baby2012

Er mens forskellig afhængig af ÆL?

5 indlæg i dette emne

Min veninde og jeg kom til at diskutere følgende:

Selvom man får mens er det jo ikke ensbetydende med, at man har haft ÆL (desværre), MEN er menstruationen anderledes, hvis man har haft ÆL eller ej??

Altså er den mere kraftig anderledes etc.? :blink

Vi mente begge, at den må være mere kraftig eftersom slimhinden jo bliver afstødt og skal ud efter en "mislykket" ÆL - men ingen af os er overhovedet sikre... Og så tænkte jeg jo straks på alle jer kloge hoveder herinde-

Er der nogen, der ved noget eller har teorier om emnet - så hører jeg dem meget gerne :help :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm rigtig godt spørgsmål... Har lige et at tilføje... Man siger jo altid man får mens 14 dage efter æl. Men hvordan ved kroppen hvornår mens skal komme hvis der ingen æl er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kunne mærke forskel på min mens de gange jeg ikke har haft ÆL kontra de gange jeg har haft ÆL. (Dette er noget jeg har mærket på MIN krop, så er ikke ekspert ;) )

Når jeg har mens efter ÆL er der flere "klumper" i, hvor imod det er mere "rent" og uden klumper når jeg har mens uden ÆL. Jeg har haft mens et par gange hvor jeg vidste jeg ikke havde haft ÆL. Enten ved at den er blevet fremprovokeret, eller kommet efter flere måneders venten.

Som min gyn sagde, så er mens efter ÆL en der skubber æg og slimhinder ud, for at rense og gøre klar til ny cyklus, hvor imod en mens uden æl (og efter flere måneders venten) "glider" ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis min oplevelse også...

Jeg tror på, at mens er forskellig og derfor kan det være en god indikation på om jeg har ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm rigtig godt spørgsmål... Har lige et at tilføje... Man siger jo altid man får mens 14 dage efter æl. Men hvordan ved kroppen hvornår mens skal komme hvis der ingen æl er!

Hmm... det er vel heller ikke sikkert at den ved det, men på et tidspunkt genstarter den vel bare systemet - det er min teori... der går ikke nødvendigvis 14 dage fra ÆL til mens, jeg har fx fundet ud af, at der kun går 12 dage fra min ÆL til mens....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER