Ikra

Smertestillende til fødslen...

hvad valgte du   111 members have voted

  1. 1. Hvad valgte i af smertestillende til fødslen.??

    • ingenting
      29
    • kun lidt ilt
      17
    • lattergas
      26
    • var i vand som lindring
      31
    • epiduralblokade
      33
    • andet
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

57 indlæg i dette emne

Jeg er panisk for nåle, så jeg har kun været i vand som smertelindring, det var jeg de 2 første gange, 3 gang gik det så stærkt at jeg knap nok nåede at tænke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede med lattergas, det hjalp ikke en fis <_< Jeg er SÅ dårlig til smerter, så jeg takkede ja til epi, og det var 4 skønne timer i fødsel uden smerter :) De efterfølgende 4 timer var så knap så skønne, hvor jeg sugede lattergas, selv om jeg ikke syntes, at det hjalp, men det har det jo muligvis gjort lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lattergas, bistik (frygtelige!!!!!) og epiduralblokade (jordens bedste opfindelse :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en smule ilt men kun fordi de bad mig om det for babyens skyld - 2 sug i masken tror jeg

De ville gerne have at jeg fik lagt en EPI pga. af min størrelse men det modsatte jeg mig og det har jeg også gjort denne gang.

Er panisk angst for nåle, tanken om ikke at mærke benene, angsten for hvad der kan gå galt - og angsten forsvandt ikke da jeg var i fødsel.

Hvis det skulle ende med en KS bliver det under fuld narkose - ønsker ikke at være vågne og høre/mærke/se hvad de laver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget valg. Jeg var for langt henne i fødslen da jeg kom ind på hospitalet at de regnede med jeg ville have født indenfor 0,5-1 time efter ankomst. Der gik så 3,5 time hvor 3 var med presseveer.

Jeg fik derfor kun lattergas, men ville med glæde have taget imod en epi hvis jeg havde kunne selvom jeg er ræd for nåle. Jeg synes ikke lattergassen hjalp så meget andet end jeg fik styr på min vejrtrækning så jeg ikke hyperventilerede som jeg åbenbart har en tendens til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mit sidste svar skrev jeg at jeg for alt i verden ville ønske et KS eller epidural efter første fødsel..

Kan informerer om, at jeg intet fik <_<

Men fra vandet gik og veerne kom gik der 45 minutter, så var lillesøster ude, så jeg kunne da dårligt bede om noget. :) :biglove

Så jeg har været igennem to fødsler uden bedøvelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lidt ilt under presseveerne fordi de var bekymrede for Anna. Jeg ankom til fødegangen kl. 05:50 og hun er født 06.24, så der var ikke rigtig tid til så meget andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenting... Fødte rigtigt hurtigt.

Fik dog naturligvis lokalbedøvelse ved suturering efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ilt, sterilvandspapler, akupunktur og vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ingen smertelindring, udover varmt vand, som jeg kom i efter et par timer med veer.... Jeg måtte desværre op igen fordi mine presseveer blev for korte, så fødte Marlon efter en halv (men enormt smertefuld) time "på land"

Jeg håber at jeg kan gentage nogenlunde som sidst, men vil meget gerne blive i vandet og føde (evt. med akupunktur) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fik akupunktur, karbad og ilt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik akupunktur, varmedunk på lænden, lattergas og Meget Ilt (Min søn skulle have ilt under hele pressefasen), varme klude på mellemkødet under sidste del af pressefasen.. og så blev jeg pålagt en epi :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først akupunktur og kunne lige så godt have rækket tungen ud ad vinduet. Hjalp desværre ikke. Så fik jeg epi blokade og det var fantastisk. Var smertefri i 4 timer for første gang i nærmest 9 mdr :)

Man ser ikke hvad der sker, da det er bag dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg på den anden side af fødsel nummer 2, og som jeg havde håbet, kom jeg til at føde i vand..... Så ingen medicinsk smertelindring denne gang heller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt "ilt" og "andet", da jeg fik 4 panodiler (hvoraf to kom op igen...). Panodilerne var dog ikke nogle, jeg bad om, men nogle som JM ville have, at jeg skulle tage fordi de skulle kunne sænke babyens hjerterytme, som var lidt høj.

Jeg ville rigtig gerne have været i vand, men måtte ikke pga. grønt fostervand <_<

Tilgengæld var jeg helt sikker på, at jeg ikke ville have epidural, og havde ikke lyst til at få det på et eneste tidspunkt under fødslen, selvom det gjorde skidehamrendemeganas! ;)

Ps. da jeg skulle sys efter fødslen fik jeg en spinalblokade. På operationsstuen fik jeg at vide, at spinalblokade og epiduralblokade føles ens at få, og jeg synes overhovedet ikke at spinalblokadenålen var slem - og jeg hader ellers også nåle. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ilt igennem min naese , men det var fordi Noahs hjerterytme dykkede under hver presseve og jeg kunne hjaelepe ham ved at traekke vejret rigtig godt med ekstra ilt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under den naturlige fødsel prøvede jeg akupunktur, da vi gik til ks fik jeg først to gange spinal og så en gang epidural da de ikke få lortet til at virke, så følte mig lidt som nålepude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stemt på dem alle, undtagen "ingenting" :D

Startede med at komme i vand, og det var rigtig lækkert til de der murrende startveer.

Så blev de for kraftige til, at jeg kunne holde ud at være i vandet, så jeg kom op og fik akupunktur, varmepude og lattergas. Men kastede op af lattergassen, så den blev slukket, så jeg kun fik ilt i den, mens jeg ventede på min epidural.

De havde ret svært ved at ligge epiduralen - det tog dem 1 time og de måtte tilkalde en anden læge - fordi min ryg er skæv, men da den endelig var lagt var den simpelthen en guds gave til fødende kvinder. Jeg var så afkræftet, at jeg faldt i søvn mellem veerne, selv om de kom med 1-2 minutter imellem, og pludselig kunne jeg snakke med C igen, få lidt at spise og drikke uden at kaste det op med det samme, og slappe lidt af. Den var herlig :biglove

Jeg kan tilføje, at det var min intention at føde uden medicinsk smertestillende :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lagt en epidural profylaktisk - da det kunne være svært at ligge hvis der blev akut behov for den. Der kom testdosis medicin i til at begynde med og jeg fik også sat den i gang på et tidspunkt fordi jeg troede der var langt igen, der tog den tog kun toppen, da det gik rigtig stærkt og jeg hurtigt fik hvad der lignede pressetrang (som jeg dog gispede mig igennem i 2,5t).

Fik også lattergas og så pudendusblokade da de lagde sugekop og lokalbedøvelse i et væk da de syede mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad om en epidural, da jeg ankom til sygehuset, ved første fødsel.. Men det kunne jeg ikke få, for jeg var stort set åben.. Så ved anden fødsel droppede jeg at bede om noget, for var godt klar over, at jeg ikke ville kunne nå det.. Så begge har været uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik først et langt bad, så fik jeg akupunktur og varmepuder og til sidst epidural blokade, hvilket var den bedste smertelindring... Akupunktur reagerede jeg slet ikke på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede varmepuder en times tid, så virkede det ikke mere. Akupunktur prøvede jeg også, men jeg tror ikke at de virkede for mig - jeg mærkede ingen forskel på veerne.

Selve fødslen tog jeg uden smertelindring. Jeg tænkte slet ikke på det og kom først i tanke om det en halv time efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg ikke noget- er spændt på hvordan det går denne gang :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER