ønskebaby

Andre som også kan ha det sådan??

19 indlæg i dette emne

Jeg er virkelig blevet ked af det og føler egentlig jeg er ret dum når jeg bliver ked af det over det.

men jeg syntes bare at der er så mange af mine veninder der kommer og siger "jeg er gravid" og det er jo ikke fordi jeg ikke er glad for de er gravide, for det er jeg. men jeg bliver også bare ked af at det ikke er mig der kan komme og sige det til dem. for som regel når de har sagt de er gravide kommer spørgsmålet "skal du ikke også se at få en baby?"

ja det er nok bare mig der er dum for de fortjener jo at børn ligesom mig. nogle gange ville jeg bare ønske at jeg ikke følte mig så bagud. og projektet er ikke engang gået igang endnu fordi min mand er så langsom til at beslutte sig.

ihhh hvis bare tingene havde været anderledes. :boo

(undskyld mit negative indlæg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kender udemærket den følelse... og ja som du så føler man sig lidt dum over at man bliver ked af det.. men jeg tror at det er fordi at ønsket er så stort ved en selv.. at man måske går hen og bliver en smule misundelig og ville ønske at det var en selv der stod i den glædelige situation.... men vi må bare holde hovedet højt og krydse alt hvad vi kan for at det er os næste gang.... ;) ;) ); :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvom det er lidt dumt er jeg egentlig glad for jeg ikke er alene om at have det sådan.

jeg håber det snart er vores tur så vi også kan mærke hvordan det er at have sådan en lille en. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvor kender jeg godt den følelse... Synes bare alle rundtom mig enten er gravide eller har en lille nydelig baby! Jeg synes det er blevet meget værre efter vi er gået i gang med at prøve, så jeg håber for din skyld du ikke skal prøve ligeså lang tid som os... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg håber snart er er 2 fine streger til jer. :bd

jeg håber virkelig at det der babyboom snart er færdigt. eller at jeg selv kan vise en fin test. bare tiden ville gå lidt hurtigere. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bestemt ikke undskylde og stort kram herfra. Et forum er jo til at søge viden og til at dele sorger såvel som glæder.

Jeg kender alt til det :(

Jeg græder hver gang jeg hører om andre. Og jeg ved også godt det er uretfærdigt, men jeg er da også super glad på deres vegne. Jeg har bare lige brug for at sunde mig lidt når det er. Og jeg er glad for at du tager hul på "bylden" for det er faktisk svært at sige højt. Det med at ens egne følelser kommer i klemme. Det er jo ikke et spørgsmål om manglende empati, men et spørgsmål om at vores ønske er så højt!

Jeg ved ikke selv hvad jeg skal gøre ved problemet. Kom faktisk til at såre min kusine dybt med det. Troede ikke hun lod mærke til at jeg lige tog afstand, men det gjorde hun. Så jeg har virkelig forsøgt at være der nu og fortælle hvor vidunderlig pragtfuld hendes lille søn er blevet. Hold op hvor har jeg grim smag over at hun har følt sig fravalgt. Men samtidig blev jeg nødt til at beskytte mig selv, da det var 3. graviditet i nærmeste familie. Og med 4 vennerpar der også inden for et halvt år ventede/venter sig. Nogen gange kan man ikke selv styrer de forbandede følelser. Så få du endelig luft et sted som her :) STORT KRAM! Jeres projekt går i gang liiiige om lidt. Og før du ved af det, sidder du med Jeres helt egen guldklump i armene! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig blevet ked af det og føler egentlig jeg er ret dum når jeg bliver ked af det over det.

men jeg syntes bare at der er så mange af mine veninder der kommer og siger "jeg er gravid" og det er jo ikke fordi jeg ikke er glad for de er gravide, for det er jeg. men jeg bliver også bare ked af at det ikke er mig der kan komme og sige det til dem. for som regel når de har sagt de er gravide kommer spørgsmålet "skal du ikke også se at få en baby?"

ja det er nok bare mig der er dum for de fortjener jo at børn ligesom mig. nogle gange ville jeg bare ønske at jeg ikke følte mig så bagud. og projektet er ikke engang gået igang endnu fordi min mand er så langsom til at beslutte sig.

ihhh hvis bare tingene havde været anderledes. :boo

(undskyld mit negative indlæg)

:kram :kram :kram

- du skal bestemt ikke undskylde.

Når vi tøzer når en bestemt alder, så er det ikke til at se hvem der arbejder på sagen og hvem der vil vente lidt, så det er et omtågeligt emne uanset.

Men bare rolig du skal også nok snart få en lille spirer i mavsen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bestemt ikke undskylde og stort kram herfra. Et forum er jo til at søge viden og til at dele sorger såvel som glæder.

Jeg kender alt til det :(

Jeg græder hver gang jeg hører om andre. Og jeg ved også godt det er uretfærdigt, men jeg er da også super glad på deres vegne. Jeg har bare lige brug for at sunde mig lidt når det er. Og jeg er glad for at du tager hul på "bylden" for det er faktisk svært at sige højt. Det med at ens egne følelser kommer i klemme. Det er jo ikke et spørgsmål om manglende empati, men et spørgsmål om at vores ønske er så højt!

Jeg ved ikke selv hvad jeg skal gøre ved problemet. Kom faktisk til at såre min kusine dybt med det. Troede ikke hun lod mærke til at jeg lige tog afstand, men det gjorde hun. Så jeg har virkelig forsøgt at være der nu og fortælle hvor vidunderlig pragtfuld hendes lille søn er blevet. Hold op hvor har jeg grim smag over at hun har følt sig fravalgt. Men samtidig blev jeg nødt til at beskytte mig selv, da det var 3. graviditet i nærmeste familie. Og med 4 vennerpar der også inden for et halvt år ventede/venter sig. Nogen gange kan man ikke selv styrer de forbandede følelser. Så få du endelig luft et sted som her :) STORT KRAM! Jeres projekt går i gang liiiige om lidt. Og før du ved af det, sidder du med Jeres helt egen guldklump i armene! :goodluck

Tak for dit svar.. og du får altså lige et :kram2

jeg prøver ikke at trække mig væk men kommer nok til det ubevist fordi jeg føler mig så lang bagud i forhold til hvordan jeg troede det skulle være.

heldigvis ved hende som lige har fortalt at hun er gravid hvor stort et ønske det er for mig og hvor meget jeg har kæmpet for at være kommet så langt så projektet er inden for rækkevidde at hun godt kunne forstå at jeg blev misundelig. Men jeg er jo virkelig også glad på hendes vegne fordi hun heller ikke har haft det så let med at skulle få sit barn nummer 2. hendes nye kæreste var heller ikke så meget for det. så under hende det virkelig.

og derfor gør det mig ked af det, at det gør mig ked af det. (hvis man kan sige det hehe)

mine 2 bedste veninder er også gravide den ene med nummer 2 og den anden med nummer 1 som var en lille upser. og derudover er der virkelig mange af dem jeg kender fra gamle skoler og sådan der også bare vader i børn.

åhh det er virkelig svært at have det sådan her.

jeg syntes mest jeg fortjener :klap fordi jeg har det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

- du skal bestemt ikke undskylde.

Når vi tøzer når en bestemt alder, så er det ikke til at se hvem der arbejder på sagen og hvem der vil vente lidt, så det er et omtågeligt emne uanset.

Men bare rolig du skal også nok snart få en lille spirer i mavsen :glad

Mange tak.. :)jeg håber meget at der ikke kommer til at gå alt for lang tid før der er 2 fine røde streger...

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar.. og du får altså lige et :kram2

jeg prøver ikke at trække mig væk men kommer nok til det ubevist fordi jeg føler mig så lang bagud i forhold til hvordan jeg troede det skulle være.

heldigvis ved hende som lige har fortalt at hun er gravid hvor stort et ønske det er for mig og hvor meget jeg har kæmpet for at være kommet så langt så projektet er inden for rækkevidde at hun godt kunne forstå at jeg blev misundelig. Men jeg er jo virkelig også glad på hendes vegne fordi hun heller ikke har haft det så let med at skulle få sit barn nummer 2. hendes nye kæreste var heller ikke så meget for det. så under hende det virkelig.

og derfor gør det mig ked af det, at det gør mig ked af det. (hvis man kan sige det hehe)

mine 2 bedste veninder er også gravide den ene med nummer 2 og den anden med nummer 1 som var en lille upser. og derudover er der virkelig mange af dem jeg kender fra gamle skoler og sådan der også bare vader i børn.

åhh det er virkelig svært at have det sådan her.

jeg syntes mest jeg fortjener :klap fordi jeg har det sådan.

Det fortjener du bestemt ikke!!!!!

Jeg kender alt for godt følelsen og det er bare super-svært ikke at lade det skinne igennem ved at man trækker sig lidt eller bliver ked af det. Det er jo menneskeligt! Måske burde vi tøser nogle gange være bedre til at sige det: at vi er glade på deres vegne, men at det også præcist rammer et ømt punkt hos os selv...

:goodluck med jeres projekt baby - det skal nok lykkes, også for jer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fortjener du bestemt ikke!!!!!

Jeg kender alt for godt følelsen og det er bare super-svært ikke at lade det skinne igennem ved at man trækker sig lidt eller bliver ked af det. Det er jo menneskeligt! Måske burde vi tøser nogle gange være bedre til at sige det: at vi er glade på deres vegne, men at det også præcist rammer et ømt punkt hos os selv...

:goodluck med jeres projekt baby - det skal nok lykkes, også for jer!!!

Jeg kunne ikke være mere enig! Du fortjener slet ikke at slå dig selv oveni hovedet med det! Og ja... tror faktisk vi skal blive bedre til at melde klart ud for vores nærmeste. I hvert fald, så man ikke med at såre nogen som jeg kom til. Og så også de kan tage hensyn og ikke stille så mange spørgsmålstegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er slet ikke alene. Har flere gange stået i den situation. Mange af mine veninder/bekendte skal bare kigge på en mand så er de gravide. Hver gang bliver jeg så harm over at de bare kan "knipse med fingrene" så er de gravide. Men ja den dårlige samvittighed følger med. Den kommer lige så hurtigt som harmen.

Tit står jeg med følelsen af at der måske er en mening med jeg ikke bliver gravid når alle omkring mig gør det. Men man må bare hive sig selv op og komme videre. Det lykkes nok lige pludselig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak skal i have. det betyder en del at vide man ikke er alene om følelserne.

håber for jer at det går hurtigt med at i får jeres store ønske opfyldt.. :goodluck

en masse :kram2 :kram2 til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke man skulle have lov til at være ked af det... ja så ville alle kvinder nok skulle skamme sig en dag.

DU er den eneste der kan passe på dig selv og din psyke.. Så bliv du bare ked af det og råb RØV til verden!

Dine veninder mv. vil også lære med tiden, at det jo ikke er fordi du ikke syntes de fortjener og blive mødre. Det gør bare så ondt inde i en når man bliver "sprunget over" gang på gang..

Man bliver nød til at acceptere at man bare bliver ked og ikke kan gøre noget ved det...

Du finder nok din helt egen måde og "leve" med det på..

Nu har jeg "levet" med det i over 5 år... og jeg bliver stadig meget ked.. MEN alle omkring mig respektere mig og min situation - og kommer og fortæller mig det - inden jeg kan læse det på nettet eller hører det af omveje.. DET betyder meget for mig...

Bliver super glade på venindernes vejne.. og når jeg kommer hjem eller for mig selv - så kommer der pludselig det der store sorte hul i maven igen... og alle spørgsmålene i hovedet.. HVORFOR er det ikke mig..?

MEN så lader jeg mig selv være ked og sur... gør noget som gør MIG glad.. og ja.. så fortsætter verdenen alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu oplevede jeg også den følelse for første gang i går, da en af mine veninders kæreste annocerede på facebook, at han skal være far (præcis den 5. januar ;) ) der må jeg da nok erkende, at jeg fik et "slag" og faktisk blev lidt ked :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu oplevede jeg også den følelse for første gang i går, da en af mine veninders kæreste annocerede på facebook, at han skal være far (præcis den 5. januar ;) ) der må jeg da nok erkende, at jeg fik et "slag" og faktisk blev lidt ked :(

:kram2

Ej jeg kan godt forstå dig. :kram

Har din veninde slet ikke sagt noget til dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Ej jeg kan godt forstå dig. :kram

Har din veninde slet ikke sagt noget til dig?

Nej, men vi ses også kun et par gange om året...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender også alt for godt den følelse og det er slet ikke sjovt, man bliver bare såååå ked :unsure Jeg har selv været gravid 2 gange inden for det sidste halve år, hvilket så er gået galt i ca 10 uge begge gange :huug Og lige nu er alle gravide omkring mig kollegaer, veninder og kusiner.....

Men istedet har min kæreste og jeg travlt med og planlægge bryllup til okt. det bliver så skønt og så går vi igang igen efter brylluppet, med og blive gravid :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan udemærket godt forstå du har det på den måde. :kram :kram :kram

Har selv en tendens til at trække mig ind i mig selv når folk omkring mig gladeligt fortæller at de skal have det jeg ønsker mig allermest på hele jorden. Efter snart 3 år føler jeg mig rimelig meget overhalet af alt og alle, og det gør bare ondt indeni. Jeg er da også super glad på deres vegne, men synes også jeg har ret til at gå hjem og slippe et par tårer fordi det ikke er mig der står i deres situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER