Sandie

Hvornår henter i jeres barn/børn?

35 indlæg i dette emne

Mine unger bliver afleveret mellem kl 8.30 og 9.30, og så bliver de som regel hentet ved 15- 15.30 tiden, nogle dage bliver de dog hentet tidligere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svarene..

Synes ellers det smart det med dp sender en sms, tror bare aldrig jeg vil spørge, kan ikke lide at være besværlig.

Tirsdag og Torsdag når hun er hjemme hos dp mor (som ligger 200m. fra mig) der har jeg aftalt med mig selv det okay jeg løber først, så Nadja først bliver hentede ved en 15.20 tiden i stedet for. Mandag går vi til svømning så der skal jeg hente hende når hun vågner. Onsdag når hun er i legestue (der er næsten 1 km) der henter jeg hende med det samme (går derop så kan være der kl. 15) og fredag.. den må tages hver fredag, de dage jeg er tidlig hjemme og kan nå at løbe inden 15 kan jeg løbe og de andre dage kan jeg bare støvsuge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det passer dig bedst at hente hende kl. 15.15, så hør da din dagplejer om hun ikke vil vække din datter kl. 15 senest. Så ved du at hun er oppe og hvis hun en dag er vågnet allerede kl 14.30, så at dagplejer evt. skriver en sms til dig, at nu er hun vågnet.

¨Den aftale havde jeg med min dp.

Nu er de begge i vs og jeg henter dem kl 15 og det skrives i en bog når man aflevere, for så kan personalet nå at tage hende op og give hende eftermiddagsmad før jeg kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå dit dilemma, men jeg synes ikke, at du skal have spor dårlig samvittighed over, at din datter lige når at vågne og "komme til sig selv" inden hun bliver hentet. Jeg går hjemme for tiden (er studerende og læser til eksamen), men alligevel afleverer jeg hver dag mine børn kl 8.30 og henter tidligst Oscar i dagplejen kl 15.15, når jeg ved, at han er oppe og har fået eftermiddagsmad. Førhen kom jeg tit 14.30 (pga. min samvittighed), men det passede faktisk rigtigt dårligt, da han enten stadig sov, eller også sad midt i maden og blev forstyrret.

Hvis du henter hende 15.30, har I stadig 3-4 timer at hygge Jer i, inden hun skal i seng, og hvis du i forvejen har nået at handle ind, har du meget bedre tid til at være nærværende. Så kan du i stedet engang imellem hente hende kl 12.00 inden hun skal sove til middag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter Mathias ved 15 tiden fra dagpleje, han sover slet ikke så længe, så det er ikke noget problem her.

Han er et meget socialt barn og har behov for andre at lege med, så jeg synes faktisk det er synd at hente ham før.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed hvis hun er vågnet før, mon ikke hun hygger sig fint med de andre mens hun venter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi henter direkte fra job, men det er også fordi vi begge har sent fri, og derfor henter lige inden lukketid. :lolhit

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henter kl 15:30.. Det passer med at Alfrida er vågnet og har fået frugt,og med at Nova er godt træt efter lang og sjov dag med kammeraterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter altid direkte fra arbejdet, men det er også først omkring kl 16. Han bliver så først afleveret kl 9 og jeg kan nå at handle + gøre rent om formiddagen, så jeg har tid til Simon, når vi kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mit spørgsmål kommer fra at siden Nadja er startet i dagpleje at jeg hver dag skynder mig hjem og skynder mig ned og henter hende, tit står jeg hos dagpjeren kl. 15.00 præcis.. og har nu oplevet så mange gange hun slet ikke er vågnet endnu, nogle gange hvis der har været trafik osv har jeghentede hende 15.15 og har stadig oplevede flere gange hun stadig ikk var vågnet så dp skal ud og vække hende..

en dag tænkte jeg, nej det sq fjollede og da jeg kom hjem løb jeg en tur og hentede hende lige bagefter.. så blev klokken 1.30 og den dag havde hun så vågnede 14.45 og fik helt dårlig samvittighed.

Den ene dag da jeg hentede hende stod en mo og fortalte hun lige havde været ned og træne 2 timer så det er åbenbart meget normalt.. eller?

Henter i, lige så snart i kan, eller ordner i lige noget som indkøb, træning, vasketøj m.m. inden i henter unger??

Kan ikk helt finde ud af hvad det er ok nemlig...

Selfølgelig er det da okay at løbe en tur eller træne to timer, inden du henter dit barn. For hvis skyld henter du med det samme du har fri?

Jeg har flekstid og har ind i mellem fri klokken 13-14 stykker. Jeg drøner ikke direkte i børnehaven og henter lillemanden, for så bliver han sur. Han vil da hellere lege med kammeraterne end underholde mor.

Jeg tog mig også nogle break, mens han gik i dagpleje og først hentede klokken 15.30, for det havde JEG brug for. Det er sundt for psyken at løbe en tur og hellere være en mor med overskud og hente klokken 16 end en flad mor, der henter en time før.

Jeg forstår simpelthen ikke, at du er i tvivl om det er ok.

Undskyld, det blev vist et surt opstød :biglove

Det jeg mener er, at jeg synes det er vildt fjollet, at du stresser sig selv med at hente et barn, der stadig sover. Og hvad så, at hun har været vågen en halv time, inden du kommer?

Jeg tror ikke, at det betyder så meget for sådan en lille guldklump. De er vist mere interesserede i kvalitetstid og en glad mor:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da vildt imponeret - og misundelig over - hvor tidligt alle kan hente! Er der slet ingen, der arbeder kl. 8-16?? Jeg har svingende arbejdstider - har fri mellem 15 og 17, og det sammen gælder manden. Vi henter typisk ved en 16 tiden - nogle gange lidt før, andre gange lidt senere.

Havde jeg fri kl. 14 hver dag, ville jeg ikke have dårlig samvittighed over at ordre nogle ting inden jeg hentede, hvad end det var træniing, indkøb eller rengøring. Tværtimod synes jeg, at det er dejligt, at det er overstået, så man kan koncentrere sig 100 % om at hygge, lege osv, når man har hentet.

MEN sådan hænger vores hverdag desværre ikke sammen - vi henter, handler ind, og ordner det der skal gøres. Vi er heldigvis 2 og vi hjælpes af, så der er også tid til hygge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER