Stbaby

At høre lydbog mens man kører bil

30 indlæg i dette emne

Jeg har fundet ud af at man kan låne lydbøger via biblioteket og nyder at høre dem :)

Bruger det når jeg kører bil og skal sove om aftenen. At kunne slappe af i øjnene før jeg falder i søvn og stadig få en god historie er super.

Nu har manden lige opdaget at jeg hører lydbog mens det er mig der kører bilen (har gjort det flere gange mens han var med - sjovt nok han ikke opdagede det...) og er blevet stik tosset og forbudt mig at gøre det i hans bil eller mens ungerne er med.

Jeg kan ikke se forskellen på at høre lydbog eller høre radio eller snakke i telefon (håndfrit selvfølgelig).

Indrømmet - jeg har lydbogen på mobilen og derfor øretelefon i det ene øre, men det er jo stille og rolig oplæsning så jeg kan sagtens høre trafikken - modsat når der er 5 børn på bagsædet og radioen kører.

Hvad synes i?

Det skal lige siges at jeg kører på en hovedvej på landet med et (!!) lyskryds i løbet af 55 km, så det er ikke krævende kørsel ift. bytrafik.

Forresten er der rigtig mange lydbøger med kurser (lær fransk, at blive en bedre sælger osv) som sælges med argumentet om at man kan lære det mens man kører bil og da mine bøger er chick-lit er det ikke fordi min hjerne er vildt koncentreret om bogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det virker ok - jeg ville nok foretrække at have lyden ud af bilens anlæg, men det er bare fordi jeg ikke så godt kan lide at have noget i ørerne når jeg kører bil.

Jeg hører altid lydbøger eller podcast når jeg cykler - syntes det er helt fantastisk.

Et sikkert hit hos mig er "Mads og Monopolet", hvis jeg ikke lige får hørt det lørdag formiddag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt lydbog i bilen, jeg synes ikke det mindsker koncentrationen, jeg hørte det over anlægget og ikke via øresnegl.

Synes din mand overreagerer, men hvis det betyder rigtig meget for ham, og hvis han er meget nervøs over at du gør det, så ville jeg lade være.

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt lydbog i bilen, jeg synes ikke det mindsker koncentrationen, jeg hørte det over anlægget og ikke via øresnegl.

Synes din mand overreagerer, men hvis det betyder rigtig meget for ham, og hvis han er meget nervøs over at du gør det, så ville jeg lade være.

:rolleyes

Helt enig, personligt er der for mig ingen forskel på musik eller oplæsning i forhold til koncentration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget pjat med ham :) Lydbøger er FANTASTISKE til bilen - ofte bedre end musik.. Tit får jeg nemlig skruet musikken heeeelt op og sidder og skråler med... Med lydbøger kører det jo lige så stille og man slapper mere af og ih.. Synes det er så lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da hør lydbøger når jeg kører rigtig langt. Det et langt mere koncentrations venligt end musik og et andet menneske der fortæller en noget.

Syntes bestemt han overreagere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke værre end, man sidder og taler med en anden når man kører ;) Kunne sagtens forestille mig, at det må være fantastisk om aftenen inden man skal sove :) Og også når man skal køre langt i bil ;) Tror jeg skal have lånt nogle inden vi tager på ferie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at gå bag om ryggen på ham og høre når jeg har ungerne med, for hvis det nu var mig der havde det som ham ville jeg blive enormt ked af at han gjorde det selvom han vidste hvor dårligt jeg havde det.

Men har nu stadig tænkt mig at gøre det de 45 min jeg har til og fra arbejde, og nu vil jeg i seng med en ny bog jeg lige har fået hentet ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Stine fortsæt endelig - Det er jo rigtig hyggeligt at høre lydbøger.

Jeg "lytter" også, både i bil, fly, i haven, i sengen osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at gå bag om ryggen på ham og høre når jeg har ungerne med, for hvis det nu var mig der havde det som ham ville jeg blive enormt ked af at han gjorde det selvom han vidste hvor dårligt jeg havde det.

Men har nu stadig tænkt mig at gøre det de 45 min jeg har til og fra arbejde, og nu vil jeg i seng med en ny bog jeg lige har fået hentet ind :)

God fornøjelse ;) Har du nogen anbefalinger? Jeg har ikke åbnet en bog siden sidste sommer :blink Og jeg elsker at læse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at gå bag om ryggen på ham og høre når jeg har ungerne med, for hvis det nu var mig der havde det som ham ville jeg blive enormt ked af at han gjorde det selvom han vidste hvor dårligt jeg havde det.

Men har nu stadig tænkt mig at gøre det de 45 min jeg har til og fra arbejde, og nu vil jeg i seng med en ny bog jeg lige har fået hentet ind :)

Hvor henter du bøger fra? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henter du bøger fra? :)

Jeg har lige fundet en side, hvor man kan hente lydbøger ;) Netlydbog.dk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så her jeg lige hentet to stk, men ærgeligt man ikke kan aflevere dem før tid hvis man ikke synes om dem. så skal man vente 30 dag epå at kunne låne flere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også netlydbog.dk :)

Og da jeg brokkede mig lidt på biblioteket over at man kunne kunne låne 3 i løbet af en måned - især til Xander der låner korte bøger så han hører en hel bog på en enkelt aften - var 3 bøger ikke meget.

Men de betaler åbenbart en eller anden ret høj afgift, så det er derfor man kun kan låne 3.

Til gengæld sagde de at alle i husstanden kan få lånerkort og låne 3, og med 5 børn hvoraf kun den ene hører lydbøger kan jeg nu låne 21 om måneden whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare et lille tip - man kan rigtig tit hente gratis lydbøger på DR's hjemmeside. Både for voksne og børn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også netlydbog.dk :)

Og da jeg brokkede mig lidt på biblioteket over at man kunne kunne låne 3 i løbet af en måned - især til Xander der låner korte bøger så han hører en hel bog på en enkelt aften - var 3 bøger ikke meget.

Men de betaler åbenbart en eller anden ret høj afgift, så det er derfor man kun kan låne 3.

Til gengæld sagde de at alle i husstanden kan få lånerkort og låne 3, og med 5 børn hvoraf kun den ene hører

lydbøger kan jeg nu låne 21 om måneden whistling.gif

Hører du dem over computeren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at streame en lydbog igår på min telefon, på netlydbog.dk - og det hakkede helt vildt :( Da jeg trykkede hent, hakkede den ikke, men til gengæld stoppede den hver gang pauseskærmen dukkede op :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at streame en lydbog igår på min telefon, på netlydbog.dk - og det hakkede helt vildt :( Da jeg trykkede hent, hakkede den ikke, men til gengæld stoppede den hver gang pauseskærmen dukkede op :rolleyes

Øv hvor træls :( Hvilken telefon har du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er lidt enig med din mand :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :( Hvilken telefon har du?

En HTC Wildfire S <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En HTC Wildfire S <_<

Okay. Må lige forsøge mig med min egen og krydse fingre for, at det ikke hakker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at streame en lydbog igår på min telefon, på netlydbog.dk - og det hakkede helt vildt :( Da jeg trykkede hent, hakkede den ikke, men til gengæld stoppede den hver gang pauseskærmen dukkede op :rolleyes

Så skal du da bare sætte den til at den ikke må hive pauseskærmen frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du da bare sætte den til at den ikke må hive pauseskærmen frem ;)

Ja, men den stopper også når man låser skærmen, så jeg kan ikke have den i lommen/tasken imens :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke streame på min telefon (iPhone) for det kræver flash player og der kan min telefon ikke være med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke streame på min telefon (iPhone) for det kræver flash player og der kan min telefon ikke være med :rolleyes

Samme problem har jeg <_< Øv os. Havde ellers lige planlagt at jeg skulle slappe af med sådan en lydbog når jeg sku i seng :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER