Nitzen1987

Myte/fakta tråd

8 indlæg i dette emne

Skal vi ikke have sådan en tråd, hvor vi deler ud af vores viden omkring fertilitet og får aflivet myter? Jeg henter en del viden i Mission baby på DR1 og her får jeg også aflivet nogle myter som jeg hidtil har troet på...

Kom med jeres guldkorn :) :bk

Fakta

Fakta: Mere end 5 dages afholdenhed med sex vil medføre at mandens sædceller blive mindre bevægelige og de begynder at ældes. Kilde: artikel

Stillingen er af mindre betydning for at blive gravid :cell skal nok finde vej, selvom man ikke ligger med :numse hævet ;) Kilde: artikel

Stress påvirker fertiliteten

Myte

Det er en myte, at mandens sædceller bliver sløve, hvis man dyrker sex dagligt... og dermed bliver sandsynligheden for graviditet ikke mindre end hvis man har sex hver dag Kilde: Mission Baby DR1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en myte, at mandens sædceller bliver sløve, hvis man dyrker sex dagligt... og dermed bliver sandsynligheden for graviditet ikke mindre end hvis man har sex hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en myte, at mandens sædceller bliver sløve, hvis man dyrker sex dagligt... og dermed bliver sandsynligheden for graviditet ikke mindre end hvis man har sex hver dag :)

Det er jeg faktisk glad for at høre. Troede faktisk det var derfor man anbefalede hver anden dag :blush Men så kan jeg ånde lettet op. Havde fødselsdag her den ene dag, hvor vi fejrede med at lege at vi var nyforelskede og troede faktisk vi endte op med at have brugt for et par dage :lol :btopic Jeg kender ikke selv nogle myter, men spændende tråd :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg faktisk glad for at høre. Troede faktisk det var derfor man anbefalede hver anden dag :blush Men så kan jeg ånde lettet op. Havde fødselsdag her den ene dag, hvor vi fejrede med at lege at vi var nyforelskede og troede faktisk vi endte op med at have brugt for et par dage :lol :btopic Jeg kender ikke selv nogle myter, men spændende tråd :glad

Det blev sagt i mission baby sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige selv nogen myter - men håber da der er andre der har. Måske kan jeg finde nogen i min graviditetsbog!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fakta: Mere end 5 dages afholdenhed med sex vil medføre at mandens sædceller blive mindre bevægelige og de begynder at ældes. Kilde: artikel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis kvinden får orgasme bliver hun lettere gravid (noget med at sædcellerne 'suges' længere op end hvad manden selv kan sprøjte)

Hvis kvinden får orgasme er der større sandsynlighed for at få en pige (eller også er det en dreng - det kan jeg ikke lige huske). Det har noget at gøre med at når kvinden får orgasme ændres ph-værdien og pigesædceller og drengesædceller kan lide noget forskelligt.

...jeg er i gang med at pakke til ferien og kom liiige til at gå på BK som overspringshandling, men må i gang igen. Så må i selv google og finde ud af om det er myte eller fakta :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stress påvirker fertiliteten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER