Ikra

Smertestillende til fødslen...

hvad valgte du   111 members have voted

  1. 1. Hvad valgte i af smertestillende til fødslen.??

    • ingenting
      29
    • kun lidt ilt
      17
    • lattergas
      26
    • var i vand som lindring
      31
    • epiduralblokade
      33
    • andet
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

57 indlæg i dette emne

Er selv temmelig bange for nåle så ville hører hvad i valgte til fødslen...

og evt. hvorfor...??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik ikke noget valg da jeg fødte Nanna. Jeg måtte intet få :(

Grunden var at Nanna ikke havde de fineste målinger og tal så der var hverken lattergas, epi eller noget til mig.

Da hun var ude blev jeg vistnok bedøvet forneden inden de syede. Kan ikke huske det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lidt ilt og det var det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første og tredje gang fik jeg ingenting, anden gang en epi - og Gud ske tak og lov for den :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en epi første og anden gang og HALLELUJAH for den siger jeg bare!

Jeg siger dig, når du ligger og har veer, så er du ikke længere bange for nåle, så øv dig i at sige EPIDURALBLOKADE EPIDURALBLOKADE EPIDURALBLOKADE!!! :)

Jeg tror alle får en nål i hånde - veneflon? når man ligger og er i fødsel så de ikke skal stikke flere gange i tilfælde af de skal gi andet smertestillende....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to gange jeg har født, fik jeg ingenting. Ejj okay det passer så ikke helt, ved Tobias fik jeg en varmepude ;) :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en epi første og anden gang og HALLELUJAH for den siger jeg bare!

Jeg siger dig, når du ligger og har veer, så er du ikke længere bange for nåle, så øv dig i at sige EPIDURALBLOKADE EPIDURALBLOKADE EPIDURALBLOKADE!!! :)

Jeg tror alle får en nål i hånde - veneflon? når man ligger og er i fødsel så de ikke skal stikke flere gange i tilfælde af de skal gi andet smertestillende....

Fik jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik ud fra princippet om det mindst indgribende først. :)

Så jeg startede med at få lidt ilt mens jeg ventede på, at karret blev fyldt. Der lå jeg så i et par timer. :)

Efter vandet blev taget gjorde det bare så afsindig ondt, så jeg fik lagt nogle akupunkturnåle. De fik ikke lov at virke særlig længe, så kaldte jeg efter en epidural. ;)

Den fik jeg, og hallelujah hvor var det bare godt! :yay

Dog kom der et tidspunkt hvor den ikke rigtig virkede længere, så der måtte jeg ty til iltmasken. Det var faktisk også en rigtig god hjælp at have den at trække vejret i. :)

Jeg er heller ikke særlig glad for nåle, og bryder mig bestemt ikke om at få lagt venflon osv. men jeg var faktisk bedøvende ligeglad med det. Det var virkelig vand i forhold til hvor ondt det gjorde at have veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik kun ilt, ikke noget jeg selv havde valgt men da begge mine fødsler er gået meget stærkt har der ikke været tid til andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

havde ikke på forhånd besluttet mig for noget - tænkte mere at tage det hen ad vejen :) Da jeg havde været på sygehuset i ca 3 kvarter kom jeg i dejligt varmt vand der lindrede helt utroligt godt. Da jeg begyndte at overveje yderligere smertestillende var det for sent & Røskva er født ganske kort tid efter. Havde fødslen forløbet anderledes havde jeg temmelig sikker prøvet et eller andet smertestillende, men fra første ve til hun var født gik kun 6½ time :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik akupunktur og lattergas. Lattergas var min bedste ven ;) Det var dejligt at have noget at koncentrere sig om når det gjorde ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for det frste varmepude et par lidt stærkere end panodiler og så fik jeg morfin.. derefter fik jeg latergas... skulle godt nok heller ikke have den epi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valgt og valgte, det er så meget sagt :) Jeg ville have ALT det smertestillende jeg kunne få..

Men fik intet af det !!! Eller jeg fik som det eneste lidt ilt, men det hjalp ikke det store..

Grunden til dette var at jeg åbnede mig 10 cm på under 1 time <_< DET gjorde nas..

Så lægen ville ikke lægge en epi da han mente jeg havde født inden 10 minutter, men sådan skulle det ikke gå..

Mille lå helt skævt med hovedet og kunne ikke komme ud, så hun blev "taget" med metalkoppen :unsure Stadig uden bedøvelse..

SÅ jeg beder til de højere magter om at jeg kan få min JM overtalt til et KS denne gang, for jeg vil simpelthen ikke udsættes for det igen.. Det var modbydeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 10 cm åben og fødselsklar, da vi kom på hospitalet. Så selv om jeg på det tidspunkt MEGET gerne ville have haft noget smertelindrende i hvilken som helst form, måtte jeg ikke, da jeg var så langt i forløbet. Jeg fik lidt ilt, men det var det. Det var hårdt, fordi min datter havde navlestrengen rundt om halsen og derfor endte med at blive taget med cup efter 2 1/2 times presseveer.

Jeg har skrevet andet, da jeg ikke fik et valg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bede om en epiduralblokade da jeg ikke kunne mærke mine ben så ondt havde jeg, ellers var planen jeg ikke skulle ha haft noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik epi begge gange, og det vil jeg gerne ha igen hvis vi får fler. Selvom jeg fik en spinal hovdepine pga epi´en sidste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ligesom dig- er panisk for nåle, så jeg var i vand ved Andy og Cody's fødsel, Jessie's klarede jeg uden noget, da jeg ikke kunne komme i vandet :blush

Men vi så også lige sige at trods det jeg er panisk for nåle, tja den panik er vist væk under en fødsel, jeg fik ve-drop og hva de ellers havde gang i med de nåle, og det rørte mig underligt nok ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født 3 gange, og jeg har ikke fået smærtestillende nogle af gangene. Ved selv at nu når jeg er så langt ude at jeg ikke kan klare det mere og begynder at overveje smærtestillende. Så er det tid til at præsse.

Syntes det er ved at være lidt for let at få smerte stillende. Når man saksten kan klare sig uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg skulle blive gravid mod alle odds, så ville jeg tage imod den smertestillende, som jeg kunne få, hvis det gjorde alt for ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega bange for nåle, men samtidig var jeg meget indstillet på at jeg bare skulle have alt der gjorde at det ike gjorde ondt.

Dog gik det så stærkt at vi kun nåede til lattergassen :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt epidural, da jeg fik sådan én til min første fødsel. Narkoselægen blev min nye ven...nøj, hvor var det fedt den halvanden time den virkede ^_^

Ved min anden fødsel var jeg i vand til at starte med, men kunne ikke holde det ud og kom hurtigt op igen. Tilbage på briksen fik jeg lattergas og syntes det virkede fortrinligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget smertestillende. Men det var ikke fordi jeg ikke ville, eller ikke måtte. Jeg glemte det bare i farten, og jeg tror egentlig heller ikke det var nødvendigt. Synes ikke det gjorde så ondt som frygtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik epidural blokade ved første fødsel som så endte i akut kejsersnit, syntes den var alle pengene værd.

Anden gang fødte jeg uden noget, men det tog også kun 5 timer, Ida tog 12 timer inden jeg fik KS

Syntes det er fedt at have prøvet at føde uden bedøvelse men da jeg lå i det skreg jeg epidural mange gange, men fik bare aldrig en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ingenting. :)

Eller det vil sige, jeg fik nogle varmepuder, men det hjalp ikke, så dem kylede jeg ad H til :lolhit

Jeg hav´de på forhånd besluttet at jeg ikke ville have epi, med mindre jeg overhovedet ikke kunne klare mig uden. Men det kunne jeg heldigvis. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudendus første gang og intet anden gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER