Nitzen1987

Vil I vide barnets køn inden fødslen???

Vil I vide barnets køn inden fødslen???   69 members have voted

  1. 1. Vil I vide barnets køn inden fødslen???

    • Ja
      51
    • Nej
      12
    • Uenighed hos de kommenede forældre
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

30 indlæg i dette emne

Af hensyn til indkøb af tøj mv. kunne jeg godt tænke mig at vide barnets køn men manden vil ikke vide det, da han mener at det tager hele overraskelsen ved fødslen.... Hvad stemningen for at vide barnets køn hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville ikke vide det, vi synes det var sjovt at få det som en overraskelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om at vi vil vide det.. inderst inde vil vi helst ha det som en overraskelse, Men der er bare så meget der bliver nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det afvide med Magnus -hvis der bliver en gang mere, så vil vi hele sikker også vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det at vide til MD - og havde betalt for en kønsscanning, hvis de havde sagt til MD, at de ikke kunne se det (eller hvis de virkede meget usikre på deres bud).

For os har det alle fordelene og ingen ulemper overhovedet at få det at vide (dermed bestemt ikke sagt, at jeg synes, alle burde have det ligesådan; det er bare sådan, vores specifikke forhold til det er). Det med at blive overrasket til fødslen siger os for det første ikke det mindste. Ingen af os tror, at vi egentlig vil have plads til den overraskelse rent mentalt til den tid, men regner med at være for overvældede af "åh gud, vi har fået et barn!" til at tænke særligt over kønnet. Derimod fik det spændende ved at finde ud af det masser af plads til at udfolde sig til MD, fordi der ikke var så meget andet til at distrahere os. For det andet er der det praktiske - selvom man bestemt sagtens kan forberede sig på ankomsten af et barn uden at vide kønnet, så giver det lidt mere råderum at vide det, fordi man ikke skal tænke over, om det, man køber, nu også ville kunne bruges til begge køn uden at falde helt ved siden af. For det tredje har det været dejligt i forhold til at tænke på ham derinde i maven, at vi kan sætte et køn på og sige "han" om ham - og ovenikøbet også kalde ham ved navn, fordi vi kunne vælge det med det samme. Det har i hvert fald gjort det lidt mere konkret for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det at vide kønnet, gjorde at jeg kunne knytte mig hurtigere til baby i maven, udover det syntes jeg det er så mange overaskelser ved selve fødseln udseende, vægt og mere så det at få kønnet at vide før er jo bare forskud på en af de mange overaskelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte at få et at vide alle gangene. Personligt var jeg af den overbevisning at overrasket skulle jeg nok blive, og for mig var det ligegyldigt om den overraskelse kom til en scanning eller ved fødslen. Jeg var bare for nysgerrig til at vente ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det afvide, synes bare det var så meget mere praktisk når værelset skulle males og alt skulle købes..

Næste gang vil vi gerne overraskes.. det jo så kun lidt tøj, amme pude og bamse der skal købes hvis det bliver en dreng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er af natur vildt nysgerrig <_< Så vi har fået det afvide begge gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja for hulan

Jeg er aalt for nysgerrigt anlagt til ikke at vide det

Og gad ikke købe en mase køns neutralt tøj da jeg eeelsker farver - så det var skønt at vide det tidligt og kunne shoppe de rigtige farver og finde navne osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg vil gerne vide det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ikke vide det. Vi kan rigtig godt lide tanken om overraskelsen ved fødslen og tøj kan man jo altid købe når barnet er født. Jeg er samtidig stor silke- og uldfan til de små, og der er tøjet alligevel oftest i neutrale farver.

Vi vidste det heller ikke ved vores datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste vil vistnok gerne vide det, når det er, men jeg har altså trumfet og sagt nej! :sm :D

Jeg synes det er lidt sjovt at vente og gå og gætte på hvad det er, og jeg vil gerne have overraskelsen på dagen. Og jeg tror ikke at det er noget problem i forhold til at gøre klar (det var det ikke for min storebror, da han fik en datter og først vidste det, da hun blev født :))

For mig er det bare lidt ligesom at vide hvad man får i julegave før juleaften. Hehe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vidst det alle 3 gange, synes det er meget mere praktisk, og det er jo en stor overraskelse alligevel og se hvordan den bette ser ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg kunne blive gravid, så ville jeg ikke vide det, det skulle være en super overraskelse :-) Desværre kan jeg ikke blive gravid, så når vi engang får barn i forslag, så får vi jo kønnet af vide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved Emil ville vi ikke men han ville åbenbart vise han var en dreng for det var uanset vinkel på scanningen det der lå ud mod os ;)

bertram ville vi gerne men næste gang skal vi ikek vide det før KS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kan holde mig vil jeg ikke vide det. Sys det kunne være spændende.. Også fordi man hører om at folk får afvide at de fx. Får en dreng og så køber de en masse drenge ting men til fødslen viser det sig at det er en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er planlæggertypen ;) Jeg tror faktisk jeg NÆSTEN ville få det dårligt, hvis jeg ikke vidste det, for så kunne jeg jo ikke shoppe-amok inden :D

Jeg synes det er praktisk, specielt fordi jeg gerne vil have et navn klar til baby, når baby kommer ud. Og SPECIELT fordi vi har meget svært ved at blive enige om et navn ;)

Så jo, vi skal vide det- også denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de få dage jeg nåede at være gravid inden SA´en, der aftalte vi at vi ville vide kønnet.. Så den aftale regner jeg med stadig holder næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det at vide til MD - og havde betalt for en kønsscanning, hvis de havde sagt til MD, at de ikke kunne se det (eller hvis de virkede meget usikre på deres bud).For os har det alle fordelene og ingen ulemper overhovedet at få det at vide (dermed bestemt ikke sagt, at jeg synes, alle burde have det ligesådan; det er bare sådan, vores specifikke forhold til det er). Det med at blive overrasket til fødslen siger os for det første ikke det mindste. Ingen af os tror, at vi egentlig vil have plads til den overraskelse rent mentalt til den tid, men regner med at være for overvældede af "åh gud, vi har fået et barn!" til at tænke særligt over kønnet. Derimod fik det spændende ved at finde ud af det masser af plads til at udfolde sig til MD, fordi der ikke var så meget andet til at distrahere os. For det andet er der det praktiske - selvom man bestemt sagtens kan forberede sig på ankomsten af et barn uden at vide kønnet, så giver det lidt mere råderum at vide det, fordi man ikke skal tænke over, om det, man køber, nu også ville kunne bruges til begge køn uden at falde helt ved siden af. For det tredje har det været dejligt i forhold til at tænke på ham derinde i maven, at vi kan sætte et køn på og sige "han" om ham - og ovenikøbet også kalde ham ved navn, fordi vi kunne vælge det med det samme. Det har i hvert fald gjort det lidt mere konkret for mig.

Jeg syntes det at vide kønnet, gjorde at jeg kunne knytte mig hurtigere til baby i maven, udover det syntes jeg det er så mange overaskelser ved selve fødseln udseende, vægt og mere så det at få kønnet at vide før er jo bare forskud på en af de mange overaskelser :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det af vide, da vi ventede Tilde og vil helt sikkert også vide når nr. 2 engang kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne vide det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også gerne vide det. Det er ikke så vigtigt for mig, men min bedre halvdel vil rigtig gerne vide det. Han siger det så vil være nemmere at forholde sig til hvad der skal ske og når det nu er så lidt af selve graviditeten han i virkeligheden er en del af, så kan jeg godt forstå det. Så vi vil gerne vide det. Tror dog ikke vi betaler os fra det, men mindre det heller ikke kan ses på MD-scanningen.

Jeg kan allerede sige nu, at jeg tror det er en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi vil af praktiske årsager gerne vide kønnet. :loveshower men også fordi vi er for nysgerrige til ikke at vide det hehe. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang ville vi ikke og det synes jeg var fantastisk.

Anden gang fik vi det at vide. Det var min mand, der mest var interesseret i det og han havde det godt med det. Jeg ville nok stadigvæk ønske, at jeg ikke vidste det.

Det er jo en del af overraskelsen og det spændende ved, at få et barn, altså ikke at kende kønnet på forhånd.

Alt det her med tøj, er jo ikke noget problem. Der er heldigvis så meget i neutrale farver og den lille behøver jo heller ikke have et værelse - og da slet ikke i en bestemt farve. Det er først når barnet bliver større, at det bliver relevant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER