) Man kan købe en NAN/Allomin2, men det er også først fra han er 4 måneder...

Hviler du dig ikke sammen med han, når han sover om dagen ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vejer 5,4kg og skal ha 1/6 af vægten i ml om dagen .. men så meget kan han ik spise .. han får kun grøn allomin, den Ian man ik få i 2 vel?

Han sover ik rigtigt, så det er lidt svært ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay .. gylpede hun så ik?

Syns virkelig det er svært at komme igennem fagene og nætterne nogle gange .. og han er kun ti uger på fredag :\

Næ, det gjorde hun faktisk ikke. Jeg fik rådet et andet sted fra, og har hørt der er flere der gør det. Men hvis han har problemer med at gylpe, kan du så ikke kort tage ham op mens han sover, så han lige kan få bøvset af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vågner han, og så kan vi kæmpe med ham i hundrede år ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav også Hannah en "Drømmetår", altså en lille flaske/eller bryst i søvne, når vi gik i seng. Hannah var gylpebarn, men gylpede aldrig rigtig efter sin Drømmetår og tror det var fordi hun ikke var vågen og aktiv, men lå stille og roligt.

Her har vælling heller aldrig været et hit, men ville under alle omstændigheder heller ikke starte på det før de anbefalede 6 mdr. Hvis jeg var dig tror jeg, at jeg ville tage en snak med SP, hvis du ikke mener han får nok at spise og så kan hun helt sikkert råde dig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det anbefales ikke at begynde på vælling før 6 måneder.

og desværre så er vælling ikke magien til at sove igennem.

Min datter fik vælling fra 6mdr til 11mdr. og det hjalp altså ikke en dyt på søvnen.

Hun sov først rigtigt igennem da hun var 2år!!!

og hun kan stadig tit vågne om natten for at få en tår vand.

Nogle børn sover bare igennem fra starten, mens andre ikke gør og det er der desværre ikke så meget at gøre ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke sutteflasker bruger du til ham ?

og er du gået en størrelse op i suttehoveder ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ik lige huske hvad de hedder .. men suttehovedet skal ik skiftes ud endnu ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle børn spiser i øvrigt bare ikke det, de "skal" ifølge den der regel, men trives fint nok alligevel. Såvel Roald som et af de andre børn i min mødregruppe spiser en del under 1/6 af deres vægt uden de store problemer.

Håber du får styr på søvnen, hvad end det er mere mad eller noget andet, der skal til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, det gjorde hun faktisk ikke. Jeg fik rådet et andet sted fra, og har hørt der er flere der gør det. Men hvis han har problemer med at gylpe, kan du så ikke kort tage ham op mens han sover, så han lige kan få bøvset af?

Det gjorde vi også kæmpe succes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vent indtil han bliver 6 mdr og når du mener han ikke spiser nok lyder det lidt forkert i mine øjne at han skal sove mere om natten, sorry.

Hvor lang tid sover han af gangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft sundhedsplejerske i dag og spurgte hende lige lidt omkring vælling og grød :) Hun sagde at sundhedsstyrelsen anbefaler at man ammer fuldt ud i 6 måneder og det er også derfor de anbefaler man først giver vælling når barnet er 6 måneder ( Da Mille var lille sagde de 4 måneder ) Så han må godt få vælling og grød når han er 4 måneder, men hun ville ikke anbefale det, da det på det tidspunkt kan være lidt hårdt for deres nyre og desuden er det en meget stor forandring at gå fra mælk til grød, så man kunne sagtens opleve, at barnet slet ikke vil have grøden så tidligt...

Jeg ved ikke om man kan få den grønne alomin i 2´er, men så skal du nok prøve at kigge i kvickly, føtex, bilka eller andre store butikker :)

Har du evt prøvet at skifte mærke og se om et andet mærke mætter ham mere, for det er jo klart han ikke sover så meget om natten, når han muligvis er sulten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen han får hård mave af andet, derfor han kun får den slags MME ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med arlas babymælk ?

Det brugte jeg til min datter, da jeg stoppede med at amme.

De var et hit her - pulver mme ville hun ikke ha.

Har hørt det er mildere for maven, smager bedre osv.

Det kan kun fåes på brikker, men de er billige i forhold til de andre mærker.

De er dog på køl i butikkerne, så de står ikke ved det andet baby mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ik lige huske hvad de hedder .. men suttehovedet skal ik skiftes ud endnu ..

Hvis du ex. bruger MAMsut, så skal du i følge deres skala bruge sut nr. 2.

Størrelse 1: Ideel til brystmælk ( 0 mdr. nyfødt)

Størrelse 2: Ideel til vand, brystmælk og modermælks-erstatning ( 2 mdr. )

Størrelse 3: Til brystmælk og modermælkserstatning ( 4 mdr. )

Kryds-hul: Til vælling og mere tyktflydende væsker ( 6 mdr. )

Så hvis du stadig bruger den mindste, kan det være at hullet ikke er stort nok, så han når at blive træt inden han får det han skal havde! Men prøv og ring til din sundhedsplejeske, hvis han ikke får nok kan det være de gerne vil se ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg undersøge .. havde jeg nemlig ik hørt om før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ex. bruger MAMsut, så skal du i følge deres skala bruge sut nr. 2. Størrelse 1: Ideel til brystmælk ( 0 mdr. nyfødt)Størrelse 2: Ideel til vand, brystmælk og modermælks-erstatning ( 2 mdr. )Størrelse 3: Til brystmælk og modermælkserstatning ( 4 mdr. )Kryds-hul: Til vælling og mere tyktflydende væsker ( 6 mdr. )Så hvis du stadig bruger den mindste, kan det være at hullet ikke er stort nok, så han når at blive træt inden han får det han skal havde! Men prøv og ring til din sundhedsplejeske, hvis han ikke får nok kan det være de gerne vil se ham.

Det vil jeg undersøge .. havde jeg nemlig ik hørt om før

Husk lige at hvis barnet sutter ok, er der ingen grund til at skift da baby han blive doven i sutterefleksen hvis maden kommer for nemt :balloons Men ellers et rigtig godt råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nan h.a er mild mod maven, men om den mætter mere end grøn allomin har jeg ikke styr på. Kan du alternativt prøve at skifte et par af flaskerne ud med alm mme?

Der findes ikke en grøn allomin 2.

Forskellen på f.eks nan 1 og nan 2 er udelukkende mængden af jern. 2'eren mætter ikke mere end 1'eren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP siger, at vælling ligger som beton i deres maver, og derfor sover de længere (eller nogen sover dårligere, fordi det giver uro/ondt i mavsen). Så vi har aldrig givet vælling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER