Mammaria

Emilias vej til verden - født i vand

6 indlæg i dette emne

Torsdag d.23.august om aftenen ved 22-tiden, bemærkede jeg at mine plukveer kom rimeligt jævn og bed lidt mere end de har gjort den sidste tid. Men jeg regnede nu ikke med at det var veer, for de gjorde ikk videre ondt, og trak heller ikke om i lænden, så vi gik bare i seng. Men altså, hvad ved man også som førstegangsfødende?! :whistling

2-tiden.

Ved 2-tiden begyndte jeg at lægge mærke til at de nu bed lidt mere, og de vist egentlig kom ret jævnt efterhånden.

Jeg besluttede at tage tid på dem.

Den første pause varede 7 minutter, og derefter gik pauserne ned på 2-3 minutter, og hver ve (som det skulle vise sig at være) varede 1-1½ minut. Stadig gjorde det ikke så ondt eller trak om i lænden, at jeg var sikker på at det var veer, men jeg ringede dog til fødegangen alligevel.

Da de hørte, at jeg kun havde taget tid på mine veer i en halv times tid, bad de mig blive hjemme og fortsætte med at tage tid i en times tid. Jeg protesterede dog, og bad om at få lov til at komme ind til tjek, for hvis det ikke engang var veer, så gad jeg ærlig talt ikke at bruge min tid på at tage tid på dem. Samtidig gik de enormt meget op i om vandet var gået, og det var det jo ikke...

"Jaja, men jeg skulle altså være forberedt på at blive sendt hjem igen...og at der var ventetid, for de havde meget travlt"

Ja, det var jeg jo så lidt ligeglad med, eftersom vi har en køretur på 40 km. og jeg hellere ville køre den tur en gang for meget, end at kæresten pludselig skulle til at gribe ude i rabatten...det er nemlig ikke længe siden at der var en her fra byen der fødte på vej til selvsamme fødegang.

"Jaja, men så måtte jeg jo komme derind"

Inden vi skulle køre, ville jeg så lige på toilettet, og der forsvandt min tvivl så, for nu fik jeg tegnblødning

kl.03.40

Vi ankom til fødegangen, og veerne kom med 3 min. mellem, og begyndte lige så stille at bide lidt mere, men stadig ikke mere end de værste menstruationssmerter jeg har haft.

Efter at have tilbragt lidt tid i venteværelset, kunne de godt se på mig, at jeg nok hellere måtte komme ned at ligge, for det var egentlig ret hårdt at sidde ret op og ned i deres dårlige møbler. Jeg kom derfor ind på jordemoderstuen og ligge, da alle fødestuer var optaget.

kl.4.00

Jeg blev undersøgt, og JM kunne konstatere at livmoderhalsen var udslettet, og at jeg var 3 cm. åben. :glad

kl.5.15

Endelig flyttes jeg ind på en fødestue.

kl.5.45

Jeg får klyx, da jeg gerne vil føde i vand. Herefter rendte jeg bare konstant på toilettet stortset indtil fødslen var ovre...

kl.6.20

Jeg er nu 5 cm. åben.

kl. 6.45

Kommer endelig i badekarret...synes jeg har ventet læææænge på det.

kl.7.05

Begynder at få pressetrang og får efterhånden sværrere og sværrere ved at lade være med at presse. Midt i det hele skal jeg toilettet.

Jeg føler konstant at jeg skal sk***, men JM fortæller, at det er fordi barnet står lidt skævt, og trykker på min tarm. Jeg spørger om det vil få nogen betydning for fødslen, og hun siger, at det kan gøre at fødslen trækker ud. GISP. Det er jeg bare ikke indstillet på på dette tidspunkt...og beder derfor om steriltvandspapler.

Jeg stiger op af karret for at gå på toilettet, men får i det samme en voldsom ve, og herunder lægges 8 steriltvandspapler. AV for S****...det gør jeg ALDRIG igen...det var værre end veerne...og jeg tror nu heller ikk de gavnede det store...

kl.7.15

Så er der vagtskifte midt i det hele, men jeg er ret ligeglad, bare der er en JM, og hende der nu tager sig af mig, er også sød nok, så ingen problemer i det.

Jeg bliver ved samme lejlighed undersøgt, og jeg er nu 8 cm. åben og mine veer kommer tæt og er efterhånden kraftige (og nej, på dette tidspunkt var jeg ikke mere i tvivl om at det var veer )

kl.7.25

Meddeler dem, at nu vil jeg altså presse, og efter undersøgelse finder de ud af at jeg nu er helt åben.

Der bliver sagt, at de regner med at hun er ude inden kl. 8, og jeg udbryder straks, at det kan jeg ikke bruge til ret meget, når jeg ikke aner hvad kl. er! (Uret hænger over døren, som er bag mig). Da de fortæller hvad kl. er, får jeg fornyet energi ved tanken om, hvor tæt jeg er på at kunne holde vores lille pige.

kl.7.35

Så gik vandet, som skønnes klart.

kl.7.40

Hovedet kan nu ses, og de fortæller at barnet ihvertfald har langt mørkt hår :loveshower

kl.7.54

Vores lille guldklump kommer til verden og kommer op til mig og skriger :kuller

Hun får en apgarscore på 9/1 (fratræk for farve...men de er som regel meget mere blå når de som Emilia fødes i vand, fortæller JM) og 10/5.

kl.7.57

Efter at være stået op af badekarret og kommet hen på fødelejet, kommer moderkagen nu ud uden problemer.

Efterfølgende fik jeg et sted mellem 2-4 sting i læberne, men mellemkødet er heldigvis intakt.

Her er det dejlige resultat (hun er 1½ time gammel på billedet)

x2730m.jpg

Og her er hun lidt over 11 timer gammel:

20t1cgo.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fin beretning og sikke et lækkert resultat :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sød lille pige :)

Hvordan var det at føde i vand? Kan det anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun lækker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ælsker beretninger!! :loveshower

Og hvor er hun dejlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER