Pilaj

At flyve med 3-årig

12 indlæg i dette emne

Lige om lidt rejser vi til Spanien på ferie.

Det bliver Emilies første flyvetur og jeg bliver mere og mere nervøs for hvordan det skal gå jo tættere på afgang vi kommer :unsure

Vi taler en del om turen allerede og jeg har fortalt hende at man skal sidde stille i flyveren og vil selvfølgelig pakke en taske med legetøj til hende.

Har dog lige nogle spørgsmål der fylder lige nu:

Hvordan skal vi gøre ved start og landing? Altså ift at trykudligne.

Hvordan i alverden skal jeg overbevise hende om at hun skal blive siddende i sædet når vi nu rent faktisk er der? Overvejer om hun ikke bare skal have selen på hele tiden, så det er ligesom når vi kører i bil???

Kom glad med input så jeg kan glæde mig endnu mere til ferien :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fløjet meget siden vores datter var lille, så hun er vant til det. Hun er også 3 år nu. Vi plejer at have slikkepinde med til at hun kan sutte på dem ved start og landing. Derudover kan lidt farver og en blok være en idé.

Vi har selv lige investeret i Noget der hedder Aquadoodle (ved ikke om det er rigtigt stavet) Det er fra BR.

Det er ligesom en mappe, man kan åbne. Indeni kan man tegne med en speciel tusch med vand. Tegningen tørrer væk igen. Det er super smart at have med.

Vi har også investeret i en lille bærbar dvd skærm, så hun kan se film. Husk høretelefoner til.

Derudover har vi et lille udvalg af ynglingslegetøjet med og nogle pixiebøger.

Så håber jeg i får en dejlig ferie. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fløjet rigtigt meget med vores børn siden de var helt små, og det har ikke været noget problem. En malebog og lidt nyt legetøj, og så er det altid spændende at stå op og kigge på folk rundt omkring, og ofte er der altid en eller anden sød dame, som får kontakt med børnene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige om lidt rejser vi til Spanien på ferie.

Det bliver Emilies første flyvetur og jeg bliver mere og mere nervøs for hvordan det skal gå

Hvordan skal vi gøre ved start og landing? Altså ift at trykudligne.

Giv hende noget syrligt (bolsje, vingummi, tyggegummi eller lign.) så hun producerer masser af mundvand.

Så vil hun synke ret ofte og det trykudligner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også fløjet en del med vores børn. De er kun fastspændte på op og nedturen. De står også lidt på sæderne og kigger omkring - tisser 3- 4 gange for sjov skyld osv. De skal selvfølgelig ikke være til gene for andre. Vi har også en bærbar skørm med, men det er sjællent de bruger den!

Er sikker på det nok skal gå og de fleste syntes jo at 3 årige er søde og sjove ;)

God tur

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input.

Tror faktisk vi har en bærbar DVD liggende. Den må findes frem og tages med :)

De syrlige ting er en rigtig god ide. Havde overvejet at gå i tyggegummi-træningslejr, men nu satser jeg på syrlige vingummi.

Næste spørgsmål: Må jeg tage lidt mad med i håndbagagen eller skal jeg købe det i lufthavnen?

Kan simpelthen ikke huske reglerne :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne have mad med dog ikke væske (selvom jeg har fået lov til at tage vand med igennem security flere gange, da det var i sutteflaske)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne have mad med dog ikke væske (selvom jeg har fået lov til at tage vand med igennem security flere gange, da det var i sutteflaske)

Tak for svar. Køber noget at drikke efter vi har været gennem security :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre skriver, lidt hun kan spise ved let og landing, jeg plejer at pakke 2 små slikposer så får hun en hved let og landing, det syntes hun jo var et HIT :D ellers små rosinpakker, og dvd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var på ferie første gang i en flyver havde den her overskuds mor pakket mange ting til flyveren. Bla. Noget værktøj.

Det vil sige at jeg lige blev hevet ind til siden på vej derned, da man ikke kan se at en mini hammer, skruetrækker, boremaskine osv var i plastik.

Lidt en bommert af format men heldigvis til meget morskab hos Security :loveshower

Så lad lige være med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var på ferie første gang i en flyver havde den her overskuds mor pakket mange ting til flyveren. Bla. Noget værktøj.

Det vil sige at jeg lige blev hevet ind til siden på vej derned, da man ikke kan se at en mini hammer, skruetrækker, boremaskine osv var i plastik.

Lidt en bommert af format men heldigvis til meget morskab hos Security :loveshower

Så lad lige være med det

Tjek :) Intet værktøj eller andet der kan forveksles med noget farligt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var på ferie første gang i en flyver havde den her overskuds mor pakket mange ting til flyveren. Bla. Noget værktøj.

Det vil sige at jeg lige blev hevet ind til siden på vej derned, da man ikke kan se at en mini hammer, skruetrækker, boremaskine osv var i plastik.

Lidt en bommert af format men heldigvis til meget morskab hos Security :loveshower

Så lad lige være med det

:lolhit

Pokkers, og jeg som ellers havde købt et pistolsæt og "Den Lille Kemiker" til flyveturen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER