baby2012

Laang, men reglmæssig cyklus?

5 indlæg i dette emne

Da vi skulle have vores søn var min cyklus helt ude af kontrol - der gik op til 3 måneder mellem mine mens, så vi skulle have lidt hjælp for at klare den...

Det spøger selvfølgelig når jeg tænker på barn nr 2... :bd

Jeg har til forskel fra første gang nu en (næsten) reglmæssig cyklus, men den er på omkring 42-43 dage hver gang. Derfor kan jeg ikke lade være at tænke på om jeg overhovedet har æl og om vi kan blive gravide uden hjælp eller om jeg igen skal skubbes i gang af hormoner? :ba

Hvad ville i gøre - lade tiden gå (lidt/meget endnu) eller tage kontakt til lægen og derved stikke næsen ind i fertilitetsverdenen endnu en gang?

Jeg bliver ved med at tænke på om det overhovedet er muligt at få æl med en så lang cyklus - synes når man læser om det, så står der mange steder, at en cyklus på over 35 (?) dage så skal man ikke regne med æl og så kan jeg jo godt blive lidt bekymret... :(

Håber i kan hjælpe mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit cyklus ligger på de 35-36 hver måned, og jeg har fin fin æggeløsning.. Mærker det tydeligt på dag 20-21.. Så man kan sagtens have ÆL, selvom man har et længere cyklus, man har bare færre chancer om året fordi at der går så længe imellem.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft meget langt mellem mens i det sidste år - gerne op til 56 dage og ind i mellem mange måneder. Da vi havde prøvet at blive gravide med nr 2 i nogen tid uden resultat, gik jeg i gang med at måle efter ÆL med strimmeltests hver morgen og efter 2 positive ÆL tests men ingen positiv graviditetstest tog vi kontakt til en privat klinik. Der fik jeg lavet en gennemskylning af æggestokkene og målt størrelsen på mit æg og fastsat præcis dato for næste ægløsning ved regelmæssige scanninger og sørme om der så ikke var gevinst ved "naturmetoden" :loveshower

Jeg er glad for at vi ikke ventede længere og vi ikke lod frygten for et langt behandlingsforløb udsætte beslutningen. Jeg bliver ikke yngre og når man ind i mellem har flere måneder mellem mens, så er der jo ikke ret mange chancer for at blive gravid i løbet af et år.

Vil i øvrigt sige, at den private klinik gjorde et noget bedre indtryk end det offentlige. På klinikken gik alting hurtigt og proffessionelt og de var helt indstillet på, at hver dag tæller og hver ÆL tæller, så der var ingen spildtid - hvor man føler i det offentlige, at tiden bare går og går uden der sker noget.

Jeg ville da anbefale dig at købe en bunke billige ÆL tests og så måle hver morgen og er der ÆL, men ingen gevinst så ville jeg søge hjælp.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft meget langt mellem mens i det sidste år - gerne op til 56 dage og ind i mellem mange måneder. Da vi havde prøvet at blive gravide med nr 2 i nogen tid uden resultat, gik jeg i gang med at måle efter ÆL med strimmeltests hver morgen og efter 2 positive ÆL tests men ingen positiv graviditetstest tog vi kontakt til en privat klinik. Der fik jeg lavet en gennemskylning af æggestokkene og målt størrelsen på mit æg og fastsat præcis dato for næste ægløsning ved regelmæssige scanninger og sørme om der så ikke var gevinst ved "naturmetoden" :loveshower

Jeg er glad for at vi ikke ventede længere og vi ikke lod frygten for et langt behandlingsforløb udsætte beslutningen. Jeg bliver ikke yngre og når man ind i mellem har flere måneder mellem mens, så er der jo ikke ret mange chancer for at blive gravid i løbet af et år.

Vil i øvrigt sige, at den private klinik gjorde et noget bedre indtryk end det offentlige. På klinikken gik alting hurtigt og proffessionelt og de var helt indstillet på, at hver dag tæller og hver ÆL tæller, så der var ingen spildtid - hvor man føler i det offentlige, at tiden bare går og går uden der sker noget.

Jeg ville da anbefale dig at købe en bunke billige ÆL tests og så måle hver morgen og er der ÆL, men ingen gevinst så ville jeg søge hjælp.Mange hilsner

Solskin

Jeg er helt enig her, bortset fra at du IKKE skal teste for ÆL om morgenen, da det kan give en falsk positiv test ;) Det skal være mellem kl. 10 og 22. Rigtig meget :goodluck :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rigtig gode svar!!! :loveshower

God ide at starte med at teste med ÆL tests, for at se om jeg kan få en positiv en af slagsen... Og så kan jeg tage den derfra, afhængig af resultatet...

Når vi så for alvor går i gang, har jeg en ide om hvor vi står henne og så kan vi give det lidt tid inden vi kontakter en fertilitets klinik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER