Guest

Afhængig af læbepomade?

8 indlæg i dette emne

Nu ved jeg ikke om jeg poster dette indlæg under det rigtige underfora, men hvis ikke må I altså lige flytte det. :blush

Sagen er den at jeg er mega meget afhængig af min læbepomade. Igennem tiden har jeg altid forsøgt at skære ned på brugen af den, men jeg får altid brugt en Lypsyl om ugen cirka. Min søster dunker mig og altid i hovedet og siger at jeg kun må smøre mine læber 2-3 gange om dagen! :o Det kan jeg overhovedet ikke..

Men findes der en måde at blive mindre afhængig af det stads på? For jeg har lidt det jydske gen i mig, der siger det er usundt og hammerdyrt ( :whistling ).

Det er selvfølgelig ikke helt muligt at stoppe med det for mig, men hvordan kan man skære ned? Jeg får faktisk et fysisk ubehag, hvis jeg ikke smører når de bliver tørre. Mine forældre og søstre kan nærmest gå i flere år uden at smøre deres læber med noget og det er jo fantastisk for dem. Ville ønske lidt det var det samme for mig..

Andre afhængige typer ligesom mig, der har et godt råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik i klasse med en som faktisk også sad og smurte sine læber hele tiden, og når hun var færdig med læberne, så smurte hun sine negle ind i en slags neglecreme....

Det er jo noget psykisk som du nok også ved, hvor du føler dine læber er tørre, og det tror jeg også at de hurtigere bliver når man smører dem så ofte, for den naturlige fugtighed forsvinder ligesom?

Men det er vel ligesom at bide negle eller en anden neurotisk dårlig vane, for det er jo i bund og grund det det er, uden at træde dig over tæerne....Hvordan du skal holde op? Puuhh....DET ved jeg ikke!! :D

Måske din læge har et tip?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke psykisk. Når du bliver ved med at tilføre læberne fugt holder de selv om med at producere fugt. Eneste udvej er at tage en kold tyrker. Det tager ca 14 dage og så kan du igen nøjes med at smøre et par gange om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En læbepomade om ugen!!! :blink

Hold da op! Ja undskyld, men er sqi lidt imponeret over dig - det er godt nok meget pomade!

Jeg tænker også at du har fået sat din egen produktion hel ud af spil. Måske din læge har et godt råd til hvordan du får skåret ned og dermed startet egen produktion op igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk det eneste der vil virke, er en kold tyrker. Dine læber er nok holdt op med at producere fugten, så det skal nok tvinges i gang igen. Tror din læge vil have et bedre råd end jeg :)

Med held og lykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skifte min læbepomade ud.

Jeg var på et tidpunkt afhængig af både vaseline og Labello. Men det hjalp, da jeg skiftede til et lidt bedre produkt. ;)

Lige nu bruger jeg en læbepomade fra Clarins og jeg tror, at når man bruger et produkt, der fugter lidt mere, skal man ikke bruge så meget...

Men ellers må du bare tage en kold tyrker ;)

IMG_3623.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også engang en læbepomade hver måned, men da jeg fandt den her creme, holdt det op:

eight-hour-cream-tube-02058480501.jpg

Nu tager jeg på morgen og aften - og den er fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også meget læbepomade, men da slet ikke i de mængder! Men kan også blive helt desperat, hvis jeg ikke kan komme til at smøre min tørre læber. Jeg har købt en Sisley Nutritive lip balm og den er god. Det er en creme/salve a la Eight Hour Cream, men den er knap så klistret og lugter/smager bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER