Ikra

Smertestillende til fødslen...

hvad valgte du   111 members have voted

  1. 1. Hvad valgte i af smertestillende til fødslen.??

    • ingenting
      29
    • kun lidt ilt
      17
    • lattergas
      26
    • var i vand som lindring
      31
    • epiduralblokade
      33
    • andet
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

57 indlæg i dette emne

jeg valgte epiduralblokade men gør jeg ALDRIG !!! igen forfærdiglig oplevelse slev om det

nok ikke rigtig var pga epiduralblokade men pga de gav mig den mens jeg havde presse veer så jeg lå ned 4 dage efter pga så sindsyg hovedpine så gik glip af elliots føste dage er jeg ret ked af:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville føde i vand så det startede med akupunktur, hvilket ikke hjalp, så kom jeg i vand, men fødslen gik i stå så jeg kom op og fik vedrop og epidural. Selvom jeg havde ønsket det anderledes var det det rigtige for selvom jeg var 8 cm åben da den blev lagt havde jeg været 8 cm åben i 4 timer og der gik yderligere 7 stive timer inden presseveerne. Ved ikke om jeg fik noget inden de lagde kop, men tror det ikke for det gjorde :gal NAS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel var jeg nået frem til at jeg gerne ville ha "noget" mod smerten da vi ankom til sygehuset. Jeg var dog 10 cm åben og fødte 22 min senere, så nåede ikke engang at komme i vand som jeg havde håbet på.

Ved de næste fødsler vidste jeg at jeg kunne gøre det uden smertelindring.

2. fødsel fødte jeg i vand

3. fødsel prøvede jeg steriltvandspapler (AV!!!) og akupunktur, akupunkturen fik mig til at slappe af og få bedre veer.

4. fødsel fik jeg ilt i maske, det gik meget stærkt og gjorde voldsomt ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik slet ingen ting ved Ida. Det gik alt for hurtigt til at jeg kunne følge med og mærke at jeg havde brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i vand både under alm og presseveer, men måtte op i sengen, da hendes rytme dykkede hver gang, jeg havde en presseve, så hun ville gerne have en elektrode på Lunas hoved..., og det var så der at de opdagede at hun havde ansigtet først! Fødte på briksen med hjælp fra iltmaske :)

fantastisk fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. og 2. gang fik jeg lagt epiduralblokade

3. gang fik jeg ilt med lattergas

Her 4. gang bliver nok også kun ilt med lattergas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt andet - jeg fik varmepuder.

 

Jeg fik også epiduralblokade, men det var ikke noget jeg selv valgte, men pga. AKS. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER