Sandie

Hvornår henter i jeres barn/børn?

35 indlæg i dette emne

Altså mit spørgsmål kommer fra at siden Nadja er startet i dagpleje at jeg hver dag skynder mig hjem og skynder mig ned og henter hende, tit står jeg hos dagpjeren kl. 15.00 præcis.. og har nu oplevet så mange gange hun slet ikke er vågnet endnu, nogle gange hvis der har været trafik osv har jeghentede hende 15.15 og har stadig oplevede flere gange hun stadig ikk var vågnet så dp skal ud og vække hende..

en dag tænkte jeg, nej det sq fjollede og da jeg kom hjem løb jeg en tur og hentede hende lige bagefter.. så blev klokken 1.30 og den dag havde hun så vågnede 14.45 og fik helt dårlig samvittighed.

Den ene dag da jeg hentede hende stod en mo og fortalte hun lige havde været ned og træne 2 timer så det er åbenbart meget normalt.. eller?

Henter i, lige så snart i kan, eller ordner i lige noget som indkøb, træning, vasketøj m.m. inden i henter unger??

Kan ikk helt finde ud af hvad det er ok nemlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har gået sygemeldt i en periode,og der har jeg hentet Isabella omkring kl 15. Men jeg har også oplevet flere gange, at hun enten stadig sover, eller at jeg kommer lige midt i eftermiddagsmaden (som Isabella virkelig ikke vil gå glip af)

Jeg tror faktisk det ville passe bedre, hvis jeg hentede hende omkring kl 15:30 :)

I øvrigt tror jeg ikke du skal have dårlig samvittighed. Hun har det jo ganske sikkert helt fint hvor hun er. Jeg kan også få det lidt øv, hvis Isabella er vågnet kl 14, og jeg først henter hende kl 15. Men det er ikke så meget dårlig samvittighed, men mere, at jeg da gerne ville have haft den time ekstra med hende. Jeg tror såmænd Isabella er ligeglad om jeg kommer kl 14 eller 15. Tit, har hun jo hygget sig med DP, da hun er den eneste der er vågnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det passer dig bedst at hente hende kl. 15.15, så hør da din dagplejer om hun ikke vil vække din datter kl. 15 senest. Så ved du at hun er oppe og hvis hun en dag er vågnet allerede kl 14.30, så at dagplejer evt. skriver en sms til dig, at nu er hun vågnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter Johannes med det samme jeg har fri - de dage manden har tidligst fri henter han - ellers er mormor på banen, jeg henter gerne omkring 14.30 eller 14.45 :loveshower en dag om ugen har jeg allerede fri kl 13, den dag skriver sp en sms når han er vågen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om mandagen foretrækker jeg at købe ind til hele ugen, ofte køber jeg ind uden Sebastian og der bliver han hentet ved en 16 tiden.

Tirsdag, onsdag og fredag forsøger jeg at hente ved en 15.15 tiden. Torsdag henter hans far, han har fri kl. 16.00, hvor han arbejder hjemmefra og henter Sebastian senest 16.15.

Sebastian sover ikke længere i vuggestuen, men da han gjorde vågnede han også ofte ved en 16 tiden. Der kunne jeg godt finde på at træne lidt før jeg hentede ham og så hente ham ved en 16-16.30 tiden. Det fungerede bedst hvis han fik lov til at sove til han vågnede så sådan havde jeg det bedst med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sandra bliver (desværre) først hentet mellem 16 og 16.15. Ville gerne hente tidligere, men har først fri kl. 15 og er ca. 1 time om at komme hjem med bussen.

De dage hvor jeg kan hente tidligt er himmeriget for mig, hvor vi kan hygge, tage en gyngetur på vejen hjem og lade være med at stresse.

Har kronisk dårlig samvittighed over at hun bliver hentet så sent - især når hun bliver afleveret allerede 6.45 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede hentede jeg begge (i samme institution) omkring 15.45 / 16.00 fordi det passede med at jeg kunne ta' dem med hjem lige efter arbejde.

Nu efter vi er flyttet og jeg går hjemme henter jeg den store i SFO omkring 15.45 / 16.00 og den anden i børnehave bagefter.

Albert vil aldrig med hjem og jeg skal i hvert fald ikke bryde mig om at komme før kl. 16.00 !!

Jeg har ingen som helst kvaler ved at hente ungerne sent for at få tingene til at glide i forhold til træning / indkøb etc. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg handler altid først inden jeg henter, jeg har fri kl 15 så henter 15.30-15.45 jeg har nogen gange afspadseret og gået en time før for at tage hjem og løbe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter så snart jeg har fri , henter storesøster først på vejn og er ved Louie ca 15 .45

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter tidligst kl. 15, da han først vågner der omkring. Men dog senest kl. 15.30.

Du skal ikke have dårlig samvittighed, hvis du får trænet inden har du jo også mere overskud til Nadja efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi handler først og henter bagefter.. Det er alt fra kl. 15 til 16.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor jeg er på barsel henter jeg Finbarr kl 15. og han kommer derover mellem 8.30 og 9.00. Når jeg starter på arb igen til januar kommer han derover kl ca 6.30 og så skal min mand hente ham, og det bliver også kl 15, selvom han har fri kl 14, men der sover Finbarr stadig. Anine skal i i DP hos mig selv, det startede Finbarr også med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt men oftest er den 15:30 da hun netop først står op kl 15 ca og lige skal ha eftermiddagsmad...så er hun klar når jeg kommer :) Ellers er den også ofte 16...min dpmor lukker 16:30...

Du skal ikke ha dårlig samvittighed overfor dit barn :) Hvis du vil i fitness, så går du i fitness!! Du har også ret til et liv selvom du er blevet mor, ellers kan der godt gå baby i den...og det er træls! :)

Nogle gange er Emilie med ude at handle, andre gange ikke, det kommer an på hvad klokken er. Hun har intet godt ud af det og keder sig også...så jeg handler helst før hun blir hentet. Så er vi begge glade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pt henter jeg hende kl 13, hvor hun så falder i søvn på gåturen på vej hjem. Når jeg starter på job regner jeg med at hente hende omkring kl 15, for så kan jeg nå at handle inden og skal derfor ikke stresse ud og handle med hende og vi kan hygge ;) men som en anden skriver. Bed dp om at smide en sms når hun vågner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi henter Leo mellem 15.30 og 16. Stod det til ham så blev han der, for han vil ikke med hjem, men skal slæbes derfra.

Men når vi så først er kommet hjem, så er det også fint nok med ham. Men for katten da nogen dage står man der med et vrælende barn, der ikke vil med hjem :o men kun godt han er glad for sin vuggestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi henter Leo mellem 15.30 og 16. Stod det til ham så blev han der, for han vil ikke med hjem, men skal slæbes derfra.

Men når vi så først er kommet hjem, så er det også fint nok med ham. Men for katten da nogen dage står man der med et vrælende barn, der ikke vil med hjem :o men kun godt han er glad for sin vuggestue.

Puha så skal du se mig de dage hvor jeg står med en på 3 år og en på 4½, hvor begge to ikke vil hjem fra børnehave. Det er lige til at få sved på panden af, men kun godt de er glade for at være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De dage jeg har fri er Magnus der fra 09.00 til 15.00/ 15.30

Jeg har også mange dag hvor Magnus bare ikke vil med hjem.

Som Magnus siger, så er han ikke færdig med at lege ;)

Derfor er jeg begyndt at hente ham kl. 15.30, og så er han færdig med at lege.

De dage hvor jeg er på arbejde (jeg arbejdet aften) er Magnus i VS fra 9.00 til 15.30 eller 16.30, det kommer meget and på hvornår min mand har fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den mindste på knap 2 år bliver afleveret lidt før 9 og hentet mellem 14:30 og 15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene.. det var ikke så meget tidspunktet jeg er ude efter.. men om hvornår fra i er kommet hjem til i henter.. altså lige med det samme eller om i ordner nogle ting..

Jeg tror jeg giver mig lov til at hente hende 15.30, to dage om ugen nu, så kan jeg nå at løbe en lille tur. skal jo altså også af med de kilo og gider ikk løbe inden arbejde ( står op 4.50)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HEr henter vi direkte fra jobog det er typisk omkring kl. 16

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige nu har jeg jo så hele formiddagen hjemme :) men når jeg starter på job vil jeg jo som sagt gerne lige handle lidt inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afleverer Josefine på vej til job kl 06.30 og henter hende på vej hjem kl 15.15 - så har vi hele eftermiddagen til at hygge i... De er som regel lige færdige med eftermiddagsmaden, og har fået tøre bleer alle sammen, så det er bare dejligt at hente ny fodret og skiftet barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afleverer Josefine på vej til job kl 06.30 og henter hende på vej hjem kl 15.15 - så har vi hele eftermiddagen til at hygge i... De er som regel lige færdige med eftermiddagsmaden, og har fået tøre bleer alle sammen, så det er bare dejligt at hente ny fodret og skiftet barn :)

JA jeg får jo så faktisk tit forstyrret hende i hendes eftermiddags mad..

Nadja bliver afleveret kl. 8.00

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid hentet, så snart jeg havde mulighed for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Láura gik i dagpleje fik jeg fra starten at vide, at jeg godt måtte strække med afhentningen til omkring kl 15:30, da alle ungerne så var stået op, var blevet skiftet og havde nået at få eftermiddagsmad. Ofte kunne jeg jo se når jeg kom, at de sad og spiste og hyggede sig, så jeg har som udganspunkt givet mig selv lov til at gøre mit arbejde færdigt og måske endda handle inden afhentningen og så have 100 % focus på Laura når vi så kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER