Guest brun

hvordan fortalte I det til bedsteforældrene?

18 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften lyder;

hvordan fortalte I den glade nyhed til bedsteforældrene?

Vores datter fik lov til at sige det i telefonen (De bor i udlandet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med den første fik de en ramme med et digt:

Du kan ikke med det samme

Fyldet få til denne ramme

Men til december dette år

du et dugfrisk billed får

for storken den vil komme

inden vinteren er omme

Og med nr. 2 der havde den stolte storesøster en trøje hvor der stod "Jeg skal være storesøster" på, så selvom hun ikke kunne sige det, så fik hun lov at overbringe nyheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen mine forældre har jo været med i godkendelsesfaserne. Min mine svigerforældre har ikke vidst noget, og min svigermor ved det stadig ikke.

Men min svigerfar og hans kone fik en skifteramme med vores scanningsbillede af landet, og en forklaring på, hvad der var i vente. De blev dybt rørte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang har begge hold modtaget en pakke sutter med besked om at passe på den til februar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke flere kreative?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkt, det kan jeg slet ikke huske ;) ikke nogle af gangene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afleverede min ønskeseddel (det passede med at det var kort før min fødselsdag) og som nummer 3 på listen stod: penge til en barnevogn.. så kunne vi ellers bare vente på reaktionen da vi overrakte den... det var så sjovt at se dem spære øjnene op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang med en kæmpe buket roser med en test og et lille brev til de kommende bedsteforældre.

Denne sørgede August fo nyheden til Morfar resten i Tlf så der ikk var forskel :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første fortalte vi det juleaften da jeg var i 12. uge

Farmor fik en bog om babystrik og farfar en cigar.

Mormor fik det at vide inden vi tog op for at fejre jul med svigefamilien.

(Oldemor fik et nedtællingsstearinlys i julegave)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre fik det at vide juleaften. Det er deres første barnebarn, så jeg havde lavet et hjemmefabrikeret kort til dem, hvor der stod om de ville hedde bedstemor og bedstefar eller mormor og morfar (det blev så til mormor og bedstefar). Der gik ret mange sekunder inden de forstod hvad det handlede om - min lillebror, som sad på den anden side af bordet og ikke engang kunne læse kortet, var den første til at kaste sig om halsen på mig og sige tillykke, og så gik det ellers op for de nye bedsteforældre :D De havde plaget mig om et barnebarn i snart 10 år, så de blev simpelthen så glade, og selv min far måtte knibe en lille glædeståre :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde pakket "bedsteforældre-bogen" ind og overrakte dem, da jeg var omkring uge 8-9. Den graviditet endte desværre med en MA, men begge hold har gemt bogen..

Her anden gang fik min mor det at vide med det samme, da jeg havde brug for hende at snakke med om det.. Min far og bror fik det at vide, da jeg havde været til vellykket hjerteblinksskanning i uge 7.

Min kæreste ville helst at hans forældre og søster først fik det at vide, når vi var "sikre". Så de fik overrakt en billedramme med et skanningsbillede, da vi havde været til vellykket NF-skanning i uge 13..

Bedsteforældre-bogen er nu ved at blive udfyldt af begge hold og jeg glæder mig til læsningen..

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde pakket "bedsteforældre-bogen" ind og overrakte dem, da jeg var omkring uge 8-9. Den graviditet endte desværre med en MA, men begge hold har gemt bogen..

Her anden gang fik min mor det at vide med det samme, da jeg havde brug for hende at snakke med om det.. Min far og bror fik det at vide, da jeg havde været til vellykket hjerteblinksskanning i uge 7.

Min kæreste ville helst at hans forældre og søster først fik det at vide, når vi var "sikre". Så de fik overrakt en billedramme med et skanningsbillede, da vi havde været til vellykket NF-skanning i uge 13..

Bedsteforældre-bogen er nu ved at blive udfyldt af begge hold og jeg glæder mig til læsningen..

:loveshower

Hvad er det for en bedsteforældrebog... og hvor kan man købe den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder "bedsteforældre-bogen" og kan købes i Bog&Ide.. Mener de kostede omkring 200 kr. stk. :bd

Der fandtes vidst også et par andre varianter.. men denne minder om en slags slægtsbog..

Pøj pøj med søgningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik det at vide i telefonen den dag jeg testede positiv. Jeg havde virkelig brug for at snakke med en så det blev ikke særlig kreativt.

Svigerforældrene fik en kop hver i julegave hvor der stod henholdsvis farmor og farfar på. De fik derudover et kort fra den lille hvor vi havde skrevet at den endnu var meget lille, men glædede sig rigtig meget til at møde dem i august. Farmor hun fattede den overhovedet ikke, før min mands onkel spurgte om jeg var gravid ;) Farfar fangede den vist rimelig hurtig men var ikke helt sikker før han havde læst kortet to gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor hækler meget og har sagt at vi kan kan sige til hvis hun skal lave noget til os. Har tænkt mig at give hende en strikke opskrift til et babytæppe hun skal lave, og så sige at det skal være klar til den og den dato.

Hun går helt i selvsving ... .... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi gav mine og svigerforældrene digtet

I kan ej med det samme, få et billede i denne ramme - men til februar næste år, i et dugfrisk billed får - for når nytåret det er omme - et lille barnebarn vil komme

min veninde havde pakket sin posetive graviditetstest ind i en æske fra nogle smykker og havde så pakket den fint ind og givet hendes mor den i gave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med mit første barn fik de vist et krus med mmormor og morfar på. Min mor jublede og min far sagde: jeg går lige en tur. Kom tilbage efter en time med babykager fra bageren :loveshower

med mit andet barn :unsure

barn tre: :unsure

kan simpelthen ikke huske, hvad vi dog gjorde med de to sidste :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmor og farfar fik et kort, hvor der stod "Tillykke med babyen"... vi havde så tilføjet: om ca 8 måneder. Morfar fik en kop "Verdens sejeste morfar", og der gik noget tid, inden han forstod det. Min mor fik at vide i telefonen, at hun de næste 7 måneder skal tænke over, hvad hun vil kaldes...Omi, Oma eller Grossmutter (vi taler tysk sammen). Hun forstod det overhovedet ikke... spurgte bare hvorfor??? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER