Dorthe

Træthed?

13 indlæg i dette emne

Synes bare ikke jeg kan komme over det her sygdom :( I påsken fik jeg halsbetændelse, blev ikke behandlet for det, men efter 14 dage var det stort set væk igen, men i mellem tiden begyndte jeg at hoste meget, med og uden slim, hoster stadig lidt endnu. Var ved lægen fredag efter kr. flyvefart, fik der af vide at min hoste nok skulle gå i sig selv.

I dag hoster jeg stadig lidt, synes hurtig jeg bliver forpustet, har lidt ondt i nakken (ved ikke hvad jeg har lavet), men det mest trælse er jeg at jeg SÅ træt hele tiden.

Har tænkt lidt på om jernpiller mon ville kunne hjælpe på den træthed, nogle som ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart så hjælper jernpiller på hvis din blodprocent er for lav, så hvis din blodprocent er for lav så kan jernpiller godt hjælpe på din træthed.

Tror ikke umiddelbart de kan afhjælpe nogen af de andre symptomer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart så hjælper jernpiller på hvis din blodprocent er for lav, så hvis din blodprocent er for lav så kan jernpiller godt hjælpe på din træthed.

Tror ikke umiddelbart de kan afhjælpe nogen af de andre symptomer.

Er blevet enig med mig selv om, at jeg nok bare skal tage en tur til lægen i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men kunne ikke få tid i dag så lægen kunne kigge på mig, da det ikke var et akut opstået problem :( Så må vist bare vente og se om det hele ikke går over af sig selv.

Overvejer snart at tage en test og se om jeg skulle være gravid, hvilket jeg helst ikke skulle være ;) , har ikke været så uforklarlig træt siden jeg var gravid med ungerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TEST TEST TEST TEST :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TEST TEST TEST TEST :P

Jeg ved den vil være negativ og jeg har heller ingen test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok lige få tjekket blodprocenten først inden jeg begyndte på jernpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok lige få tjekket blodprocenten først inden jeg begyndte på jernpiller.

jeg har bestilt en tid ved lægen, så må vi se hvad hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne lyde fornuftigt at tage en blodprøve for lige at se, om der er forhøjede infektionstal, der kunne tyde på en bakteriel infektion som kunne kræve antibiotikabehandling - og så også kigge efter antistoffer for Mycoplasma http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/mycoplasma.htm

Evt. lige snuppe en dråbe blod for at se om der skulle være lidt blodmangel. Det er der mange kvinder der har, så en omgang jerntabletter er sjældent nogen dårlig ide.

Hvis ikke der er høj feber, nakkestivhed eller andre påfaldende ting, så ville jeg vente og se svaret på prøverne (tager ca en uge)... Hvis du oplever nakkestivhed skal du kontakte en vagtlæge eller skadestue.

God bedring!

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne lyde fornuftigt at tage en blodprøve for lige at se, om der er forhøjede infektionstal, der kunne tyde på en bakteriel infektion som kunne kræve antibiotikabehandling - og så også kigge efter antistoffer for Mycoplasma http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/mycoplasma.htm

Evt. lige snuppe en dråbe blod for at se om der skulle være lidt blodmangel. Det er der mange kvinder der har, så en omgang jerntabletter er sjældent nogen dårlig ide.

Hvis ikke der er høj feber, nakkestivhed eller andre påfaldende ting, så ville jeg vente og se svaret på prøverne (tager ca en uge)... Hvis du oplever nakkestivhed skal du kontakte en vagtlæge eller skadestue.

God bedring!

Mange hilsner

Solskin

Altså jeg begyndte at få ondt i nakken og ned over højre skulder onsdag formiddag, men ved ikke rigtig hvad jeg har lavet. Men kan godt dreje hovedet rundt, men har da ondt i nakken ;) Men ingen feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det Dorhe har du fået svar fra din læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det Dorhe har du fået svar fra din læge

Jeg har først tid ved lægen på mandag, men synes ikke rigtig det går bedre ;) Men tak fordi du spurgte :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg igen i dag alsted til lægen, det var en anden denne gang jeg var inde ved, så det var rart. Hun mente at jeg havde hostet min ryggrad skæv to steder, derfor havde jeg i nakken og lænden. Så det satte hun på plads, men nogle høje knæk ;) Mit blodprocent var for lavt og mine infektionstal var heller ikke som de skulle være. Så for infektinsrallene skal jeg have nogle piller for de næste 3 dage, og så skal jeg spise jernpiller 2 gange om dagen i en måned ;)

På onsdag skal jeg ned og have lavet en poseprøve, kaldte hun det. Ved ikke helt hvad det går ud på, men skal have tjekket mine lunger, om jeg trækker vejret ordenligt. Så om en måned skal jeg ned og have tjekket blodprocent. Så lægen kunne godt forstå jeg følte mig træt og forpustet hele tiden.

Er spændt på hvad den test på onsdag siger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER