Sookie

Menings måling om Amning

Amning   33 members have voted

  1. 1. Hvor længe ammede i ?

    • Mindre end 1 månede
      9
    • 2 måneder
      2
    • 3 måneder
      3
    • 4 måneder
      4
    • 5 måneder
      0
    • 6 måneder
      1
    • 7 måneder
      2
    • 8 måneder
      2
    • 9 måneder
      1
    • 10 måneder
      3
    • 11 måneder
      2
    • 12 måneder
      1
    • Over 1 år.
      1
    • Mellem 1 og 2 år.
      3
    • Over 2 år.
      2
    • Ammede Slet ikke
      1
    • Ingen af ovenstående (skriv evt. kommentar)
      0
  2. 2. Hvorfor stoppede du med at amme ?

    • Jeg mistede mælken
      4
    • Jeg havde ikke mælk nok
      12
    • Jeg ville ikke længere
      9
    • Baby blev for stor
      3
    • Baby sagde selv fra
      8
    • Baby fik TÆNDER!
      0
    • Andet...(skriv evt. kommentar)
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

12 indlæg i dette emne

Hej piger..

jeg er lidt nysgerrig..

Som i kan se... :)

har gjort så man kan ha flere svar - hvis man f.eks har to børn eller flere, og er stoppet på forskellige tider og forskellige grunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stoppede helt med at amme, da Isabella var 4 måneder. Jeg havde bare ikke nok til den sultne unge dame. Hun ville så heller ikke have flaske i starten, så hun kom faktisk på grød og mos da hun var 3,5 måned. Det hjalp rigtig meget. Det andet var faktisk et mindre helvede, fordi hun skreg konstant, og fordi jeg var så afkræftet pga alt for hurtigt vægttab. Jeg har også mine overvejelser denne gang omkring amning. Er ikke rigtig kommet frem til den endelige konklusion endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede da Tilde var 8-9 måneder og selv sagde fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med at amme Emilie da hun var 3 måneder. Min mælk kunne simpelthen ikke mætte hende. Hun havde været pjevset i en lille uges tid og hang i :hophop konstant. Min SP foreslog mig at give hende en flaske og det gjorde jeg så. Hun sugede den tom og sov knap 6 timer i streg. Vågnede, fik en flaske mere og sov knap 5 timer :blink Sådan foregik det næsste døgn, men så var hun også mæt og udhvilet og klar til spilopper :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stoppede efter 2 måneder.. Der magtede jeg det bare ikke mere, vi fik aldrig nogen rigtig god start, da Clara var for lille til at amme i staten og vi startede på på Neonatal med sonde.. Så det blev bare aldrig rigtigt godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ammet hhv. 9 1/2, 10 1/2 og 10 mdr. Kasper stoppede selv fra den ene dag til den næste, Andreas stoppede jeg fordi vi skulle sydpå og jeg ikke gad ammeindlæg osv. på ferien - og han iøvrigt var stor nok til at stoppe og Josephine stoppede jeg, fordi hun var meget lidt interesseret til sidst.

Jeg har altid haft rigelige mængder af mælk - har faktisk stadig en smule her 10 mdr. efter ammeslut - og har aldrig haft problemer selvom alle mine børn har startet livet i en kuvøse på Neonatal og de to startede på sonde og den ene på flaske. Det har bare fungeret, hvilket jo er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede fuldt da Sebastian var 7 uger, men supplerede med modermælkserstatning da han var ca. 3 uger. Jeg havde ikke mælk nok og efter at have ammet ham i flere timer og han stadig var sulten, prøvede vi med en flaske og vupti så var han mæt. Da jeg ikke ligefrem nød at amme så var det nemt at gå over til flasken.

Hverken Sebastian eller jeg var særlig god til ammeriet, så det var skønt at gå over til flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg stoppede helt da gustav var 11 mdr for der var ikke mere tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik aldrig amningen op og køre og stoppede forsøget da jeg stadig ikke havde mælk nok efter 3 uger med udpumpning, næsespray til "løsning" af mælken osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn blev ammet til han var lige godt 1 år og min datter blev ammet til hun var 14 mdr.

Jeg kunne såmænd sagtens have fortsat; elsker at amme - det er så hyggeligt og ungerne har også nydt det.

Jeg stoppede fordi jeg synes de var ved at være så store. Min søn var begyndt at hive op i min bluse og det brød jeg mig ikke om.

Min datter blev til sidst kun ammet om natten og det var simpelt hen for hårdt, eftersom jeg var begyndt at arbejde igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille sagde selv fra efter godt et halvt år. Jeg ville ellers gerne have fortsat... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i seks uger, anden gang i otte måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER