Solvej99

Forkert kønsbestemmelse?

29 indlæg i dette emne

Dengang jeg blev født lå min mor ved siden af en kvinde, der havde fået at vide at hun ventede en dreng, men ud kom alligevel en pige.

Er der nogen af jer, der har oplevet at jordemoderen havde taget fejl af kønnet ved scanningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, her var de ret enige til MD scanning og den kønsscanning vi også var til.. De mente begge det var en dreng og det blev det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fik at vide, at det blev en pige...men ud kom der en dejlig dreng :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, her stemte det. :) Men hold da op hvor har jeg fået fortalt mange historier om folk der har fået det forkerte køn oplyst, hver gang jeg fortalte at vi ventede en dreng. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte også jordemoderen hvor sikker hun var, da man jo hører historier om folk der havde taget fejl. Men hun var overhovedet ikke i tvivl sagde hun, og viste os to skamlæber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her passede det begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fik at vide, at det blev en pige...men ud kom der en dejlig dreng :whistling

Hvordan tog de det? Og havde de købt mange pigeting osv?

Tænker bare at man vel kan blive ret chokeret, hvis man har gået og forestillet sig noget helt andet i mange måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Jonas købte jeg mig til en vhs video scanning, ja det var en anden tidsalder! ;) og der sagde lægen at jeg ventede en pige....men jeg havde drømt to gange at jeg ventede en dreng, og var derfor ikke overbevist selvom han sagde det...heldigvis! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang jeg blev født lå min mor ved siden af en kvinde, der havde fået at vide at hun ventede en dreng, men ud kom alligevel en pige.

Er der nogen af jer, der har oplevet at jordemoderen havde taget fejl af kønnet ved scanningen?

Troede slet ikke man kunne kønsbestemme da du blev født...! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine bekendte fik at vide, at hun ventede en dreng, "han" hedder så Amalie og ligner i mistænkelig grad en pige..

her passede det til gengæld godt nok da der blev sagt dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede slet ikke man kunne kønsbestemme da du blev født...! :blink

Ha ha... Nej, det var da i hvert fald heller ikke noget man normalt gjorde. Jeg ved ikke hvordan de havde fået det at vide. Må prøve at spørge min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved en fra min gamle klasse havde fået af vide de ventede en pige, men ud kom en lille dreng.. Mener også jeg læste på et andet forum en havde fået af vide til kønscanning på privat klinik de ventede en pige, til md scanning sagde de en dreng.. ud kom en pige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster blev scannet nok 2 gange om måneden og fik der afvide hver eneste gang at hun ventede en pige, så hende selv og vi andre købte pigetøj som fødselsgave.

Hi hi ja selv samme morgen hun fdte fik hun af vide det var en pige, men dælme om der ikke kom en dreng ud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan aldrig være 100 % sikre selvom de siger det. Så det er noget af en chance at tage når man begynder at hamstre lyserødt eller lyseblåt ind :goodluck

En jordemoder fortalte mig idag at hun var med til en fødsel hvor kvinden efter at have født spurgte: "Hvordan har HAN det?" Men det var altså en pige der kom ud selvom de var blevet scannet to gange og begge gange havde fået at vide at det var en dreng.

Det burde jo egentlig være meget nemmere at kende forskel på drenge når de har den tap, men man kan altså aldrig vide sig sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg "skulle" selv have været en dreng, så der var fundet navn og det hele til mig.. Men ud kom en lille pige i stedet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev scannet med Chloe, der sagde hun Pige, men hun var kun 90% sikker.

Men hun havde jo så ret. Dog købte vi det meste i hvidt, hvis nu hun havde taget fejl.

og selvom jeg var overbevist om at det var en pige.

Med Jamie var der absolut ingen tvivl.. hun kunne se det med det samme - hvilket vi også kunne.. og flere gange under scanningen.

Hver gang jeg tænkte: "tænk nu hvis hun tog fejl og det er en pige". så måtte jeg lige hive et scannings billede frem, hvor man tydeligt kunne se at det altså var en dreng.

Men det skete altså da min far og hans kone ventede "en dreng" i år 2000 - ud kom en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna blev scannet til at være en dreng både ved MD og ved en kønsscanning i 2D :D

Først da hun var født fandt jeg ud af at det var en pige :)

Frida og Mikkels kønsbestemmelse var korrekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna blev scannet til at være en dreng både ved MD og ved en kønsscanning i 2D :D

Først da hun var født fandt jeg ud af at det var en pige :)

Frida og Mikkels kønsbestemmelse var korrekt.

Ha ha ha - klam edderkop du har der... tænkte, hva pokker er det der kravler på min skærm :D

Hvad gjorde i så, da Nanna blev født ? havde i købt meget blåt eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna blev scannet til at være en dreng både ved MD og ved en kønsscanning i 2D :D

Først da hun var født fandt jeg ud af at det var en pige :)

Frida og Mikkels kønsbestemmelse var korrekt.

Hvad gjorde i så, da Nanna blev født ? havde i købt meget blåt eller ?

Havde ikke malet værelset heldigvis.

Men alt det tøj der var parat skulle lige gensorteres så jeg kun beholdt det neutrale.

Og så skulle der findes pigetøj :D

Ha ha ha - klam edderkop du har der... tænkte, hva pokker er det der kravler på min skærm :D

hehe :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøvede det faktisk lidt selv da jeg var gravid første gang. For der sagde lægen med fuld sikkerhed første gang at det var en dreng, men ved næste scanning var det virk en pige. Så købte en kønsscanning som viste pige hvilket det også blev. Men det var dælme godt jeg ikke shoppet armok efter første scanning hvor manden ellers syndes jeg skulle shoppe for 1000 kr med min søster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en gammel studie veninde, der lige har fået en dejlig lille søn, som JM havde bestemt til at være en pige hele 2 gange <_< Heldigvis havde de lånt sig frem til en del tøj osv. De havde en storebror som lillebror så kunne låne af i stedetfor!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm sidder og bliver helt nervøs nu, jeg har nemlig storshoppet drengetøj :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm sidder og bliver helt nervøs nu, jeg har nemlig storshoppet drengetøj :P

Det samme her :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er godt nok ikke mig selv men min svigerinde...

da de var til scanning havde hende og hendes mand sagt at de ikke ville vide hvad kønnet var, men da jordmoderen scannede sagde hun at barnet havde nogle store nyre men det skal i ikke bekømre jer om, for det er normalt hos drenge... øhhh...

min svigerinde blev selvfølgelig vred over at hun havde røbet kønnet men også bekømret så de fik lavet en scanning denne gang en 3d... og der viste det sig at være en pige... så de første par uger havde lille Laura kun drenge tøj på for det hvad vi alle sammen købt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan tog de det? Og havde de købt mange pigeting osv?

Tænker bare at man vel kan blive ret chokeret, hvis man har gået og forestillet sig noget helt andet i mange måneder.

De tog det heldigvis med et smil :7himmel

Navnet skulle der selvfølgelig laves om på :unsure

Der var købt lidt pigeting, men de havde fået en masse brugte børneting både til piger og drenge, så det gik heldigvis ikke så galt :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER