Guest

Kan i godt holde igen med shoppegenet?

19 indlæg i dette emne

Hej alle i gravide kvinder.

Nu står jeg jo som adminstrativ gravid, og derfor har vi gang i en ventekalender, hvor vi må købe noget til barnet 1 gang hver månede. Vi har jo en graviditet på de ca 36 mdr, så der skulle jo være rigelig med måneder til at købe det meste af, hvad vi har brug for.

Meeeeeeeen jeg kan mærke mit købegen bare har lyst til at shoppe ahoppe shoppe. Jeg skal virkelig lægge bånd på mig selv, for ikke at rende ud og købe den meste nu.

Hvad med jer, som er almindelig gravide, har i det ikke på samme måde, har i ikke også bare lyst til at købe det hele nu og her??? eller kan i godt holde igen med at gå amok?

undskyld hvis spørgsmålet har været oppe før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg godt nok ikke gravid længere, men tillader mig lige at svare alligevel ;>

JO

Da vi ventede vores første pige, gik det helt galt (også for min mor :D ) Allerede da jeg var 2 måneder henne var vi ude og købe barnevognen og indtil vi vidste hvem der gemte sig i maven blev der købt pænt meget neutral farvet tøj.

Men jeg kan da afslører for dig at selv nu efter barn nr 3 er shoppelysten ikke blevet mindre ;> Kun dyrer :lol Man kan godt nok få meget fedt tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne holde mig til vi fandt ud af vi ventede en dreng og så gik jeg lettere amok i shopping - havde lidt svært ved at styre mig i alt det lækre børnetøj...

Men som sagt, holdt igen til jeg kendte kønnet.

God shopping :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du har lyst til at shoppe :)

Nu er "fordelen" ved din graviditet, at du jo er sikker på at få et barn på et tidspunkt. Vi andre er måske lidt mere "forsigtige" indtil vi har været igennem NF-scanning og MD-scanning.

Derudover kan jeg huske fra sidst, at jeg gerne ville vente med at købe for meget tøj, indtil jeg kender kønnet på babyen.

Men jo, jeg har da lyst til at shoppe, men jeg har også god tid synes jeg- til at finde de helt "rigtige" ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg have kæmpe trang til at shoppe da jeg var gravid med den første... Men manden holdt meget igen, ind til kort tid før fødslen...

Denne gang har jeg ikke købt noget som helst, og er halvejs... Men vi har jo det meste.

Det han hok hjulpet en del for mig at jeg bare har lagt i sengen eller kastet op i et par måneder, så var der ligesom ingen lyst til at gå ud og se på butikker. Men regner da med at baby skal have lidt nyt, selvom den arver meget fra sin storesøster.

Vi skal også have ny barnevogn, så den har vi set på, men er ikke enige så den er heller ikke købt endnu..

Men synes det er en god strategi med at købe 1 ting om måneden, så får man også fordelt udgifterne lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et svar NEJ jeg er god til at shoppe og jeg mener at man skal styrke sine stærke sider :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et svar NEJ jeg er god til at shoppe og jeg mener at man skal styrke sine stærke sider :whistling

den undskyldning hapser jeg :D når mit shoppegen går helt amok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt 3 stykker kønsneutralt tøj. Jeg havde lovet mig selv, at jeg måtte købe noget efter NF, hvis det gik godt :)

Nu må jeg ikke købe mere, før jeg kender kønnet om forhåbentlig 3 uger. Men så er jeg også overbevist om, at det bliver virkelig virkelig svært at styre mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte også en smule neutralt tøj efter NF. Så det var først da jeg havde været til kønsscanning at jeg begyndte at gå "amok" ;)

Der gik ikke særlig lang tid før jeg mere eller mindre havde styr på det hele :loveshower

Så her den sidste måneds tid har jeg faktisk ikke købt så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte ikke det store før meget sent i graviditeten. Det havde taget så længe at blive gravid og jeg var så syg under graviditeten, at der ikke rigtig var overskud til at tænke på at købe noget og jeg turde næsten ikke tro på at det ville lykkes...

Min mand købte vores barnevogn (brugt) ret tidligt i graviditeten, da han faldt over et godt tilbud på den model han syntes var perfekt til os (Stokke Xplory) - og det viste sig også at være det helt rigtige valg.

Men det var først i påsken (6 uger før mit pks) hvor vi fik en gavepakke af familien med babytøj, stofbleer og den slags, at det pludselig blev konkret og virkeligt. Vi brugte hele påsken på at undersøge hvad man egentlig skal bruge og lave en liste og købe stort set alle tingene og det var bare skønt endelig at turde tro på det og føle sig velforberedt til barnets ankomst.

Denne gang har jeg endnu ikke købt noget - jeg venter dels til vi ved om det er en pige eller dreng og dels til vi ved om fostret er gået fri af parvo-virus'en (jeg er desværre blevet smittet med Lussingesyge her i graviditeten, så der er forhøjet risiko for fosterdød indtil jeg er i uge 25)... Bliver det en dreng igen, så mangler vi faktisk ikke rigtig noget andet nogle få "varmt tøj-ting" fordi vores sidste var sommerbarn og denne bliver vinterbarn. Bliver det en pige, så glæder jeg mig til at supplere op med en masse kjoler :shop

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg havde aftalt med mig selv at jeg ikke måtte købe noget før nf... men så kom jeg i hogm og fandt den sødeste dragt... styrrede mig dog, men da jeg kom igen et par dage senere var den sat ned til 1/3 af prisen... hvad skal man så gøre hi hi.. men tror det gør at jeg kan vente længe nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den undskyldning hapser jeg :D når mit shoppegen går helt amok

Det forstår jeg godt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det korte svar er NEJ

Jeg styrede mig helt til efter MD scanningen, fordi jeg bare ikke ville kunne bære at have noget tøj liggende til en lille bebs, som måske aldrig ville komme til verden, men derefter måtte jeg også ud at købe lidt lyserødt tøj.

Ellers har jeg købt tøj løbende, når jeg faldt over noget lækkert (kom måske også til at søge lidt efter det på nettet :whistling ).

Alle de store ting (barnevogn, tremmeseng, puslekommode, bæresele, Voksipose, babyalarm mm.) har vi bestilt ét sted og så afhentet det løbende over de sidste par måneder for at sprede udgiften.

Kæresten ruller øjne :rolleyes af mig hver gang jeg har købt noget nyt tøj han ikke synes vi behøver, men det kan jeg altså ikke tage mig af - det er bare sååå hyyyyggeligt.

Tør slet ikke at tænke på alt det jeg kan nå at få købt når jeg nu går på barsel på fredag - hvad skal man ellers få tiden til at gå med...? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil vores bryllup den 04/06-2011 kunne jeg sagtens styre mig, men der var jo også så meget andet, der skulle ordnes... Men nu, hvor vi har haft bryllup, har jeg svært ved at styre mig :P

Heldigvis ved vi ikke, hvad køn det bliver, for så kunne jeg da slet ikke styre mig mere ;)

Alle de større ting er bestilt, og lidt tøj er købt... Og den første pakke bleer til de første dage har jeg også købt :P ... Det var der, at det gik op for mig, at jeg nok ikke er så god til at styre mine "indkøbslyster" mere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lyst til at shoppe konstant under graviditeten - og har det stadig...Jeg kan bare ikke lade være.

og hvis jeg ikke har fået en pakke med posten i uges tid, så kribler det i mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er først de sidste 2 måneder i graviditeten jeg ikke længere kunne styre mig selv. Selvom vi har lånt os frem til stort set alt, så synes jeg også vi har købt meget (primært tøj). Og den eneste grund til jeg ikke har købt noget den sidste uge eller to, er simpelthen fordi jeg er bange for at få for meget tøj, som hun aldrig kommer i... Og vil altså ikke begynde at købe større end str 62, der er jo længe til hun skal bruge det og jeg skal jo også have noget at shoppe til den tid!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da godt du kan købe til børneværelse og de der praktiske ting, det modner da enhver mor. Og det er jo netop vores graviditet vi bruger på at bygge "rede" om den så tager 9 mdr. eller 36 mdr. ;) Det er måske lidt upraktisk at købe tøj endnu, da i jo heller ikke kender køn, men heller ikke størrelse. Og de vokser bare rigtig hurtigt det første år.

Men shop du bare lystigt, i ved jo at storken er bestilt og den bare lige skal finde pakken og kode GPS'en :adopt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom at jeg ikke er gravid endnu kan jeg mærke at det kribler i fingrene efter at købe udvalgt babytøj på nettet, når jeg ser noget sødt... men forsøger at vente, selvom det er svært, når man er skruk :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet mig for at købe det første sæt tøj i dag... :loveshower

Det kripler virkelig i fingerne nu, så håber at jeg ved at købe et enkelt sæt kan få styret min lyst en lille smule...

Både L og jeg har på fornemmelsen at det bliver en pige, men det bliver dog et neutralt sæt jeg køber...

Men GLÆDER mig til at skulle ud og købe alt det andet som skal bruges... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER