smiley30

Hvordan får I morgens timer til at række?

6 indlæg i dette emne

Vi har en datter på tre og en på 4 uger. Mit spm er - hvordan får I nået alt om morgenen??? Jeg skal selv i bad, gøre den store klar til børnehave og gøre den bette klar (amme) inden jeg kan stærkere den store i børnehaven... Hvordan gør I om morgenen??? Blir stresset bare af at tænke på vores morgener... Føler ikke jeg kan overskue det og har virkelig brug for nogle fif fra jer gæve quinder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Står tidligere op! Og/eller undlader at gå i bad om morgenen. Får far til at hjælpe, evt. aflevere hvis muligt, også selv om det er tidligt.

Og så hjælper rutinen altså. Den første tid med indkøring af nye rutiner er ALTID hård :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg også om ikke dit eget bad kan vente til senere, hvis du alligevel går hjemme på barsel?

Kan far ikke aflevere på vej til arbejde? Så er det bare dit job at gøre den store pige klar til børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vækker ungerne mens far er i bad.

Starter på morgenmaden (Frida bliver stadig madet) som far overtager når han er færdig med at bade og selv skal spise.

Så får jeg smurt madpakker og fundet tøj frem.

Far giver den ene tøj og ble mens jeg tager den anden.

Jeg pakker deres tasker og så bliver de sendt afsted.

De tre store klarer sig selv men bliver skyndet på ind imellem, praktiske oplysninger som hvornår de skal hjem osv. når vi også.

Når de alle er taget afsted kl. 7.30 har jeg en halv time til at komme i bad, få tøj på og morgenmad inden jeg kører kl. 8.

Nogle gange afleverer jeg en af de små og har så været i bad om aftenen så vi kører ca. 7.45.

Vækkeuret ringer 6.30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forbered så meget som muligt om aften, læg tøj frem, pakke tasken, smøre hele/dele af madpakken, gå selv i bad om aften. Om morgen kan du amme mens den store spiser, og vent med at vaske/skifte fra nattøj til efter afleveringen, så er der også tid til fordybelse :)

Derudover ville jeg forvente af min egen 3 årige at, han selv tog nattøj af, og Det nye på. Hvis din ikke kan det ville, jeg øve det hver morgen og aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lidt, du er på barsel, hvad skal du nå om morgen? Giv dig da godt tid til at hygge med den store om morgen, og aflever senere i børnehaven.

Men bort set fra det, så køre vores morgen på samme hver dag ca. Uret ringer kl 5.35, står dog først op kl. 5.45 ;), ungerne op, de tager selv tøj på, den lille får dog lidt hjælp til strømpebukserne. Tænderne klare de selv om morgen. Kl. 6.10 får ungerne sko på, ud i bilen, de spiser morgenmad i børnehaven. På den halve time har manden og jeg fået tøj på og gjort os klar. Vi bader om aften. Manden min aflever i børnehaven og jeg henter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER