MLM

Sætter i en ære i at føde

51 indlæg i dette emne

Jeg synes ikke at der er noget ærefuldt over at føde uden smertelindring. Alle kvinder er jo forskellige og har forskellige smertetærskler. Hvad der gør vanvittig ondt på den ene, gør måske slet ikke ondt på den anden.

Nu har jeg jo ikke prøvet at føde endnu, men hvis fødslen bliver slem nok, så siger jeg da bestemt ja tak til en hvilken som helst smertelindring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede nærmest det hele da jeg fødte: Varmt vand, bistik, lattergas og endelig epiduralblokade med EKSTRA medicin :wacko Satte dog grænsen ved akupunktur. Det magtede jeg bare slet ikke i den situation :whistling

Når vi engang skal have en mere bliver det et planlagt kejsersnit så der er jo også noget bedøvelse ind over.

Det var det der fungerede for mig i situationen og jeg fik jo belønningen alligevel i sidste ende :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber virkelig jeg kan komme igennem fødslen uden epidural bedøvelse, så er jeg ovenud lykkelig - jeg kan bare ikke klare tanken om at de skal ind og rode med min rygsøjle <_<

Måske du ombestemmer dig, hvis du kommer til at ligge med hard-core veer i 20-25 timers tid.... :)

Det gjorde jeg i hvert fald.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at der er noget ærefuldt over at føde uden smertelindring. Alle kvinder er jo forskellige og har forskellige smertetærskler. Hvad der gør vanvittig ondt på den ene, gør måske slet ikke ondt på den anden.

Nu har jeg jo ikke prøvet at føde endnu, men hvis fødslen bliver slem nok, så siger jeg da bestemt ja tak til en hvilken som helst smertelindring.

Sund indstilling!!! Tag situationen, som den kommer... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang syntes jeg selv jeg var vildt sej fordi jeg havde født uden smertelindring.

Anden gang skreg jeg på epi, stoffer og en stor hammer og tog imod alt jeg ku' få -

- og faktisk synes jeg nu jeg er mest sej over at ha' overlevet dén omgang :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved Mick fik jeg EPI, jeg forguder den person der har fundet ud af denne skønne lindring.

Ved Freja fik jeg lattergas og nåede intet andet.

en fødsel skal være en god oplevelse, man skal ikke pine sig selv igennem den bare fordi man vil føde uden smertelindring. Man bliver ikke sejere bare fordi man kan uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt stolt over, at jeg fødte uden smertelindring. Sådan urkvinde-agtigt: Jeg gjorde det naturen havde bestemt mig til (så ser vi lige bort fra, at det var en igangsat fødsel :whistling ). Det er ikke fordi jeg synes det er forkert med smertelindring, slet ikke. Men jeg synes da, at det var sejt, at jeg kunne uden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du ombestemmer dig, hvis du kommer til at ligge med hard-core veer i 20-25 timers tid.... :)

Det gjorde jeg i hvert fald.... :)

Jeps eller det er dag 3 mewd veer så vil man bare have ALT og det skal være maks og det skal være nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang syntes jeg selv jeg var vildt sej fordi jeg havde født uden smertelindring.

Anden gang skreg jeg på epi, stoffer og en stor hammer og tog imod alt jeg ku' få -

- og faktisk synes jeg nu jeg er mest sej over at ha' overlevet dén omgang :rolleyes

Du er sej at bare at overleve i det hele taget det er sørme også det jeg går efter næste gang :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved Mick fik jeg EPI, jeg forguder den person der har fundet ud af denne skønne lindring.

Ved Freja fik jeg lattergas og nåede intet andet.

en fødsel skal være en god oplevelse, man skal ikke pine sig selv igennem den bare fordi man vil føde uden smertelindring. Man bliver ikke sejere bare fordi man kan uden.

Lige sådan tænker jeg bare det er en god oplevelse så er det fedt og så tænker jeg skide være med alt det andet.

Nu havde jeg en totalt lorte fødsel og fik en epi midt i det hele og den hjalp mig desværre kun i en halv times tid fordi de troede de skruede op for den men det var dælme ve droppet istedet for jamen hurra.

Nå men det var ikke en god oplevelse, og jeg er ved at skide en grøn marsmand over næsten gang.

Så derfor har jeg fået lavet en fødselskontrakt med min jm som jeg til enhverv tid må ændre og det har gjort mine nerver godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt stolt over, at jeg fødte uden smertelindring. Sådan urkvinde-agtigt: Jeg gjorde det naturen havde bestemt mig til (så ser vi lige bort fra, at det var en igangsat fødsel :whistling ). Det er ikke fordi jeg synes det er forkert med smertelindring, slet ikke. Men jeg synes da, at det var sejt, at jeg kunne uden :-)

Dejligt at du skriver det, men bliver lige nødt til at spørge om du eks. fremhæver det hvis du sidder i en forsamlig af kvinder og der bliver snakket fødsel. Ikke tag det her negativt, jeg er bare nysgerrig og det er helt ok hvis du ikke har lyst til at svare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sætter ikke en ære i det vil jeg sige. Men jeg synes jo det er sejt, men også sejt at gøre det med smertestillende. Bare det at føde et barn er total sejt :loveshower Sætter min ære til os der føder et barn ;)

Jeg har desværre ikke kunne nå at få noget narko, men ville gerne med Mila. Det var så slemt at jeg til sidst spurgte om jeg ikke godt bare måtte få et par panodiler - det måtte jeg gerne men hun troede ikke det hjalp :lolhit

Antons fødsel ved du jo hvordan var ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige sådan tænker jeg bare det er en god oplevelse så er det fedt og så tænker jeg skide være med alt det andet.

Nu havde jeg en totalt lorte fødsel og fik en epi midt i det hele og den hjalp mig desværre kun i en halv times tid fordi de troede de skruede op for den men det var dælme ve droppet istedet for jamen hurra.

Nå men det var ikke en god oplevelse, og jeg er ved at skide en grøn marsmand over næsten gang.

Så derfor har jeg fået lavet en fødselskontrakt med min jm som jeg til enhverv tid må ændre og det har gjort mine nerver godt

ej tænk at de kunne skrue op for den forkerte !!!!!!! :kram2 :kram2 godt at du har lavet kontrakt denne gang :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sætter ikke en ære i det vil jeg sige. Men jeg synes jo det er sejt, men også sejt at gøre det med smertestillende. Bare det at føde et barn er total sejt :loveshower Sætter min ære til os der føder et barn ;)

Jeg har desværre ikke kunne nå at få noget narko, men ville gerne med Mila. Det var så slemt at jeg til sidst spurgte om jeg ikke godt bare måtte få et par panodiler - det måtte jeg gerne men hun troede ikke det hjalp :lolhit

Antons fødsel ved du jo hvordan var ;)

Jeg kunne lige se det for mig, og så skal de sgu også give fuld skrue de panodiler :-)))))))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt stolt over, at jeg fødte uden smertelindring. Sådan urkvinde-agtigt: Jeg gjorde det naturen havde bestemt mig til (så ser vi lige bort fra, at det var en igangsat fødsel :whistling ). Det er ikke fordi jeg synes det er forkert med smertelindring, slet ikke. Men jeg synes da, at det var sejt, at jeg kunne uden :-)

Enig - bare med 4 fødsler uden smertelindring. To hurtige og to langvarige.

Dejligt at du skriver det, men bliver lige nødt til at spørge om du eks. fremhæver det hvis du sidder i en forsamlig af kvinder og der bliver snakket fødsel. Ikke tag det her negativt, jeg er bare nysgerrig og det er helt ok hvis du ikke har lyst til at svare.

Svarer lige på denne også, eftersom jeg jo var enig med brugerens svar.

Nej - det er ikke noget, som jeg sidder og fremhæver - men nu spørger du jo direkte, om man sætter en ære i det. Og derfor svarer jeg, at for MIG har det været vigtigt, at det var så naturligt som muligt. Og dermed uden smertelindring, så jeg selv følte at jeg var med og kunne "kontrollere" forløbet selv. Og så det var mest naturligt for barnet også.

Men hvad andre gør og vælger vedkommer jo ikke mig og vores børn - så derfor ser jeg ingen grund til at fremhæve mig selv og mine valg.

Og det gælder ikke kun i forhold til fødsler uden smertelindring, men også med så mange andre ting. Vi gør jo formentlig alle sammen hvad vi finder bedst for vores familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt stolt over, at jeg fødte uden smertelindring. Sådan urkvinde-agtigt: Jeg gjorde det naturen havde bestemt mig til (så ser vi lige bort fra, at det var en igangsat fødsel :whistling ). Det er ikke fordi jeg synes det er forkert med smertelindring, slet ikke. Men jeg synes da, at det var sejt, at jeg kunne uden :-)

HELT enig! :) Sådan har jeg det også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at der er noget ærefuldt over at føde uden smertelindring. Alle kvinder er jo forskellige og har forskellige smertetærskler. Hvad der gør vanvittig ondt på den ene, gør måske slet ikke ondt på den anden.

Nu har jeg jo ikke prøvet at føde endnu, men hvis fødslen bliver slem nok, så siger jeg da bestemt ja tak til en hvilken som helst smertelindring.

Jeg kunne have skrevet det samme :)

Mit største problem er at jeg er hunderæd for kanyler, så tanken om at skulle stikkes med en stor nål, er også en smule skræmmende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt stolt over, at jeg fødte uden smertelindring. Sådan urkvinde-agtigt: Jeg gjorde det naturen havde bestemt mig til (så ser vi lige bort fra, at det var en igangsat fødsel :whistling ). Det er ikke fordi jeg synes det er forkert med smertelindring, slet ikke. Men jeg synes da, at det var sejt, at jeg kunne uden :-)

Enig, sådan har jeg det også. Jeg synes det er super sejt at jeg kunne føde uden smertelindring. Jeg er nu gravid for tredje gang og håber at føde uden smertelindring denne gang også, men bliver fødslen langvarig så er jeg åben overfor smertelindring.

Egentligt lidt underligt, at jeg synes det er sejt at føde uden bedøvelse. Når jeg er ved tandlægen beder jeg om bedøvelse selv ved det mindste lille bitte hul :lolhit

Dejligt at du skriver det, men bliver lige nødt til at spørge om du eks. fremhæver det hvis du sidder i en forsamlig af kvinder og der bliver snakket fødsel. Ikke tag det her negativt, jeg er bare nysgerrig og det er helt ok hvis du ikke har lyst til at svare.

Jeg svarer også lige på denne her.

Nej jeg fremhæver ikke mig selv. Jeg er stolt af mig selv over, at jeg kunne føde uden smertelindring, men jeg ser absolut ikke ned på kvinder, der vælger smertelindring. Men jeg synes det er synd, at nogle beder om PKS uden at have prøvet at føde. Jeg synes det gjorde vanvittigt ondt, men det er en FANTASTISK oplevelse :loveshower som det er ærgerligt at nogen snyder sig selv for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde håbet meget på at jeg kunne føde, helt uden smertelindring, og derfor er jeg også ret stolt af at jeg klarede det. Men det er egentlig lidt dumt, for jeg vil bestemt ikke afvise at jeg kunne finde på at bede om en epi næste gang fordi det gjorde så ondt denne gang, og jeg faktsik blev lidt skræmt over det :rolleyes

Men ikke desto mindre gør det mig stadig stolt.

Jeg kunne aldrig finde på at fremhæve det overfor andre (fx i mødregruppen) og fortæller kun om det hvis folk selv spørger. Jeg tror dog at min mor har fortalt det rundt omkring, for jeg har flere gange oplevet at kvinder i familien har været henne og sige at jeg var sej, sådan at føde "au natural".....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet både med - og uden smertelindring. Jeg er helt vildt stolt over at jeg klarede min anden fødsel uden og fortæller gladeligt om det. Jeg fortæller tilgengæld ligeså tit om min første fødsel som jeg bestemt ikke havde klaret uden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke et sekund i tvivl om at jeg skulle have alle de stoffer jeg kunne få - ikke om jeg skulle have unødvendige smerter…

Men det viste sig at jeg åbenbart er en super føder, så mine to unger kom henholdsvis 3½ og 1½ time efter første ve, og uden nogen form for smertestillende (fordi jeg simpelthen var for langt henne i forløbet)

Og i dag er jeg da mega stolt af mine fødsler, men ikke fordi jeg ikke fik nogen form for bedøvelse…

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt så ku jeg ikke ha klaret fødslen uden epi - jeg kastede op pga smerter (min krop reagerer sådan)samtidig med veerne der ingen pause havde og er det er edderbankme svært at koncentrere sig om begge dele samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bare have alt hvad den kan trække. Har en ekstremt lav smertetærskel og kan slet ikke tåle smerte. Får blodtryksfald, opkastninger og besvimelser. Det har været så galt under menstruation at min mor var i gang med at ringe efter en ambulance. Hun er sygeplejerske og absolut ikke pivet med hendes børns sygdom. Så nej jeg skal ikke spille helt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du skriver det, men bliver lige nødt til at spørge om du eks. fremhæver det hvis du sidder i en forsamlig af kvinder og der bliver snakket fødsel. Ikke tag det her negativt, jeg er bare nysgerrig og det er helt ok hvis du ikke har lyst til at svare.

Nej, jeg fremhæver det ikke. Det er der ingen grund til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en super god tråd.

Jeg har ofte hørt folk fortælle, hvor stolte de er, af at have født uden smertelindring. Og altså ikke direkte adspurgte, som i denne tråd. Jeg må nok også indrømme, at jeg et eller andet sted også synes det er det sejeste. Jeg ved ikke helt hvorfor, måske det er et eller andet med "som naturen havde bestemt" som Winnie skriver.

Det lykkedes så ikke for mig. Jeg fik lattergas og det var bestemt ikke med min gode vilje at jeg ikke fik epi (JM blev ved med at sige "lige om lidt" indtil det var for sent). Inden fødslen var jeg helt sikker på, at jeg IKKE skulle have epi. Men som jeg lå der, var det det eneste jeg kunne tænke på. Jeg er ellers ikke dårlig til smerter, jeg formår som regel at skjule dem, har sågar spildt kogende olie ned af mig selv uden at pive. Så jeg tænkte, en fødsel kan jeg da godt klare. Men det er altså bare noget andet, når man ligger der med smerterne og endnu værre, udmattelsen.

Så jeg ved ikke helt hvad mit svar er. Udefra set, folk skal da gøre hvad de har lyst til. Men alligevel, ville jeg ønske jeg havde klaret den uden smertelindring :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER